آموزش رنگ کردن رادیاتور

آموزش رنگ کردن رادیاتور

آموزش رنگ کردن رادیاتور

وقتی رنگ کردن را به طرز اشتباه انجام ‌دهید به یک مشکل برخورد خواهید کرد. اگر از ابتدا چند نکته مهم را بدانید، می‌توانید ظرف چند دقیقه رادیاتورهای خود را با هر رنگی که می‌خواهید رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ کردن رادیاتور کار ضروری نخواهد بود و در هنگام نیاز به راحتی رنگ خواهد شد، در این مقاله نکات و مراحل رنگ کردن رادیاتو را خواهیم گفت.

اگر رادیاتور شما همچنان بدون خرابی و شکستگی به خوبی کار می‌کند، رنگ‌آمیزی مجدد آن ممکن است راه خوبی برای جلوگیری از خرید یک رادیاتور جدید باشد. در مورد نحوه صحیح رنگ آمیزی رادیاتور چند سوال ابتدایی مطرح کرده‌ایم، در این مقاله به این سوالات خواهیم پرداخت.

آیا می‌توانم رادیاتور را با رنگ‌های معمولی رنگ کنم؟

اگر می‌توانید قلم‌مو را بردارید و از زانو زدن یا خم شدن خسته نشوید، می‌توانید رادیاتور خود را بدون تلاش زیاد و با قیمتی ارزان رنگ کنید. برای انجام این کار فقط به ابزارهای مناسب نیاز دارید که می‌توانید به انتخاب خود از قلم مو یا اسپری رنگ استفاده کنید.

از هر رنگی که دوست دارید به شرطی که از نوع رنگ‌های دیواری باشد‌ استفاده کنید. اگر لایه زیرین مناسبی زده باشید و به صورت صحیح رادیاتور را رنگ ‌کنید، می‌توانید از رنگ معمولی خانه استفاده کنید. رادیاتور به طور مداوم گرم و سرد می‌شود که به مرور زمان رنگ را ضعیف می‌کند. منبسط و منقبض می‌شود و انواع گرد و غبار و کثیفی را درون خود انباشته می‌کند که می‌تواند روی رادیاتور گرم پخته شده، تغییر رنگ دهد و به طور دائم به آن بچسبد.

آیا باید قبل از رنگ‌آمیزی رادیاتور را از دیوار جدا کنم؟ چگونه بدون جدا کردن پشت آن را رنگ کنم؟

در حالت ایده‌آل، بله. اما اگر نمی‌توانید، از آنجایی که این یک کار فیزیکی است و در بعضی موارد نیاز به متخصص هست، مجبور نیستید این کار را انجام دهید. اما اگر رادایتور شما در دسترس است و ابزار و فضا را دارید، جدا کردن رادیاتور از روی دیوار مشکل چندانی نخواهد داشت. اما اگر هرگز این کار را انجام نداده‌اید و ابزار لازم و فضای کافی را ندارید، ممکن است رادیاتور را دچار مشکل کنید.

شما می‌توانید از رنگ کردن پشت رادیاتور صرف نظر کنید، همچنین شما می‌توانید برس‌های رنگ مخصوص رادیاتور را برای همین کار خریداری کنید.

از رنگ خانه معمولی استفاده نکنید. اگر لایه زیرین مناسبی زده باشید و روی نوع صحیح رادیاتور رنگ می کنید، می توانید از رنگ معمولی خانه استفاده کنید. رادیاتور به طور مداوم گرم و سرد می شود که رنگ را ضعیف می کند.

چگونه یک رادیاتور را با رنگ معمولی و روزمره رنگ کنیم

اگر تصمیم به استفاده از رنگ معمولی دارید، فقط یک روکش شفاف به رادیاتور بزنید تا بتوانید از امولسیون استاندارد استفاده کنید. اگرچه ما این را فقط برای رادیاتورهای چدنی و فولادی توصیه می‌کنیم.

ابتدا باید رادیاتور خود را پرایمر بزنید

یک پرایمر تخصصی رادیاتور یا پرایمر فلزی بخرید تا رادیاتور شما سطح مناسبی برای چسباندن رنگ داشته باشد و با خاصیت ضد زنگ زدگی آن، زنگ زدگی را متوقف کند. نادیده گرفتن پرایمر فقط منجر به ایجاد یک روکش کدر شده و احتمال زنگ زدگی را بیشتر می‌کند.

رادیاتور خود را با رنگ مقاوم در برابر حرارت رنگ کنید

چیزی که هنگام رنگ آمیزی هر رادیاتور باید از آن استفاده کنید یک رنگ مقاوم در برابر حرارت رادیاتور است. می‌توانید آن را به شکل قوطی‌های رنگ معمولی یا به صورت آئروسل برای رنگ آمیزی بخرید. ر

رنگ کردن رادیاتور با اسپری رنگ چگونه است؟

با اسپری رنگ مناسب رادیاتور مقاوم در برابر حرارت می‌توانید رادیاتور خود را رنگ کنید! اما این کار درستی نخواهد بود که رادیاتور خود را در حین انجام این کار روی دیوار بگذارید. بنابراین تا زمانی که اسپری مناسب رادیاتور را بخرید و رادیاتور خود را به درستی از روی دیوار بردارید، با قلم‌مو این کار را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی آموزش شست و شوی ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

آیا می توانید لوله‌های رادیاتور خود را رنگ کنید؟

بله، فقط مطمئن شوید که از مراحل رنگ و آماده‌سازی مناسبی که در بالا ذکر کردیم استفاده می‌کنید.

آنچه برای رنگ کردن رادیاتور خود نیاز دارید

• تمیز کردن دقیق رادیاتور

• ورق‌های قدیمی یا روزنامه یا هر چیزی که کف زمین خانه شما را از رنگ محافظت کند

• سمباده

• رنگ رادیاتور (قوطی یا اسپری) به رنگ دلخواه

• پرایمر رادیاتور

• برس‌های مختلف رنگ (اگر از قلم مو استفاده می‌کنید)

• اگر لوله‌های رادیاتور را نیز را رنگ می‌کنید یا رادیاتور خود را از دیوار جدا نمی‌کنید، یک ورق بزرگ مقوای یدکی بین رادیاتور و دیوار قرار دهید. آن‌ها معمولاً واقعاً به هم نزدیک هستند.

رنگ آمیزی رادیاتور

نحوه رنگ آمیزی رادیاتور

1. گرمایش را خاموش کنید

2. اطراف رادیاتور را تمیز کنید

3. رادیاتور را تمیز و سنباده بزنید

4. رادیاتور را پر کنید

5. رادیاتور را رنگ کنید

6. در صورت لزوم یک لایه دیگر بمالید

راهنمای کامل گام به گام به طور کامل در ادامه آمده است.

1. گرمایش را خاموش کنید و اتاق را تهویه کنید

آنقدر واضح است که فراموش کردن آن آسان است. صبر کنید تا هوا سرد شود تا رنگ شما چکه نکند (حتی اگر اتاق خیلی گرم باشد ممکن است اتفاق بیفتد، بنابراین اگر رادیاتور شما گرم است، این کار مشکل خواهد بود) و همچنین هنگام شروع رنگ‌آمیزی اتاق شما تهویه مناسبی داشته باشد. اگر مجبورید چند پنجره را در حالی که گرمایش خاموش است باز کنید، سرد بودن موقت بسیار کارآمد خواهد بود و رنگ شما سریع‌تر خشک می‌شود.

2. اطراف رادیاتور را تمیز کنید

اطراف رادیاتور را حسابی و به دقت پاک کنید تا گرد و غبار، مو و هر چیزی که ممکن است کار را مختل و روی رنگ بچسبد پاک شود. سپس هر چیزی را که در دست دارید روی کف بگذارید تا چکه و پاشیدن رنگ روی زمین، سرامیک و... جلوگیری کند. مهم نیست که چقدر مراقب باشید، ممکن است رنگ روی گران ترین شی در فاصله 2 متری پاشیده شود. پس محض احتیاط چند ورق بگذارید و فضای اطراف را کاملا خالی کنید.

3. رادیاتور و توده‌‎های رنگ و زنگ زدگی را تمیز کنید

تمیز کردن را به دقت انجام دهید تا آن را از کثیفی پاک کنید و سپس با استفاده از کاغذ سنباده زنگ زدگی ها را بریزید. هدف از بین بردن توده‌های رنگ، زنگ زدگی و هر چیزی است که پوشش رنگ شما را ناهموار می‌کند.

4. رادیاتور خود را آماده کنید

رادیاتور خود را با یک پوشش یکدست پرایمر کنید. این یک سطح تازه برای چسباندن رنگ شما ایجاد می‌کند. این کار به شما اطمینان می‌دهد بهترین نتایج ممکن را خواهید گرفت. همچنین لکه‌های زنگ زدگی را با خواص ضد خوردگی متوقف می‌کند و از زنگ زدگی دوباره در آینده محافظت می‌کند.

5. رادیاتور را رنگ کنید

اکنون رنگ خود را روی آن بکشید (یا اسپری کنید) و مراقب باشید که پوششی زیبا و یکنواخت در سراسر آن داشته باشید. مطمئن شوید که در همان جهت هر شیار، رنگ‌آمیزی می‌کنید و از کشیدن بیش از حد برس رنگ خود اجتناب کنید، که فقط به معنای رنگ زیاد روی آن قسمت است. که منجر به چکیدن و ایجاد توده می‌شود.

6. صبر کنید، در صورت لزوم یک پوشش دیگر بزنید

استراحت کنید و صبر کنید تا رنگ خشک شود. ممکن است رادیاتور شما پس از خشک شدن به یک لایه رنگ دیگر نیاز داشته باشد، اما این کاملا به شما و به رنگ و رادیاتور شما بستگی دارد.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.