12 نوع مختلف برس رنگ برای دیوار

12 نوع مختلف برس رنگ برای دیوار

12 نوع مختلف برس رنگ برای دیوار

با این حال، هنگامی که در مورد رنگ‌های جدید خود تصمیم گرفتید، قبل از اینکه برای خرید لوازم مورد نیاز اقدام کنید، مهم است که کمی زمان بگذارید و در نظر بگیرید که از کدام قلم موها روی دیوارها، سقف‌ها و وسایل خود استفاده می‌کنید.

اگرچه مسلماً این بخش هیجان‌انگیز نخواهد بود، اما تحقیق در مورد انواع مختلف قلم مو‌ها و انتخاب موارد مناسب برای دیوار خانه شما می‌تواند تفاوت بزرگی در نتیجه نهایی ایجاد کند. بنابراین، ایده خوبی است که در این مورد نیز فکر کنید.

12 نوع از قلم‌موهای پرکاربرد

در نظر بگیرید که در طول پروژه نقاشی خود چه مناطقی نیاز دارند تا رنگ‌آمیزی شوند و مطمئن شوید که انواع مناسب قلم موها را در دسترس دارید. به طور کلی، دوازده نوع مختلف برس رنگ برای دیوارها وجود دارد:

نوع شماره 1: قلم مو‌های کوچک رنگ

این نوع برس‌های رنگی ریز و ظریف هستند. قلم‌موهای کوچکتر، که از یک اینچ تا دو و نیم اینچ موجود هستند، نوع ایده آلی از قلم مو برای رنگ آمیزی دیوارها علی‌الخصوص رنگ آمیزی مناطق باریک، مانند گوشه‌ها، تزئینات و نواحی پنجره‌ها هستند.

قلم موی کوچک

نوع شماره 2: قلم مو‌های رنگ سایز متوسط

هنگامی که درها، قفسه‌ها یا کابینت‌ها را رنگ می‌کنید، یک قلم مو سه اینچی انتخاب کنید. این نوع برس‌های رنگ نه خیلی بزرگ هستند و نه خیلی کوچک، بنابراین اندازه مناسبی برای انواع پروژه‌ها دارند.

 قلم مو‌ سایز متوسط

نوع شماره 3: قلم مو‌های رنگ بزرگ

برای فضاهای بزرگ مانند دیوارها و سقف‌ها، بهترین قلم مو برای رنگ آمیزی فضای بزرگ است. به طور خاص، مطمئن شوید که برای این کاربردها برس هایی با اندازه‌های بین چهار اینچ تا شش اینچ در دسترس دارید.

قلم مو‌ رنگ بزرگ

نوع شماره 4: قلم مو‌های طبیعی

مواد برس مهم است. برس‌های طبیعی از موهای حیوانات مانند موی گورکن یا گراز ساخته می‌شوند. آن‌ها تمایل دارند رنگ بیشتری را در خود نگه دارند و در نهایت سطح صاف‌تری ایجاد می‌کنند.

قلم مو‌ طبیعی

اگر از رنگ‌های روغنی، پلی اورتان، روکش‌های رویی، شلاک، لاک، لعاب، یا رنگ گچی تزئینی استفاده می‌کنید، باید قلم مویی با موهای طبیعی انتخاب کنید. این یک گزینه عالی است. برای انتخاب بهترین مارک قلم موی رنگ روغن می‌توانید به مقاله بهترین مارک قلمو رنگ روغن مراجعه کنید.

برس‌های طبیعی نباید برای رنگ‌های مبتنی بر آب استفاده شوند، زیرا آن‌ها مقدار زیادی از آب را جذب می‌کنند و در نهایت اثر کمتری دارند.

نوع شماره 5: قلم موهای مصنوعی

هنگام استفاده از رنگ بر پایه آب باید از یک برس رنگ مصنوعی ساخته شده از پلی استر با کیفیت بالا یا ترکیب نایلون/پلی استر استفاده کرد زیرا برس‌های طبیعی در این نوع رنگ‌ها به خوبی کار نمی‌کنند. همچنین هنگام استفاده از رنگ‌های مبتنی بر لاتکس اکریلیک، مانند رنگ‌های بدون بو، باید از برس مصنوعی استفاده شود .

قلم مو‌های مصنوعیه

مقاله پیشنهادی نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

نوع شماره 6: قلم موهای رنگ ارسی زاویه‌دار

این قلم مو با دسته کوتاه و زاویه‌دار برای اولین بار به گونه‌ای طراحی شد که در داخل قاب پنجره‌ها برای رنگ آمیزی ارسی‌های پنجره قرار گیرد. موهای آن بر روی یک شیب تیز بریده شده است که خطوط تمیزی ایجاد می‌کند. اغلب به آن برس "برش" می‌گویند زیرا برای برش در اطراف دیوارها شناخته شده است.

قلم مو ارسی زاویه‌دار

از آن‌جایی که دسته بسیار کوتاه است، از کنترل بیشتری لذت می برید، سریعتر کار می کنید و خسته نمی شوید. پایداری و قدرت مانور عالی را ارائه می‌دهد، بنابراین نه تنها برای پنجره ها، بلکه برای کارهای جزئی مانند لبه ها، گوشه ها، قالب گیری و شیارها گزینه مناسبی است. این نوع برس های رنگ برای رسیدن به اطراف موانع مانند پشت توالت نیز عالی هستند.

نوع شماره 7: قلم موهای رنگ ارسی گرد

اندازه این قلم‌های رنگی کوچک از 20 تا 44 میلی‌متر است و دارای انتهایی صاف و مخروطی با لبه‌های نرم است. آن‌ها معمولاً برای نقاشی‌های تزئینی مانند پرداخت‌های مصنوعی و همچنین نقاشی مبلمان استفاده می‌شوند.

قلم مو ارسی گرد

بسیاری از نقاشان نیز از قلم موی ارسی گرد برای تزئینات کوچک مانند پنجره استفاده می‌کنند. برای لحظاتی که نیاز به کنترل بیشتری روی رنگ و محل قرار دادن آن دارید، این یک قلم مو خوب است.

نوع شماره 8: قلم موهای برش مربعی

این نوع استاندارد برس رنگ برای دیوارها است که توسط تعدادی از نقاشان حرفه‌ای استفاده می‌شود . پرزهای آن مربعی برش داده شده است که آن را برای سطوح صاف مانند دیوارهای داخلی و خارجی، پانل‌ها و درهای صاف ایده‌آل می‌کند. این برس‌ها نسبت به غلطک‌ها دقیق‌تر هستند، بنابراین نه تنها نتایج باکیفیتی ایجاد می‌کنند، بلکه ممکن است در هزینه رنگ نیز صرفه‌جویی کنند.

قلم مو برش مربعی

نوع شماره 9: قلم مو‌های رنگ موی پرچم‌دار

یک قلم مو با موهای «پرچم‌دار» را در نظر بگیرید. این به این معنی است که موها در انتها شکافته می‌شوند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد رنگ بیشتری را نگه دارند و در نهایت پوشش بیشتری را ایجاد می‌کنند. بعلاوه، زمانی که از قلم مو با موهای برجسته استفاده می‌کنید، رنگ نرم‌تر آزاد می‌شود، بنابراین می‌توانید یک روکش تمیز ایجاد کنید.

قلم مو‌ی پرچم‌دار

نوع شماره 10: قلم موهای تکمیلی

روی یک برس تکمیل سرمایه فکر کنید تا مطمئن شوید که سطوح شما صاف هستند و می‌توانند در برابر بررسی مقاومت کنند. به دلیل نرم‌تر بودن موهای گاو نرم‌تر از حد معمول، برس نهایی تضمین می‌کند که پروژه رنگ شما رگه‌دار یا نامرتب به نظر نمی‌رسد. این قلم مو انتخابی برای کارهای رنگ آمیزی مانند نرده‌ها و درهای کابینت آشپزخانه است یا هر پروژه‌ای که نیاز به یک روکش صاف دارد.

قلم مو تکمیلی

نوع شماره 11: قلم موی فوم

برس‌های فوم برای نقاشی دیوار کامل نیستند، اما این نوع برس‌های رنگ برای برخی از پروژه‌های رنگ آمیزی در اطراف خانه ضروری هستند. آن‌ها به طور خاص برای استفاده با رنگ و لکه طراحی شده‌اند و یک روکش صاف ایجاد می‌کنند. آن‌ها یک گزینه ارزان برای مبلمان، کابینت و تزئینات دیگر هستند.

قلم موی فوم

نوع شماره 12: قلم مو‌های مخصوص شابلون

این برس‌های رنگ منحصر به فرد را فقط باید برای ایجاد شابلون روی دیوارهای خود استفاده کنید. آن‌ها با قلموهای معمولی متفاوت هستند زیرا گرد هستند و موهای بیشتری در کنار هم دارند. طول موها همگی یکسان است، بنابراین هنگام شابلون کردن باعث به هم ریختگی نمی‌شوند.

قلم موی شابلون

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.