نحوه رنگ‌آمیزی وسایل قدیمی آشپزخانه

نحوه رنگ‌آمیزی وسایل قدیمی آشپزخانه

نحوه رنگ‌آمیزی وسایل قدیمی آشپزخانه

حتما برایتان پیش‌آمده است که بخواهید کمد یا وسایل چوبی قدیمی خود را تعمیر و رنگ کنید، اما تا به حال به تغییر رنگ یخچال یا گاز خود فکر کرده‌اید؟در این مقاله درباره چگونگی و مراحل رنگ‌آمیزی وسایل آشپزخانه توضیح خواهیم داد.

مراحل رنگ‌آمیزی وسایل اشپزخانه از صفر تا صد

اگر از یخچال ساده خود خسته شده‌اید و می‌خواهید رنگی جدید در آشپزخانه داشته باشید و اگر بودجه شما محدود است، از خرید لوازم جدید خودداری کنید و به جای آن، آن‌ها را با یک لایه رنگ تغییر دهید. فقط یک روز یا بیشتر طول می‌کشد و پول زیادی پس انداز خواهید کرد. به علاوه، شما می‌توانید دقیقاً رنگی را که می‌خواهید با سبک داخل خانه خود مطابقت دهید انتخاب کنید! ماشین لباسشویی صورتی، یخچال زرد و... هر رنگی که سلیقه شما است.

مرحله 1

ابتدا قسمت زیر و اطراف دستگاه را با ورقه‌هایی بپوشانید تا از کفپوش‌ها در برابر گرد و غبار و چکه های رنگ محافظت شود. با استفاده از اسفنج، صابون و آب، سطح را کاملا تمیز کنید. تمام موم، روغن و گریس و کثیفی باید حذف شود. سپس، دستگاه را با یک پاک کننده حاوی آمونیاک پاک کنید. بسیاری از محلول‌های پاک کننده خانگی حاوی آمونیاک هستند (البته می‌توانید به جای آن از مقداری آب و مقداری سرکه سفید استفاده کنید). پاک کننده را با آب و اسفنج در تمام سطح وسیله استفاده کنید، سپس آن را با یک پارچه بدون پرز خشک کنید یا بگذارید در هوا خشک شود.

از یک پارچه پشمی برای پاک کردن مواد غذایی و زباله های باقی مانده استفاده کنید. اکنون دستگاه تمیز و خشک است، باید آن را سمباده بزنید تا یک سطح صاف ایجاد کنید، این سطحی است که رنگ راحت‌تر به آن می‌چسبد. یک کاغذ سنباده متوسط انتخاب کنید و روی تمام دستگاه، هر جایی که میخواهید رنگ شود، بکشید. سطح را با یک قلم مو تمیز گردگیری کنید، سپس برای بار دوم با سمباده ریزتر، سمباده بزنید. هر قسمتی را که می خواهید در برابر رنگ محافظت کنید با نوار چسب بپوشانید. این شامل دستگیره درب و مهر و موم‌های لاستیکی می‌شود. نوار چسب را محکم فشار دهید تا مطمئن شوید که هیچ رنگی زیر آن نمی‌خزد.

مرحله 2

از پرایمر چند سطحی موجود در فروشگاه‌های رنگ و ابزار استفاده کنید از آن‌ها بخواهید بهترین پایمر موجود را به شما بدهند، قوطی را کاملا تکان دهید و به طور یکنواخت روی دستگاه اسپری کنید - قوطی را در فاصله ثابتی از سطح (تقریباً 25 سانتی متر) نگه دارید و به آرامی از یک طرف به سمت دیگر حرکت کنید.

نکته برتر!

قبل از شروع کار بر روی دستگاه، به حذف هر گونه سخت افزار، برچسب و آرم یا هر چیزی که رنگ نمی شود نیز توجه کنید. یک بطری 400 میلی لیتری تقریباً 1 متر مربع را پوشش می‌دهد. حدود دو ساعت زمان دهید تا خشک شود.

مرحله 3

اکنون دستگاه آماده است تا رنگ مورد نظر خود را اعمال کنید. توصیه می‌کنیم از رنگ اسپری مانند 400 میلی لیتر استفاده کنید تا از یکنواختی کار اطمینان حاصل کنید. دو لایه رنگ بمالید و بین هر بار رنگ زدن حداقل 15 دقیقه فاصله بگذارید. پس از رنگ زدن آخرین لایه، دستگاه را حدود 60 دقیقه بگذارید تا خشک شود قبل از آن مطمئن شوید کسی به آن دست نزند.

نکته برتر!

در صورتی که در آینده نیاز به دست زدن به خراش یا تراشه دارید، ایده خوبی است که مقداری رنگ اسپری در دسترس داشته باشید.

مرحله 4

اگر اشتباه کردید یا چکید یا حباب داشت، نترسید: تقریباً هر خطایی را می توانید با سمباده اصلاح کنید. به سادگی صبر کنید تا رنگ خشک شود و قبل از اعمال مجدد لایه رویی از کاغذ سنباده ریز استفاده کنید. اگر یک رنگ ساده به اندازه کافی جذاب نیست، جزئیات بیشتری را در هر طرحی که دوست دارید نقاشی کنید. می‌توانید از شابلون‌ها نیز استفاده کنید.

هنگامی که لوازم خود را تازه کردید، ممکن است احساس کنید که کمدهای آشپزخانه به طور ناگهانی در مقایسه با لوازم نو شده کمی خسته به نظر می‌رسند. چرا به آن ها هم رنگ نزنید و همان رنگ‌ها را می توان روی چوب و لمینت استفاده کرد. طبق مراحل بالا، حتما سطوح را تمیز و آستر کنید. توجه داشته باشید که اگر درها چوبی هستند، باید در جهت دانه‌های چوب سنباده بزنید.

ایده‌های رنگ‌آمیزی یخچال

در اینجا چند ایده عالی از این که چگونه رنگ کردن مجدد یخچال موجود می تواند به ظاهر بهتر آشپزخانه در کل کمک کند را معرفی خواهیم کرد. در تصویر زیر رنگ آمیزی یخچال بادامی رنگ و سفید شدن آن را برای هماهنگی بهتر با کابینت های آشپزخانه نشان می دهد.

اگر فکر می‌کنید، یخچال سفیدی را رنگ کنید و آن را سیاه یا خاکستری تیره کنید چگونه به نظر خواهد رسد، در اینجا یک مثال عالی داریم. اگرچه در اصل این یخچال ظاهری زیبا، تمیز و رنگ سفید یکنواخت داشت، اما با سبک آشپزخانه همخوانی نداشت. به لطف رنگ تیره و روکش مات، پس از تغییر ظاهر، ظاهر مدرن و شیک‌تری دارد. این دقیقاً در اینجا رنگ تخته سیاه است که واقعاً جالب است زیرا به این معنی است که می توانید از گچ برای نوشتن مستقیم چیزها روی یخچال استفاده کنید.

ایده یخچال تخته سیاه واقعا جالب به نظر می رسد، به خصوص به این دلیل که می توانید دستور العمل ها، لیست ها و یادداشت های مختلف دیگر را روی یخچال بنویسید که در آشپزخانه بسیار کاربردی است. متأسفانه یخچال ها معمولاً با رنگ تخته گچی روی آنها عرضه نمی شوند. با این حال، شما به راحتی می توانید آن را تغییر دهید.

همچنین بسیار وسوسه انگیز است که بخواهید یخچال را به رنگی واقعا روشن و جسورانه رنگ کنید. ممکن است تصمیم ترسناکی به نظر برسد، اما اگر رنگی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید، ارزش ریسک کردن را دارد. به دگرگونی نمایش داده شده نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه این یخچال از سفید به داشتن این رنگ فیروزه‌ای پر جنب و جوش در سراسر آن تبدیل شده است. قطعا بیشتر خودنمایی می‌کند و یک نقطه کانونی برای کل آشپزخانه است.

نتیجه‌گیری

رنگ آمیزی یخچال موجود شما هنوز ایده خوبی است حتی اگر نمی خواهید رنگ آن را به شدت تغییر دهید و ظاهری کاملاً جدید داشته باشید. می توانید یخچال را رنگ آمیزی کنید و از همان رنگی که در طرح اصلی آن بود استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد خیلی متفاوت به نظر نمی رسد اما یک بار دیگر بسیار تازه و جدید به نظر می رسد. این همچنین فرصت خوبی برای تمیز کردن واقعی آن و شاید حتی سازماندهی مجدد فضای داخلی یا اضافه کردن برخی نکات تکمیلی برای کاربردی‌تر و جالب‌تر کردن آن خواهد بود.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.