راهنمای رنگ کردن کابینت

راهنمای رنگ کردن کابینت

راهنمای رنگ کردن کابینت

رنگ آمیزی کابینت‌ها، به ویژه یک آشپزخانه کامل پر از کابینت، می‌تواند اقدامی دلهره‌آور باشد. برخلاف انواع راه‌های رنگ‌آمیزی دیوار و چیزهای دیگر، هیچ راه "صحیحی" برای رنگ‌آمیزی کابینت وجود ندارد، اما مطمئناً راه‌های اشتباه زیادی وجود خواهد داشت!

اگر به نقاشی کابینت یا مبلمان فکر می‌کنید و کاملاً مطمئن نیستید که چگونه این کار را به خوبی انجام دهید، در این مقاله می‌گویم که به چه وسایلی نیاز دارید و کدام رنگ بهتر است.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

• لوازم مناسب برای کابینت خود خریداری کنید: چوب، لمینت یا فلز.

• برچسب روی قوطی رنگ را برای دستورالعمل‌های خاص بررسی کنید.

• کابینت‌های چوبی برای رنگ‌آمیزی ایده‌آل هستند، هر سطحی که بتوان با کاغذ سنباده خراشیده شود را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد.

• کابینت‌های لمینت به پرایمر مخصوص نیاز دارند.

• یک رنگ با کیفیت بالا انتخاب کنید. رنگ‌های مخصوص کابینت موجود است که روی سطح صاف به خوبی قابل استفاده هستند.

• مطمئن شوید رنگ شما اکریلیک است نه وینیل. رنگ آکریلیک بر پایه لاتکس مقاوم است و به راحتی تمیز می‌شود.

• در استفاده از رنگ‌های لاتکس، همیشه دستورالعمل سازنده را در مورد استفاده دنبال کنید.

• جلادهنده کابینت‌های شما را درخشان می‌کند، اما ممکن است خطوط یا خط‌های زیادی را نشان دهد. روکش‌های نیمه‌براق معمولاً برای آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود.

برای رنگ‌آمیزی کابینت آشپزخانه آماده شوید

تکمیل رنگ‌آمیزی کابینت‌ها چندین روز به طول می‌انجامد، بنابراین بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. همیشه از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید و پنجره‌ها را برای تهویه باز کنید. همچنین، برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید درها و کشوها را بردارید و در ناحیه‌ای دور از دسترس کار کنید، مانند گاراژ یا زیرزمین و مطمئن شوید که در آن‌جا نیز تهویه مناسب دارید.

رنگ کابینت

دستورالعمل ها

وضعیت کابینت را ارزیابی کنید و لطفاً از هیچ رنگ قدیمی استفاده نکنید. آماده سازی، رنگ جدید و نوع رنگی که استفاده می‌کنید بسیار مهم است. ما اکیداً توصیه می‌کنیم از رنگ مینای لاتکس نیمه براق برای در کابینت استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید.

مرحله اول: پاک کردن رنگ قدیمی از کابینت آشپزخانه

وضعیت کابینت‌های خود را بررسی کنید. اگر در شرایط مناسب باشد، می‌توان سطوح قبلی را رنگ آمیزی کرد. در غیر این صورت، رنگ قدیمی باید برداشته شود. به سادگی با یک کاردک یا یک صاف کننده رنگ قدیمی آن را جدا کنید. همچنین، هنگام ارزیابی وضعیت درهای کابینت، ممکن است تعیین کنید که یک یا چند درب باید تعویض شود.

.نکته: استفاده از پرایمر یک مرحله مهم در فرآیند نقاشی است. پرایمر سطح مناسبی را برای چسبندگی رنگ فراهم می‌کند و نواقص را می‌پوشاند.

مرحله 2: کابینت‌ها را خالی کرده و درها را بردارید

کابینت‌ها را خالی کنید. درها، کشوها و قسمت‌های سخت مانند دست‌گیره‌ها را بردارید. در حالی که درها و کشوها را بر می دارید، با نوار نقاشی به جایی که قرار است رنگی نشود برچسب بزنید تا بتوانید آن‌ها را دوباره در قسمت مناسب نصب کنید. بعداً سنباده بزنید، ممکن است گرد و خاک شود.

مرحله 3: آلودگی و چربی را از بین ببرید

آسیب‌ها را برطرف کنید همه سطوح را با پاک کننده قوی تمیز کنید تا هرگونه چربی و آلودگی از بین برود. مناطق آسیب دیده را ترمیم کنید. دندانه‌ها و سوراخ‌ها را می‌توان با چوب پر کرد تا چربی و آلودگی وارد دندانه‌ها و سواخ‌ها نشود.

مرحله 4: سنباده زنی درهای کابینت

میزهای پیشخوان، لوازم خانگی و سایر مناطقی را که می‌خواهید رنگی نشوند بپوشانید. قرار دادن نوار نقاشی روی دیوار و در امتداد لبه‌های کابینت مفید است. همه چیز را با یک کاغذ سنباده متوسط بزنید تا رنگ به سطح بچسبد. کاغذ سنباده را تا کنید تا به قسمت‌های دقیق درها و کشوها و گوشه‌های روی قاب‌ها برسید و آن‌ها را سنباده بزنید.

مرحله 5: منطقه را جاروبرقی بکشید

تمام سطوح را با جاروبرقی و پارچه‌ای بدون‌پرز تمیز کنید. قبل از رنگ‌آمیزی همه چیز باید عاری از گرد و غبار باشد.

برای کابینت به چه نوع رنگی نیاز دارم؟

رنگ‌های لاتکس به طور پیوسته در حال پیشرفت هستند و باعث شده است که برخی از متخصصان از رنگ‌های روغنی به طور کامل خودداری کنند. از آن‌جایی که رنگ‌های لاتکس سریع خشک شده و با آب تمیز می‌شوند، نسبت به رنگ‌های روغنی کاربر پسندتر هستند. اما بسیاری از متخصصان هنوز از پوشش‌های روغنی استفاده می‌کنند و معتقدند که آن‌ها یک رنگ سخت‌تر و با دوام‌تر تشکیل می‌دهند و سطح را صاف‌تر نشان می‌دهد. همچنین زمان خشک شدن رنگ‌های لاتکس نسبت به رنگ‌های روغنی بیشتر است. در عین حال، آن‌ها بیشتر مستعد آسیب هستند.

نکته: رنگ روغن یا لاتکس پایان کار خوبی را ارائه می‌دهند. اگر از رنگ لاتکس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید فرمولاسیون آن 100 درصد اکریلیک است که دوام و چسبندگی بیشتری نسبت به رنگ‌های وینیل اکریلیک ارائه می‌دهد.

حرف پایانی

اگر شما مایل به زیباتر کردن ظاهر آشپزخانه خود هستید، ترکیب رنگ مصنوعی با کابینت می‌تواند سبک آن را به مدرن تبدیل کند. رنگ‌های اکریلیک که در فروشگاه‌های رنگ موجود است، می‌تواند با تلاش بسیار اندک جلوه‌ای زیبا به کابینت‌ها دهد. فقط رنگ را روی یک لایه پایه و فقط در یک جهت برس بزنید و بگذارید خشک شود. این کار را با یک لایه نهایی، تمام کنید. رنگ با خشک شدن شروع به ایجاد ترک می‌کند، فرآیند خشک شدن کامل حدود یک ساعت طول می‌کشد.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.