آموزش انتخاب سنباده و سنباده زنی

آموزش انتخاب سنباده و سنباده زنی

آموزش انتخاب سنباده و سنباده زنی

استفاده از سنباده قبل از رنگ‌آمیزی دیوار امری واجب و ضروری است، دلیل اینکه باید دیوارهای خود را قبل از رنگ‌آمیزی سنباده بزنید این است که از شر هرگونه نقص و سوراخ اضافی روی دیوار خلاص شوید. در غیر این صورت، پس از رنگ‌آمیزی نقص‌ها و ناهمواری‌های دیوار به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

از آن‌جایی که هدف شما از بین بردن هرگونه برآمدگی، ایراد، برجستگی، آثار قلم مو و چکه‌های رنگ است، مطمئناً نمی‌خواهید هیچ‌گونه خط و خشی از کاغذ سنباده را به نواقصی که قبلاً روی دیوار وجود داشته اضافه کنید.

اگر چه استفاده از یک کاغذ سنباده درشت کار را سریع‌تر انجام می‌دهد، اما احتمال ایجاد خراش در دیوار شما بیشتر خواهد شد که سپس دوباره باید با کاغذ سنباده ظریف‌تری از بین برود. با استفاده از سنگ سنباده ریزتر دیواری بدون نقص و صاف خواهید داشت.

اگر دیوارهای خشک را سنباده می‌زنید و سوراخ‌هایی یا گودال‌های عمیق روی دیوارها دارید، بهتر است ابتدا آن‌ها را با گچ پر کنید و سپس بعد از خشک شدن روی آن‌ها سمباده بزنید تا از شر آن درز و ناهمواری خلاص شوید. در دیوارهای خشک، کاغذ سنباده 120 یا 150 بهترین گزینه است و سنباده را فقط با فشار کم تا متوسط روی دیوار بکشید.

یک نکته بسیار مهم این است که درب اتاقی را که در آن کار می‌کنید ببندید، تا گرد و غبار و زباله‌های دیوار خشک در بقیه خانه پخش نشود. همیشه به یاد داشته باشید که از ماسک استفاده کنید تا گرد و غبار را استنشاق نکنید.

جدا از دانه‌های مختلف کاغذ سنباده، می‌توانید سنباده‌های مخصوص مانند سنباده زدن بین لایه های رنگ و سنباده پاک کننده سطح را خریداری کنید، کاغذ سنباده ریز که روی رنگ لاتکس کار خوبی می‌کند. با این حال، اگر برای از بین بردن رنگ دیوار را سنباده می‌زنید، می‌توانید برای شروع از یک سنباده دانه درشت‌تر استفاده کنید.

سنباده زدن دیوار خشک ممکن است روش پیچیده‌ای نباشد، اما می‌تواند خسته کننده و پر از گرد و غبار باشد. هنگامی که یک دیوار تازه را برای رنگ‌آمیزی آماده می‌کنید، در واقع خود دیوار خشک را سنباده نمی‌زنید، بلکه باید مراحلی را برای آماده کردن دیوار طی کنید و درزها و سوراخ‌ها را با گچ پرکنید، سپس سنباده بزنید. دیوار به راحتی سنباده می‌شود، اما ناپدید شدن درزهای نواری برای ناپدید شدن زیر پوشش رنگ، مهارت و مراقبت می‌خواهد. همچنین به نوعی کاغذ سنباده با دندانه متوسط نیاز دارد تا به صورت کامل مسدود شود. در ادامه انواع سنباده را به اختصار توضیح خواهیم داد.

انواع سمباده

کاغذ سنباده در انواع صنعتی و تجاری در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، سه نوع کاغذ سنباده وجود دارد که آن‌ها را در فروشگاه‌ها پیدا خواهید کرد که به ترتیب سه نوع کاغذ سنباده شامل کاغذ گارنت، کاغذ اکسیدآلومینیوم و سیلیکون کاربید می‌باشد؛ کاغذ گارنت معمولاً قهوه ای مایل به برنزه است. کاغذ اکسید آلومینیوم خاکستری است و سیلیکون کاربید، کاغذسنباده‌ای که به عنوان کاغذ مرطوب/ خشک شناخته می‌شود، که به رنگ سیاه است.

گارنت و اکسید آلومینیوم هر دو کاغذهای روکش بازی هستند که از آن‌ها برای دیوار خشک استفاده می‌کند زیرا بین ذارت سنباده در مرور زمان از بین می‌روند و از آنجایی که کاغذ اکسید آلومینیوم کندتر ساییده می‌شود و ماندگاری بیشتری دارد، بهترین انتخاب است. علاوه بر این، بستر کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم ضخیم‌تر از کاغذ گارنت است، به این معنی که به راحتی پاره نمی‌شود.

دندانه سنباده

ظرافت عمل ساینده توسط دندانه سنباده مشخص می‌شود، هر چه عدد سنباده بیشتر باشد، عمل سنباده‌زنی دقیق‌تر است. سنباده‌های زیر 100 برای استفاده روی دیوار خشک خیلی درشت هستند. اگرچه آن‌ها به سرعت عمل می‌کنند، اما رده‌هایی که در استفاده از این سنباده روی دیوار ایجاد می‌شود به اندازه کافی عمیق هستند که در زیر رنگ قابل مشاهده باشند. سنباده‌های بالای 220 نیز نامناسب هستند خراش‌هایی که ایجاد می‌کنند به سختی قابل مشاهده هستند، اما به راحتی دندانه‌ها مسدود می‌شوند. سنباده‌های توصیه شده 120 و 150 هستند. کاغذ درشت‌تر 120 برای سنباده زدن در اکثر پروژه‌ها مناسب است و یک بار پایانی کار با سنباده 150 اختیاری سنباده بزنید.

ابزار سنباده‌کاری دیوار خشک

سنباده تسمه‌ای هنگام سنباده زدن دیوار خشک به شما کمک نمی‌کند، اما دو ابزار وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند. سنباده دستی که دارای یک طرف پد صاف است که نیم ورق کاغذ سنباده به اندازه یک دست را می‌پذیرد، روی دیوارهایی که می‌توانید بدون نردبان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، به خوبی کار می‌کند. برای دیوارها و سقف‌های بلندتر، از سنباده قطبی استفاده کنید. به جای دسته، دارای یک قطب 4 فوتی است که پد به دور آن می چرخد و به شما امکان می دهد درزهای پهن و باریک را با حرکت عقب و جلو سنباده بزنید.

نکات سنباده زنی

هنگام سنباده زدن دیوارهای خشک، زدن ماسک برای گرد و غبار ضروری است. اگر شبکه‌ها را با ورقه‌های پلاستیکی نپوشانید، مقدار زیادی گرد و غبار ریز و آرد مانند ایجاد می‌کنید که می‌تواند وارد سیستم گرمایش مرکزی شود. هنگام سمباده زدن به نور مناسب نیاز دارید زیرا عیوب، که به سختی روی دیوار خشک ناتمام دیده می‌شوند، پس از رنگ‌آمیزی آشکار می‌شوند. نور بالای سر معمولا کافی نیست. برای مشاهده برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های ظریف باید یک چراغ کار از پشت به دیوار یا سقف بتابد. هنگام سنباده زدن، نور را به اطراف حرکت دهید. تغییر زاویه به مشخص کردن نقاط مشکل کمک می‌کند.

نحوه استفاده از سنباده

سنباده زدن آسان است، اما دانستن چند تکنیک برای گرفتن یک نتیجه عالی مهم است. ما به شما نحوه استفاده از تجهیزات مختلف سنباده و بهترین روش‌های سنباده را خواهیم گفت.

انتخاب سنباده مناسب

هنگام انتخاب کاغذ سنباده، به یاد داشته باشید، هرچه این عدد روی سنباده کمتر باشد، درشت‌تر خواهد بود. ایده خوبی است که با نمره 60 یا 80 شروع کنید و سپس کار را با نمره 120 به پایان برسانید. اگر کاغذ شما خیلی درشت است، می‌توانید در نهایت خراش‌های عمیق ایجاد کنید که ممکن است نیاز به پر کردن و سنباده زدن مجدد داشته باشند. کاغذ سنباده پیچیده شده دور یک قطعه چوب ضایعاتی که برای سنباده زدن دیوار استفاده می‌شود.

سنباده دستی

می توانید از یک تخته ساده با کاغذ وصل شده و با دست ماسه بزنید. یا می‌توانید از سنباده‌های برقی استفاده کنید که کار را کم می‌کند. سنباده‌های مداری گرد روی دیوارهای گچی بسیار خوب هستند، اما در کارهای چوبی باید مراقب باشید زیرا می‌توانند آثاری روی چوب شما بگذارند. سنباده دستی روی دیوار خالی و قبل از رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. می‌توانید از سنباده‌گیرها نیز استفاده کنید.

سنباده برقی

کاغذ سنباده برای سنباده های برقی دارای پشتی است تا بتوانید به راحتی آن را به سنباده بچسبانید. شبیه به یک اتو که سنباده با ورقه‌های کاغذ سنباده با شکل خاص برای استفاده به آن نصب می‌شود.

سنباده زنی با بلوک

کاغذ سنباده دور یک بلوک چوب ضایعاتی پیچیده می‌شود، این بلوک های سنباده برای گوشه ها و اطراف قرنیزها مفید هستند. یک تکه کاغذ سنباده را دور بلوک بپیچید و با حرکت دایره‌ای سنباده بزنید.

با حرکت دایره ای ماسه بزنید

بهترین حرکت برای سنباده زدن، حرکت دایره‌ای کوچک است. اگر چوب لخت را سمباده می‌زنید، در راستای سنباده حرکت کنید تا روی چوب خراشیده نشوید. هرگز از زور یا فشار روی ابزار استفاده نکنید. اجازه دهید وزن دستگاه آن را تحمل کند.

کاغذ را اغلب عوض کنید

همیشه سمباده خود را برای بعد از استفاده بررسی کنید. همانطور که دندانه‌های سنباده با گرد و غبار و رنگ مسدود می‌شود، کارایی آن کمتر می‌شود. در صورت لزوم کاغذ خود را تغییر دهید.

کاغذ سنباده

از چه نوع سنباده‌ای برای دیوار خشک استفاده می‌کنید؟

سنباده دستی برای دیوار خشک بهترین کار را دارد. یک نیم ورق کاغذ سنباده را می‌توان به راحتی روی سمباده دستی چسباند. دستگیره‌ای برای رسیدن به دیوارهای بلند بدون استفاده از نردبان می‌تواند کمک کند.

زبرترین کاغذ سنباده چیست؟

کاغذ سنباده درشت، زبرترین کاغذ سنباده‌ای است که چوب را شکل می‌دهد و پوشش‌های قبلی آن را از بین می‌برد.

دانه‌های مختلف کاغذ سنباده چیست؟

طیف گسترده‌ای از شن‌های مختلف موجود است. دانه‌های درشت معمولاً به مجموعه‌ای از 60 تا 80 گریت، 100 تا 150 گریت و 180 تا 220 گریت تقسیم می‌شوند.

چگونه دیوارهای بافت دار را صاف می‌کنید؟

اگر می‌خواهید بافت دیوار خود را صاف کنید، یک لایه گل روی آن بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. پس از خشک شدن، سطح را صاف کنید. این فرآیند بسیار موثر اما زمان بر است.

سریع‌ترین راه برای پاک کردن رنگ از روی دیوارها چیست؟

خراش دادن دیوار می‌تواند رنگ قدیمی را به سرعت از روی دیوار پاک کند. برای اتمام کار می‌توانید از یک تیغه خراش دهنده استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.