چگونه اتاق‌های کوچک را با رنگ بزرگتر نشان دهیم؟

چگونه اتاق‌های کوچک را با رنگ بزرگتر نشان دهیم؟

چگونه اتاق‌های کوچک را با رنگ بزرگتر نشان دهیم؟

بنابراین، برای انتخاب رنگ اتاق‌ تمام تلاش خود را می‌کنید تا ماندن در آن‌جا طاقت فرسا نباشد و بتوانید روزهای خود را با آرامش بگذرانید.

اگر متراژ اتاق شما زیاد نیست و احساس می‌کنید که باید تمام ترفندهای موجود در رنگ‌ها را به کار ببرید تا اتاقتان با سایه مناسبی از رنگ‌ها بزرگ‌تر به نظر برسد. ما در این مقاله، 7 رنگی که اتاق‌های کوچک را بزرگتر نشان می‌دهد را گردآوری کردیم و درباره نکاتی که باید در انتخاب رنگ در نظر بگیرید صحبت خواهیم کرد و ایده‌های رنگ آمیزی عالی را برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچکتر را به نمایش می‌گذاریم.

7 رنگی که اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

ممکن است اتاق شما با تمام دکورها و مبلمانی که در آن قرار داده‌اید شلوغ شود. با این حال، نگران نباشید، ما یک راه‌حل بهتر برای شما داریم تا اتاق‌تان را کمی بزرگ‌تر جلوه دهید. می‌دانستید رنگ در اتاق شما بر ظاهر آن تأثیر می‌گذارد، رنگ‌ها حتی می‌توانند توهم بزرگ‌تر بودن اتاق‌های شما را ایجاد کنند. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد.

مقاله پیشنهادی: نحوه انتخاب رنگ اتاق‌ها

مشکی نرم

اگر باور می‌کنید که می‌توان یک اتاق کوچک را با رنگ بزرگ‌تر نشان دهید، رنگ‌های تیره بهترین هستند. یک رنگ تیره‌تر بهتر از هر سایه مشکی، رنگ سیاه ملایم داخل اتاق شما می‌تواند حسی صمیمیت را القا کند. همچنین می‌تواند ظاهری باشکوه در اتاق ایجاد کند. اگر سقف نیز مشکی باشد، اتاق شما منظره‌ای باشکوه خواهد داشت.

آبی تیره

وقتی از رنگ‌های تیره صحبت می‌کنیم تا اتاقتان بزرگ‌تر به نظر برسد، نمی‌توانید از رنگ آبی تیره غافل شوید. ماهیت دگرگونی رنگ می‌تواند تأثیر زیادی در یک اتاق کوچک ایجاد کند. می‌توانید دیوارهای آبی تیره را با رنگ های روشن تر در فضاهای باز کنتراست کنید. فضای خلق شده توسط آبی تیره می‌تواند فکر افراد را از کمبود فضا منحرف کند.

مایل به سفید

اگر فکر می‌کنید تنها رنگ‌های تیره می‌توانند اتاق شما را بزرگ‌تر نشان دهند، اشتباه می‌کنید. رنگ آمیزی دیوارها به رنگ سفید می‌تواند ظاهری تمیز و تازه به اتاق شما ببخشد. وقتی دیوارهای سفید مایل به سبز را در تضاد قرار دهید، اتاق‌ها بزرگتر به نظر می رسند. رنگ آمیزی اتاق نشیمن به رنگ سفید ایده خوبی است زیرا با بزرگتر نشان دادن فضا، افراد را جذب می‌کند.

خاکستری تیره

اگر شما فردی هستید که به سبک مینیمالیسم وسواس دارید، خاکستری تیره احتمالا بهترین گزینه شماست. اتاق‌های شما ظاهری تمیز و مدرن خواهند داشت. مهم نیست چه وسایلی را انتخاب می‌کنید، دیوارهای خاکستری تیره فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. شما همچنین نمی‌توانید سطح ظرافت و زیبایی را که رنگ خاکستری تیره به اتاق شما وارد می‌کند، انکار کنید.

سبز دریا

سبز دریا

رنگ دیگری که حالتی مینیمال دارد، سبز دریایی است. می‌توانید دیوارهای سبز دریا را با مبلمان چوبی ست کنید تا توهم فضای بزرگتری ایجاد کنید. همچنین در اتاق رنگی خاکی به دست آورید، بنابراین حس آرامش همیشه در اتاق حاکم خواهد بود. هنگامی که می‌خواهید اتاقی را که در احساس تنگناهراسی قرار دارد، شاداب کنید، سبز دریایی مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

صورتی رژگونه

اگر اتاقی رو به غرب دارید که کمی شلوغ است، دیوارهای چنین اتاقی را با صورتی رژگونه رنگ آمیزی کنید تا حالتی شاد ایجاد شود. اتاق شما با نور طبیعی روشن و جادار به نظر می‌رسد و شما رنگ صورتی رژگونه‌ای را تحسین خواهید کرد. رنگ آمیزی سقف خود با لحنی مشابه می تواند فضای شما را حتی بیشتر کند. رنگ‌های گرم و خنثی مانند عاج، بژ و شنی گزینه‌ای عالی برای ست کردن با رنگ صورتی رژگونه هستند.

خاکی یا کرم شنی

این رنگ دیگری است که می‌تواند اتاق شما را بدون زحمت بزرگتر نشان دهد. رنگ خاکی یا شنی محیطی گرم و آرام ایجاد می‌کند. هنگامی که نور خورشید از پنجره‌های اتاقی که با رنگ خاکی رنگ‌آمیزی شده است عبور می‌کند، به نظر ابعاد اتاق افزایش می‌یابد. رنگ‌های گرم چشم‌ها را تسکین می‌دهند و تصویری جذاب در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند.

هنگامی که قصد دارید خانه خود را رنگ کنید، انتخاب رنگ دیوار مناسب بخش مهمی از نقاشی خانه شما است. چه فقط بخواهید به دیوارهای خود جلوه ای تازه ببخشید و چه در حال طراحی مجدد خانه خود هستید، مهم است که قبل از انتخاب رنگ مناسب، چند ویژگی یا عملکرد کلیدی رنگ دیوارها را در نظر بگیرید.

7 نکته‌ای که باید در انتخاب رنگ به آن دقت کنید

1. رنگ قابل شستشو: رنگ باید قابل شستشو و ضد لک باشد

اگر دیوارهای شما لکه می‌شود، نمی‌توانید آن‌ها را چندین بار رنگ کنید. از این رو به سراغ رنگ‌های دیواری قابل شستشو بروید تا بتوانید به راحتی لکه‌های روی دیوار را تمیز کرده و از بین ببرید. مخصوصاً برای دیوارهای اتاق‌ها و مناطق پرتردد یا زمانی که بچه کوچک در خانه شما هستند که می‌توانند دیوارها را خراب کنند. برای این دیوارها می‌توانید رنگ‌های روکش ساتن یا با براقیت بالا را انتخاب کنید. رنگ‌های قابل شستشو را می‌توان به سرعت پاک و تمیز کرد و ظاهری تازه را برای دیوارها به مدت طولانی پس از رنگ آمیزی تضمین کرد.

2. ایمن و سازگار با محیط زیست: رنگ باید بدون بو و برای لمس بی‌خطر باشد

امنیت اعضای خانواده یک نگرانی مهم است. رنگ‌های دیواری را انتخاب کنید که قابل لمس باشند و بوی تندی ندارند. بوی بد رنگ‌ها می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افراد شود. در عوض باید رنگ‌های سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید که هیچ گونه عوارض جانبی نداشته باشند. رنگ‌های سازگار با محیط زیست به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عاری از VOC باشند. رنگ خانگی سازگار با محیط زیست با VOC صفر یا کم را برای محافظت از محیط زیست و همچنین سلامت خود انتخاب کنید.

3. رنگ براق و درخشش: رنگ باید جذابیت خود را در طول زمان حفظ کند

بسته به پوشش دیوار یا درخشندگی رنگی که انتخاب می‌کنید، رنگ شما ممکن است دوام کم یا زیاد و مقاومت در برابر رطوبت داشته باشد. از این رو باید رنگی با ماندگاری بالا و درخشندگی بادوام برای خانه خود انتخاب کنید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که درخشش آن حتی با گذشت زمان دست نخورده باقی بماند. مانند رنگ روغن و رنگ اکریلیک.

رنگ‌های براق با درخشندگی بالاتر را برای مناطق پر رفت و آمد خانه خود انتخاب کنید. آشپزخانه، اتاق نشیمن و راهروها مناطقی هستند که مردم اغلب در آن‌جا رفت و آمد بیشتری دارند. بسته به محله شما، دیوارهای بیرونی شما نیز می‌توانند در معرض تغییرات آب و هوایی و در معرض آب و هوای نامساعد قرار گیرند.

از این رو، از رنگی با جلای بالا برای دیوارهای داخلی و خارجی خود استفاده کنید تا هم درخشش داشته باشند و هم دوام بیشتری داشته باشند.

4. مقاومت در برابر گرد و غبار: رنگ باید گرد و غبار را دفع کند و اجازه ندهد گرد و غبار روی دیوارها جمع شود

اگر دیوارهای خانه شما به طور مداوم در معرض گرد و غبار، رطوبت، گرما و آلاینده‌های داخلی هستند، انتخاب رنگ مقاوم در برابر گرد و غبار برای دیوارهای خارجی و داخلی هر دو مهم است. رنگ‌های مقاوم در برابر گرد و غبار، نمی‌دهند گرد و غبار روی دیوارها بنشیند. از این رو، آن‌ها می‌توانند فضای خانه شما را را از گرد و غبار و آلاینده‌ها محافظت کنند.

مقاومت در برابر گرد و غبار

5. پل زدن ترک: رنگ باید دیوارها را از ترک محافظت کند

با گذشت زمان، به دلیل نفوذ رطوبت یا گرما، ترک‌هایی در دیوارهای شما ایجاد می‌شود. رنگ‌های ضدترک، رنگ‌هایی هستند که روی شکاف‌ها پل می‌شوند و ظاهری پیوسته به پوشش دیوار شما می‌دهند. از این رو، از رنگ‌های ضدترک استفاده کنید که عیوب دیوارها را پنهان می‌کند و همچنین از دیوارهای شما در برابر ظاهر شدن ترک محافظت می‌کند.

6. مقاومت در برابر آب و هوا

از آن‌جایی که پخت و پز در آشپزخانه انجام می‌شود، تغییرات گرما و نوسانات مرطوبت اتفاق می‌افتد. هنگام انتخاب رنگ برای آشپزخانه، نحوه واکنش رنگ شما به شرایط گرما و رطوبت را ارزیابی کنید.

هنگام رنگ آمیزی دیوارهای بیرونی خود، مهم است که بدانید رنگ بیرونی شما چقدر به رطوبت، نور خورشید، گرد و غبار و آب واکنش نشان می‌دهد. از این رو، باید فضای محیط اطراف محله خود را در نظر داشته باشید و رنگ ضد آب و مقاوم در برابر هوا را برای دیوارهای بیرونی خود انتخاب کنید. رنگ بیرونی را انتخاب کنید که از دیوارهای بیرونی شما در برابر آب و هوا محافظت کند.

7. ضد میکروبی: رنگ باید ضد باکتری و ضد قارچ باشد

دیوارهای داخلی و دیوارهای بیرونی هر دو باید از رشد ناسالم باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت شوند. رنگ‌های ضد‌میکروبی با فرمولاسیونی ساخته شده‌اند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. از این رو رنگ‌های ضد قارچ و ضد باکتری را انتخاب کنید که از عفونت جلوگیری می‌کند.

آماده انتخاب رنگ دیوار خود هستید؟

در نظر داشتن ویژگی‌های رنگ به اشتراک گذاشته شده در بالا، شما را قادر می سازد تا رنگ زیبایی با ماندگاری طولانی را انتخاب کنید که برای دیوارهای شما بهترین است. یک رنگ با دقت انتخاب شده برای اتاق شما می‌تواند فضای بزرگتری را ایجاد کند.

اگر بدانید که چگونه یک کنتراست بکشید، هر دو رنگ روشن و تیره می توانند کارساز باشند. فقط یک ایده مناسب بسازید و بهترین رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید، ایده‌های بسیاری را در مقالات قبلی برای شما آورده‌ایم.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.