راهنمای رنگ‌آمیزی درب‌های داخلی

راهنمای رنگ‌آمیزی درب‌های داخلی

راهنمای رنگ‌آمیزی درب‌های داخلی

بسیار شگفت‌انگیز است که وقتی میخواهید خانه خود را رنگ کنید، درهای قدیمی خود را نیز رنگ کنید و آن‌ها را بازسازی کنید، اما رنگ کردن درب‌ها به راحتی رنگ کردن دیوارها نخواهد بود و تکنیک‌ها و ابزارهایی دارد که در ادامه خواهیم گفت چه چیزی بهتر عمل می‌کند، بنابراین روش‌های رنگ‌آمیزی درهای داخلی را به اشتراک می‌گذاریم.

1. رنگ درب داخلی را انتخاب کنید.

اگر دور درب را سفید می‌کنید، توصیه می‌کنیم از همان رنگ و روکش استفاده کنید. برخی از سفیدهای مورد علاقه برای درب‌ها، سفید ابری و سفید داو در هر دو نیمه براق یا مات هستند. همچنین ممکن است بخواهید رنگ درهای خود را با رنگی غیر از سفید در نظر بگیرید، درهای داخلی به رنگ سیاه تیره یا خاکستری انتخاب زیبایی هستند! در حالی که تعداد بی‌پایانی رنگ درب وجود دارد که می‌توانید برای رنگ کردن درب ورودی خود انتخاب کنید، انتخاب رنگ سفید یا خاکستری برای فضای داخلی بهترین گزینه است. این سه رنگ مورد استفاده برای درهای داخلی هستند. سه رنگ مورد علاقه برای رنگ درب داخلی!

• سفید

• خاکستری روشن

• خاکستری تیره

رنگ آمیزی درب

2. ابزار نقاشی خود را جمع آوری کنید.

به غیر از رنگ، فقط چند چیز وجود دارد که برای از بین بردن کار نقاشی درب خانه به آن‌ها نیاز دارید، از جمله:

• اگر یک در قدیمی با سوراخ است آن را با بتونه یا پرکننده‌ها پر کنید.

• با چاقوی بتونه روی سوراخ‌هایی که پرکرده‌اید، بکشید و سعی کنید آن‌ها را صاف کنید.

• از کاغذ سنباده 150 و 220 استفاده کنید.

• پارچه چسبناک پهن کنید تا قطرات رنگ را بگیرد.

• قلم مو زاویه دار 2 اینچی مناسب کار با رنگ روغن و لاتکس است.

• غلتک های بافته شده 4 اینچی با چرت 1/4 اینچی یا غلتک های فوم 4 اینچی، هر دو به خوبی کار می کنند.

• سینی غلتکی مینی

3. درب خود را برای نقاشی آماده کنید.

موفقیت هر کار رنگ‌آمیزی همیشه با آماده سازی خوب شروع می‌شود. می‌توانید درهای خود را در جای خود رنگ کنید یا آن‌ها را پایین بیاورید و روی میز رنگ کنید. اگر درب شما از قبل دستگیره‌هایی روی آن است، توصیه می‌کنم آن‌ها را بردارید، نقاشی آن قسمت آسان‌تر است. اگر می‌خواهید دستگیره‌ها را باقی بگذارید، دستگیره ها و لولاها را با نوار نقاشی بپوشانید. برای آماده کردن درب خود برای نقاشی، لولاها را با نوار نقاشی بپوشانید و با استفاده از تیغ، نوار اضافی را با ردیابی اطراف آنها جدا کنید! اگر درب قدیمی‌تری را رنگ آمیزی می‌کنید، اولین قدم این است که تمام درب‌ها یا عیوب را با پرکننده چوب پر کنید و آن قسمت‌ها را سنباده بزنید تا صاف شوند، بهتر است از سنباده 150 استفاده کنید و سپس کل در را به آرامی با سنباده ریز یعنی سنباده 220 بزنید.

از یک پارچه استفاده کنید تا بیشتر گرد و غبار سنباده را از بین ببرید و سپس با یک پارچه چسبنده تمام گرد و غبار را بگیرید. توجه: اگر درب شما قبلاً قبل از دهه 80 رنگ‌آمیزی شده باشد، ممکن است رنگ سربی باشد که نباید بدون اقدامات احتیاطی مناسب آن را سمباده بزنید، بنابراین حتماً آزمایش کنید که رنگ سربی نباشد. گام بعدی این است که در صورت نیاز درب های خود را آماده کنید. شما باید پرایم کنید اگر: شما در حال کار با یک درب جدید و بدون پرداخت هستید شما از رنگ استاندارد لاتکس روی دری استفاده می کنید که قبلاً با رنگ روغنی رنگ شده است.

چگونه متوجه می شوید که درب منزل شما قبلا با رنگ روغنی یا لاتکس رنگ شده است؟ الکل را روی پارچه بریزید (اگر رنگ درب سفید است از پارچه تیره استفاده می‌کنید تا راحت‌تر دیده شود) و آن را روی درب خود بمالید، اگر رنگ روی پارچه‌تان چسبید لاتکس است، اگر نه روغنی است. شما نیازی به پرایم ندارید اگر: شما در حال کار با درهای جدید و از پیش آماده شده هستید. شما از رنگ لاتکس روی دری استفاده می‌کنید که قبلا با رنگ لاتکس رنگ شده است. این رنگ را می‌توان روی رنگ‌های لاتکس یا روغنی استفاده کرد و برای اینکه آثار غلتکی یا قلم مو باقی نمی‌ماند بسیار عالی است، بنابراین برای تزئین درها بهترین رنگ است. بتونه کاری به طور ایده آل به همان ترتیب انجام می شود.

مقاله پیشنهادی: وارنیش چیست و چه کاربردی دارد؟

4. درب طرحدار خود را به این ترتیب رنگ کنید.

اکنون زمان نقاشی است! بسیاری از مردم موفق به رنگ آمیزی درها فقط با استفاده از یک قلم مو شده‌اند، اما من بد نیست از ترکیب یک قلم مو و یک غلتک کوچک استفاده کنید، زیرا کار را سریعتر انجام می‌دهد و نتیجه بسیار صاف‌تری دارد. به جای رنگ آمیزی ساده درب از بالا به پایین، می توانید با رنگ آمیزی درب های طرحدار به ترتیب خاصی، بهترین رنگ را به دست آورید. برای یک درب استاندارد 6 طرح، این دستور ورود به داخل است:

1. با رنگ کردن لبه های درب با قلم مو یا غلتک شروع کنید.

2. بعد، طح‌های درب را رنگ کنید. از یک برس 1 1/2 اینچی برای رنگ آمیزی نواحی قالب گیری فرو رفته و سپس یک غلتک 4 اینچی برای سطوح صاف در وسط استفاده کنید.

نکات گام به گام مفید برای رنگ‌آمیزی درهای داخلی

1. مطمئن شوید که لبه‌های قالبی را که در حال برس زدن هستید پر کنید.

2. سپس سه نوار عمودی را در مرکز با غلتک 4 اینچی رنگ کنید. 3. سپس چهار ریل افقی را با غلتک 4 اینچی رنگ کنید. 4. در نهایت، دو نوار عمودی در طرفین را با غلتک 4 اینچی رنگ کنید

پایان کار

پس از اتمام کار، اجازه دهید رنگ خشک شود، توجه داشته باشید که زمان خشک‌شدن آن بیشتر از معمول است، به درب خود سنباده‌ای سریع و بسیار سبک با کاغذ سنباده 320 بزنید. باقیمانده را با یک پارچه چسبناک تمیز کنید و سپس لایه دوم رنگ را بزنید. اگر از میز برای رنگ‌کردن درب استفاده می‌کنید و هر بار یک طرف آن را رنگ می‌کنید، اجازه دهید رنگ حداقل 24 ساعت خشک شود قبل از اینکه در را روی میز برگردانید و برای طرف دوم مراحل را تکرار کنید.

میز خود را با پارچه‌ای بپوشانید تا درب تازه رنگ شده به آن‌ نچسبد و مطمئن شوید که پارچه ای که استفاده می کنید صاف و بدون بافت باشد، در غیر این صورت پس از بلند کردن درب از روی میز، با یک الگوی بافت در درب خود مواجه خواهید شد. هنگامی که قسمت دوم شما خشک شد، به سادگی درهای خود را نصب کنید و سخت افزار درب خود را مجددا روی آن قرار دهید.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.