نحوه پاک کردن کاغذ دیواری از روی دیوارهای گچی

نحوه پاک کردن کاغذ دیواری از روی دیوارهای گچی

نحوه پاک کردن کاغذ دیواری از روی دیوارهای گچی

 اما کاغذ دیواری روی دیوارهای گچی می‌تواند به مراتب بدتر باشد، چند روش وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن آسیب به دیوارها از آن‌ها استفاده کنید.قبل از شروع این پروژه را با دقت در نظر بگیرید. برداشتن کاغذ دیواری از روی دیوارهای گچی شما ممکن است باعث آسیب بیشتر به دیوار شود و بسیاری از این آسیب‌ها ممکن است تقصیر شما نباشد.

نحوه حذف کاغذدیواری‌های سرسخت

دیوارهای گچی و قدیمی اغلب دارای چندین لایه کاغذ دیواری هستند که در طول سال‌ها به وجود آمده‌اند. یکی از دلایل این لایه‌های متعدد این است که برداشتن کاغذ دیواری قبل از اعمال کاغذ جدید توسط صاحبان قبلی غیرضروری و بسیار دشوار تلقی می‌شد. اما ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد، ممکن است چندین لایه کاغذ دیواری در تلاش برای نگه داشتن دیوارهای گچی در حال فرو ریختن به یکدیگر اضافه شده باشد.

بنابراین، ممکن است متوجه شوید که مالک قبلی خانه شما کاغذدیواری را روی دیوارهای گچی متلاشی شده و ترک خورده عمدتاً به عنوان روشی برای نگه داشتن گچ روی هم استفاده کرده است.

مقاله پیشنهادی: رنگ قابل شستشو برای دیوارهای گچی

استفاده از بخارشوی کاغذ دیواری

می‌توانید یک بخارشوی کاغذ دیواری بخرید یا اجاره کنید. بخارشوی‌ها خمیر کاغذ دیواری خشک را مایع می‌کنند، آن را شل کرده و به حذف آن کمک می‌کنند. بخارشوی‌ها دارای پدهای بزرگ و مسطح هستند که قرار است در حین فعال شدن بخار به مدت 30 ثانیه روی دیوار قرار گیرند. استفاده از سایر وسایل، بخار را به اندازه کافی متمرکز نمی کند. شما باید از یک پد کاغذ دیواری استفاده کنید.

ملاحظات ایمنی

رنگ‌های اعمال شده قدیمی ممکن است رنگ مبتنی بر سرب باشد. رنگ بر پایه سرب باعث ایجاد نقایص مادرزادی می‌شود و بر رشد کودکان تأثیر می‌گذارد. رنگ بر پایه سرب نباید استنشاق یا بلعیده شود. در دیوارهای گچی، احتمال زیادی وجود دارد که رنگ دیوارها حاوی سرب باشد. هنگام کار با رنگ‌های مبتنی بر سرب مراقب باشید . ورقه‌های پلاستیکی را روی کف و دیوارهای مجاور قرار دهید تا از بخار و آب محافظت شود. از ابزار کاردک برای ایجاد ساییدگی‌های سبک روی کاغذ دیواری استفاده کنید. به شدت روی ابزار کاردک فشار ندهید.

کندن کاغذدیواری

پد بخارشویی را وصل کنید

پد بخارشوی کاغذ دیواری بزرگ را به انتهای شلنگ وصل کنید. مطمئن شوید که محکم وصل شده باشد و شیلنگ به طور محکم به بخارپز متصل باشد.

بخارشوی کاغذ دیواری را آماده کنید

بخارشوی کاغذ دیواری را با آب پر کنید. زیادی پر نکنید. هنگام پرکردن آب مطمئن شوید که بخارشوی خاموش است و به برق وصل نیست. درپوش مخزن را محکم ببندید. بخارشوی را روشن کنید و بگذارید کاملا شارژ شود. اکثر بخارشوها دارای چراغ‌های نشانگر هستند که به شما اطلاع می‌دهند که بخارشوی آماده استفاده است. در حالی که آب در دستگاه کاملاً به جوش آمده است، پد بخار را روی قسمت شل کاغذ دیواری قرار دهید. ماشه را فشار دهید تا بخار خارج شود. پد را حدود 30 ثانیه در جای خود نگه‌دارید.

کاغذ دیواری را خراش دهید

بخارپز را بردارید و به سرعت با چاقوی بتونه شروع به خراشیدن کنید. از انتهای شل شده کاغذ دیواری شروع کنید و به آرامی کاغذ دیواری را بالا و پایین بکشید. اگر بخش بزرگی از کاغذ دیواری به نظر می رسد که به هم چسبیده است، می‌توانید سعی کنید آن را با دست جدا کنید.

بخار دوباره روی کاغذ دیواری‌های باقی مانده

اگر قسمتی که روی آن کار می‌کنید به سختی برداشته می‌شود، دوباره بخارشوی را برای چند ثانیه روی آن قسمت قرار دهید تا خمیر کاغذ دیواری دوباره مایع شود. بخش به بخش روی کاغذ دیواری کار کنید. به جای اینکه کاغذ دیواری را به قطعات کوچک خرد کنید، تا حد امکان سعی کنید کاغذ دیواری را کنار هم و به صورت یک تکه جدا کنید.

نکاتی برای حذف کاغذ دیواری از دیوارهای گچی

مراقب هدایت بخار به مدت طولانی (بیش از 1 دقیقه) روی کاغذ دیواری ممکن است باعث ترک خوردن گچ شود.

بلافاصله بعد از گرفتن بخار روی کاغذ دیواری کندن کاغذ دیواری را شروع کنید، زمان زیادی را هدر ندهید. کاغذ دیواری بخار گرفته شده به سرعت خنک و خشک می‌شود.

چندین لایه کاغذ دیواری گچ ترک خورده را می‌چسباند. در نهایت، هر چیزی که برای گچ اتفاق می‌افتد به کاغذ دیواری منتقل می‌شود. بنابراین، ترک‌های گچ، خود را بر روی کاغذ دیواری منعکس می‌کنند.

قبل از اقدام به برداشتن کاغذ دیواری از گچ و دیوارهای توری قدیمی خود، آماده باشید که احتمالاً مجبور شوید همه گچ را پایین بکشید. اگر توانستید کاغذ دیواری را بردارید و گچ به آن آویزان نشد، حتما خود را خوش شانس بدانید.

با این حال، در بیشتر موارد ایجاد چندین کاغذ دیواری، ترک گچ یک علت گمشده خواهد بود. تمام گچ و ورقه های باقیمانده را از روی دیوار پاک کنید و دیوارها را با به دقت، از نو گچ و تیغه بزنید.

چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید

اگر برداشتن کاغذ دیواری از روی دیوار تهدیدی برای از بین بردن مقدار زیادی گچ است، وقت آن است که از یک متخصص کمک بگیرید. تکنسین های کاغذ دیواری و برخی از نقاشان در پاک کردن کاغذ دیواری از گچ سست مهارت دارند.

نکات کندن کاغذ دیواری

خانه قدیمی من کاغذ دیواری دارد که روی آن نقاشی شده است. چه اقدامی انجام دهم؟

بارها در خانه‌های قدیمی، صاحبان قبلی کاغذ دیواری را نقاشی کرده‌اند، زیرا خودشان برای برداشتن آن مشکل داشتند. به جرات می‌توان گفت که برای پاک کردن کاغذ دیواری که روی آن رنگ شده است، به احتمال زیاد مقداری گریس مورد نیاز است. پس از شروع فرآیند، ممکن است متوجه شوید که چندین لایه رنگ وجود دارد که ممکن است نیاز به نصب دیوار خشک جدید داشته باشد.

نکاتی برای حذف کاغذ دیواری که رنگ شده است

اگر فقط چند لایه رنگ روی کاغذ دیواری شما وجود دارد، ممکن است بدون نیاز به نصب دیوار خشک جدید، آن را به درستی پاک کنید.

برای حذف کاغذ دیواری رنگ شده می‌توانید، با استفاده از یک برس سیمی سفت یا ابزار کاردک کاغذ دیواری، لایه بیرونی رنگ را بتراشید. فقط با استفاده از فشار متوسط از آسیب دیدن دیوارهای خود جلوگیری کنید.

از کاغذ دیواری یا مخلوطی از آب، سرکه و نرم کننده پارچه در یک بطری اسپری استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن دیوار، فقط بخش‌های کوچک قابل کار را در یک زمان اسپری کنید و بین اسپری کردن محلول و پاک کردن دیوار وقفه کمی ایجاد کنید. بگذارید مخلوط برای چند دقیقه روی کاغذ دیواری خیس بخورد.

در مرحله بعد، به یک کاردک نیاز دارید. از تیزترین گوشه برای قرار گرفتن زیر کاغذ دیواری رنگ شده استفاده کنید و شروع به خراشیدن کنید. توصیه می‌کنیم در جهت‌های متناوب کاغذ دیواری را خراش دهید.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.