ساخت رنگ‌های ترکیبی برای داشتن ترکیب‌های زیبا

ساخت رنگ‌های ترکیبی برای داشتن ترکیب‌های زیبا

ساخت رنگ‌های ترکیبی برای داشتن ترکیب‌های زیبا

رنگ‌های دیوار در سایه‌های مختلفی از یک رنگ قابل تبدیل هستند و هنگام تصمیم‌گیری در مورد سایه‌های متعدد از یک رنگ ممکن است دچار تردید شوید.

ترکیب رنگ نقش مهمی در انتقال احساسات ما دارد. بنابراین، هنگام انتخاب ترکیب رنگ خانه رویایی خود به خصوص رنگ اتاق خواب، شخصی‌ترین فضای خانه، باید بسیار دقیق انتخاب کنید. انتخاب و ایجاد ترکیب رنگ مناسب یکی از فرآیندهای دشوار برای کسانی است که برای اولین بار می‌خواهند رنگ دیوار اتاق خود را تغییر دهند. رنگ‌های دیوار در سایه‌های مختلفی از یک رنگ قابل تبدیل هستند و هنگام تصمیم‌گیری در مورد سایه‌های متعدد از یک رنگ ممکن است دچار تردید شوید.

رنگ‌های اصلی

رنگ‌های اصلی رنگ‌هایی هستند که نمی‌توانید با ترکیب دو یا چند رنگ دیگر با هم ایجاد کنید. سه رنگ اصلی وجود دارد:

• رنگ قرمز

• رنگ زرد

• رنگ آبی

رنگ‌های اصلی را در نظر بگیرید و طرح خود را در یک نگاه کلی تثبیت کنید. هر یک یا ترکیبی از این رنگ‌ها می‌تواند رنگ دلخواه شما را در زمانی که برای کشف سایه‌ها، تن‌ها و رنگ‌های دیگر اقدام می‌کنید به شما کمک کند. هنگام طراحی یا حتی نقاشی با رنگ‌های اصلی، فقط به سه رنگ اصلی ذکر شده در بالا محدود نشوید.

به عنوان مثال، نارنجی رنگ اصلی نیست، اما مطمئناً می توانید از رنگ نارنجی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید. دانستن اینکه کدام رنگ‌های اصلی رنگ نارنجی را ایجاد می‌کنند، بلیط شما برای شناسایی رنگ‌هایی است که با توجه به سایه، تن یا رنگ مناسب ممکن است به خوبی با نارنجی همخوانی داشته باشند.

رنگ‌های ثانویه

رنگ‌های ثانویه رنگ‌هایی هستند که از ترکیب دو رنگ از سه رنگ اصلی ذکر شده در بالا تشکیل می شوند. سه رنگ ثانویه وجود دارد: نارنجی، بنفش و سبز. می‌توانید هر کدام را با استفاده از دو رنگ از سه رنگ اصلی ایجاد کنید. در اینجا قوانین کلی ایجاد رنگ ثانویه وجود دارد:

قرمز + زرد = نارنجی

آبی + قرمز = بنفش

زرد + آبی = سبز

به خاطر داشته باشید که مخلوط‌های رنگی بالا فقط در صورتی کار می‌کنند که از خالص‌ترین شکل هر رنگ اصلی استفاده کنید. این شکل خالص به عنوان رنگ مادر شناخته می‌شود و این رنگ‌ها با رنگ‌های دیگر نیز می‌توانند مخلوط شوند.

رنگ‌های سوم

رنگ‌های سوم زمانی ایجاد می‌شوند که یک رنگ اصلی را با یک رنگ ثانویه ترکیب کنید. از اینجا، ترکیبات رنگ کمی پیچیده‌تر می‌شود و اگر می‌خواهید بدانید که متخصصان چگونه رنگ را در طراحی خود انتخاب می‌کنند، ابتدا باید تمام اجزای دیگر رنگ را درک کنید.

مهمترین جزء رنگ‌های سوم این است که هر رنگ اصلی نمی‌تواند با رنگ ثانویه برای ایجاد یک رنگ سوم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، قرمز نمی تواند هماهنگ با سبز، و آبی با رنگ نارنجی ترکیب شود، هر دو مخلوط به رنگ قهوه ای کمی منجر می شوند (مگر اینکه این همان رنگی باشد که شما به دنبال آن هستید).

در عوض، رنگ‌های درجه سوم زمانی ایجاد می‌شوند که یک رنگ اصلی با یک رنگ ثانویه ترکیب شود. شش رنگ درجه سوم وجود دارد که با این نیاز مطابقت دارد:

قرمز + بنفش = قرمز-بنفش (سرخابی)

قرمز + نارنجی = قرمز-نارنجی (هلویی)

آبی + بنفش = آبی-بنفش (بنفش)

آبی + سبز = آبی-سبز (آبی)

زرد + نارنجی = زرد-نارنجی (کهربایی)

زرد + سبز = زرد-سبز (فسفری)

چرخ تئوری رنگ

تجسم رنگ‌ها به شما کمک می‌کند طرح‌های رنگی را انتخاب کنید و به شما نشان می‌دهد که هر رنگ چگونه با رنگی که در کنار آن در مقیاس رنگی رنگین کمان قرار می‌گیرد، ارتباط دارد. (همانطور که احتمالا می دانید رنگ‌های رنگین کمان به ترتیب قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش است .)

چرخ تئوری رنگ با برچسب هایی برای رنگ، تن و سایه هر رنگ

هنگام انتخاب رنگ‌ها برای طرح رنگ، چرخه رنگ به شما فرصت می‌دهد تا با ترکیب سفید، سیاه و خاکستری با رنگ‌های اصلی، رنگ‌های روشن‌تر، ملایم‌تر و تیره‌تر ایجاد کنید. این مخلوط‌ها انواع رنگ‌های شرح داده شده در زیر را ایجاد می‌کنند:

رنگ

هنگام ترکیب دو رنگ اصلی برای ایجاد یک رنگ ثانویه، توجه به رنگ‌ها مهم است. اگر از رنگ اصلی که با هم مخلوط می‌کنید استفاده نکنید، رنگ ثانویه را ایجاد نمی‌کنید. با مخلوط کردن دو رنگ اصلی که تن‌ها و سایه‌های دیگری را درون خود دارند، استفاده کنید.

سایه

ممکن است اصطلاح سایه را تشخیص دهید زیرا اغلب برای اشاره به نسخه‌های روشن و تیره یک رنگ استفاده می‌شود. اما در واقع، یک سایه از نظر فنی همان رنگی است که وقتی مشکی را به هر رنگی اضافه می‌کنید، به دست می آورید. "سایه های" مختلف فقط به میزان مشکی که اضافه می‌کنید اشاره دارد. همچنین می‌توانید سفید را به یک رنگ اضافه کنید تا رنگ روشن ایجاد کنید.

تن (یا اشباع)

تن و اشباع اساساً معنی یکسانی دارند، اما اکثر مردم اگر در مورد رنگ‌هایی که برای تصاویر دیجیتال ایجاد می‌شوند صحبت کنند، از اشباع استفاده می‌کنند. از تن بیشتر برای نقاشی استفاده می‌شود. بنابراین، ما در ادامه این مقاله برخی از بهترین ایده‌های ترکیبی دو رنگ را برای دیوار اتاق خواب و برای بازسازی آن به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما در خوشدست ترکیب‌های رنگی را برای شما آسان کرده و با ارائه‌ی رنگ‌های مادر می‌توانید آن‌ها را با رنگ سفید و سیاه ترکیب کرده و ترکیب رنگ‌های سایه و روشن ایجاد کنید.

1. ترکیب رنگ‌های نیلی و سفید دیوار

برای اتاق خواب آبی و سفید نیلی یک پالت آرامش بخش برای اتاق خواب شما است. گرمتر از رنگ آبی، رنگ نیلی می‌تواند محیطی گرم ایجاد کند. دیوارهای نیلی پررنگ همراه با سفید شاید کمی تیز به نظر برسند اما محیطی دنج را ایجاد می‌کنند. ترکیب رنگ نیلی را می‌توان دقیقاً با استفاده از رنگ‌های آبی و سفید ساخت.

2. قهوه‌ای کرم رنگ اتاق خواب ترکیبی جذاب

قهوه‌ای که به زیبایی با کرم ترکیب شده است، ظاهری زیبا و شهری به فضای خواب شما می‌دهد. یک چیدمان و آرایش با چوب تیره در این ترکیب، سطح زیبایی اتاق خواب شما را افزایش می‌دهد. کمی سایه درخشان این ترکیب آن را به یک ایده و طرح رنگ عالی تبدیل می‌کند. این ترکیب رنگ را می‌توان با استفاده از رنگ سبز و از دسته سایه های خنثی ساخت.

3. ترکیب رنگ های اسطوخودوس و زرد اتاق خواب

رنگ سفید با رنگ اسطوخودوس(یاسی) به عنوان ترکیب رنگ اتاق خواب شما آن را خاص تر و منحصر به فرد می‌کند. این یکی از ترکیبات کمیاب رنگ اتاق خواب است و این ترکیب هاله‌ای آرام بخش می‌دهد تا میزان خواب را تقویت می‌کند. این کار را می‌توان با استفاده از رنگ سفید همراه با بنفش در پالت رنگی رنگ یاسی خود را بسازید.

4. آبی روشن و زرد درخشان

دو رنگ که نشان دهنده روشنایی و شادی هستند مانند زرد مطلق و آبی کلاسیک که تنها حالات خوب اطراف شما را تشدید می‌کنند. آبی کلاسیک و زرد مطلق به صورت جداگانه این ترکیب را نشان می دهد و اتاق خواب شما را بزرگتر می کند.

5. سایه‌های خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی است، مزیت استفاده از خاکستری این است که به خوبی با سایه‌های خود ترکیب می‌شود. این رنگ خاکستری اتاق شما را به یک رنگ جذاب تبدیل می‌کند تا بهترین ترکیب رنگی را برای دیوار اتاق خواب شما ایجاد کند. اگرچه تک رنگ به نظر می رسد را می توان با استفاده از ترکیب رنگ سفید با رنگ طوسی، سایه‌ای از ان رنگ ساخت، خاکستری یکی از ساده‌ترین رنگ‌هایی است که جذابیت یک اتاق خواب شما را افزایش می‌دهد.

6. قهوه‌ای روشن و سبز کم‌رنگ

لازم نیست همه رنگ‌های اتاق خواب توجه را به خود جلب کنند. در واقع برخی از رنگ‌ها جلوه‌ای جادار به فضا می‌دهند. قهوه‌ای روشن و سبز کم‌رنگ یکی از این ترکیب‌ها است که ممکن است چشم‌نواز نباشد اما حسی خاکی و طبیعی را به اتاق خواب شما منتقل می‌کند. قهوه‌ای روشن و سبز کم‌رنگ را می‌توان با استفاده از کاتالوگ رنگ‌های خنثی و سبز نیپون ایجاد کرد. ترکیب رنگ ظریف یکی از بهترین رنگ‌ها برای دیوار اتاق خواب است.

7. سبز لیمویی و صورتی ملایم

این دو رنگ هستند که به خوبی منطبق هستند. این ترکیب به اتاق خواب شما هاله‌ای می‌بخشد که انرژی بخش و جوان کننده است. این ترکیب رنگ اتاق خواب را می‌توان با استفاده از ترکیب سبز نیپون و کمی زرد اجرا کرد. این ترکیب، فرار از رختخواب را در صبح زود برای شما بسیار آسان می‌کند.

8. هلویی و سفید

جالب است که هلویی یکی از رنگ‌هایی است که به راحتی اتاق‌ها کمک می‌کند و می‌تواند اثر آرام بخشی داشته باشد. استفاده از رنگ‌های هلویی و سفید در دیوارهای اتاق خواب می‌تواند اتاق خواب شما را گرمتر و آرامش‌بخش‌تر کنند. این رنگ ها آرامش خاصی را برای خواب سبک تر ایجاد خواهند کرد. ترکیب رنگ هلویی را میتوان با کمی نارنجی و سفید ایجاد کرد.

9. ترکیب شرابی و بژ

شرابی با بژ یک ترکیب دو رنگ عالی برای اتاق خواب است. این سایه شرابی ظریف می‌تواند گرم یا سرد به نظر برسد و پس زمینه‌ای آرام در اتاق خواب ایجاد می‌کند. رنگ خنثی بژ با رنگ شرابی باعث می‌شود اتاق خواب شما جذاب به نظر برسد. شرابی از کاتالوگ رنگ قرمز و صورتی با کمی تغییر و ترکیب با سفید بیشتر یا قرمز بیشتر این ترکیب را به رنگ جذابی تبدیل خواهد کرد.

10. سایه های رنگ بنفش روشن و تیره

رنگ بنفش کم رنگ و پررنگ آنقدر خوب کنار هم قرار می‌گیرند که تک رنگ بودن اتاق را در هم می‌شکنند. طبیعت مجلل و بازیگوش بنفش ایده‌آل‌ترین رنگ اتاق خواب است اگر می خواهید ترکیب رنگ اتاق خواب منحصر به فرد و در عین حال ظریفی داشته باشید. رنگ بنفش کم‌رنگ و پررنگ را از کارت سایه رنگ بنفش می‌تواند این ترکیب را به دقت ایجاد کند.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.