مزایا و معایب کف‌ پوش های اپوکسی

مزایا و معایب کف‌ پوش های اپوکسی

مزایا و معایب کف‌ پوش های اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک گزینه محبوب برای کف‌های صنعتی است. آن‌ها سخت و از نظر زیبایی دلپذیر و جذاب هستند، همچنین در مواردی زیاد دیگری مانند پوشش‌های ضد لغزش و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کفپوش‌های اپوکسی برای نیازهای خانه و محل کار شما مناسب هستند، جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. اما ابتدا مهم است که بدانیم کفپوش اپوکسی چیست.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی که به نام کفپوش رزینی یا کفپوش پلیمری نیز شناخته می‌شود، مخلوطی دو قسمتی است که از رزین و سخت کننده تشکیل شده است. اپوکسی روی بتن، چوب، کاشی یا بسیاری دیگر از کف‌های رایج صنعتی و تجاری قرار می‌گیرد. یک واکنش پیوند شیمیایی با بستر ایجاد می‌کند و یک پلاستیک سخت را تشکیل می‌دهد. به علاوه، به سرعت خشک می‌شود تا شرکت شما بتواند به سرعت به تجارت بازگردد.‌

مزایای کفپوش اپوکسی

بسیاری از شرکت ها کفپوش اپوکسی را به دلیل سهولت و استحکام آن انتخاب کردند. کفپوش اپوکسی راه‌حل مناسبی برای کف‌هایی است که باید در برابر دماهای شدید، تردد پا و ماشین، مواد شیمیایی، روغن و سایر سیالات، بدون پوسته شدن یا خوردگی در طول سال‌ها استفاده مداوم مقاومت کنند. فرآوری مواد غذایی، الکترونیک، داروسازی، گوشت و مرغ، کارخانه های تقطیر، لبنیات، صنایع و کارخانه های تولیدی تنها برخی از صنایعی هستند که کفپوش اپوکسی راه حل مناسبی برای آن‌ها است. در ادامه مزایای کفش پوش اپوکسی را به اختصار توضیح خواهم داد.

سطح بدون درز با تمیز کردن راحت

از آنجایی که اپوکسی روی کف ریخته می شود، درز، درز یا برآمدگی مانند کاشی یا انواع درزهای دیگر کفپوش ها در آن وجود ندارد. این امر اپوکسی را به گزینه‌ای بهداشتی‌تر تبدیل می‌کند و ترک‌ها، شکاف‌های آلودگی و باکتری‌ها را در حین تمیز کردن از بین می‌برد. یک افزودنی ضد میکروبی می تواند بهداشت را برای گیاهان، مواد غذایی یا مراکز بهداشتی به سطح دیگری برساند. همچنین، سطح صاف آن باعث می‌شود که گارنی‌ها یا لیفتراک‌های بیمارستانی راحت‌تر بدون تکان یا مقاومت در برابر ضربه‌های کف، غلت بزنند.

مقاوم در برابر لکه و آب

کفپوش اپوکسی به خوبی در برابر لکه ها و آب مقاومت می کند. بر خلاف چوب، لمینت یا انواع دیگر کفپوش ها، اپوکسی در نتیجه آسیب آب تاب نمی خورد یا لکه آب باعث کثیفی آن نمی شود. هنگامی که ریزش های اجتناب ناپذیر اتفاق می افتد، تمیز کردن آن بسیار آسان است و لکه‌ها رو آن نادر هستند.

دوام

وقتی صحبت از کف پوش می شود، رزین اپوکسی سخت‌ترین است! ترکیبات شیمیایی، یک کفپوش اپوکسی، مقاومتی در برابر ضربه ایجاد می کند که برای کنترل ضربه، گرما، ماشین آلات سنگین و موارد دیگر بدون نگرانی در مورد ترک و سایش و پارگی عالی است. همچنین کفپوش به اندازه کافی بادوام است تا در برابر نشت مواد شیمیایی برای استفاده در کارخانه های تولید مواد شیمیایی مقاومت کند.

ظاهر

کفپوش اپوکسی با ظاهری صاف، براق و بدون درز، گزینه ای جذاب برای بسیاری از ساختمان های مختلف است. کفپوش اپوکسی رنگ های بسیار زیبایی را ارائه می دهد که برای لابی هتل ها یا مجتمع های ورزشی مناسب است.

اثربخشی هزینه

یکی دیگر از مزایای کفپوش اپوکسی مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه هر فوت مربع به طور قابل توجهی کمتر از سایر انواع کفپوش‌ها است. معامله واقعی در این است که بدانیم کفپوش برای چندین سال نیازی به تعویض نداشته و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.

استحکام

هنگام ارزیابی مقاومت خم شدن، اکثر کف‌های اپوکسی بیش از 3 برابر قوی‌تر از بتن هستند که معمولاً کمتر از 3000 psi است. کفپوش اپوکسی برای مقاومت در برابر ماشین آلات سنگین، ترافیک زیاد و دماهای شدید مانند آنچه در فرآوری‌های مواد غذایی یافت می‌شود ایجاد شده است. هیچ چیز قوی تر از کفپوش اپوکسی نیست

ایمنی

اولویت شماره یک هر شرکتی باید ایمنی باشد. لازمه این کار یک پوشش ضد لغزش قابل نصب است بنابراین جای نگرانی در مورد لغزش و تصادف با کفپوش اپوکسی وجود ندارد. این یک اقدام ایمنی عالی برای مناطقی با تردد بالا یا ماشین آلات است. کفپوش‌های اپوکسی نیز بدون هیچ گونه ترک یا برآمدگی پنهانی که باعث بروز حادثه شود، به خوبی قابل مشاهده هستند.

سازگار با محیط زیست

هیچ خطری در کفپوش اپوکسی از قبیل فرسایش یا پوسته پوسته شدن آن برای آلودگی محیط زیست وجود ندارد. علاوه بر این، نصب کف پوش اپوکسی، ضایعات کمتری نسبت به انواع دیگر کفپوش ها به جا می گذارد. از آنجایی که دارای شیار نیست، به مواد شیمیایی تمیزکننده خشن نیازی ندارد. همه این عوامل کفپوش اپوکسی را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

تعمیر و نگهداری آسان

کفپوش اپوکسی یکی از ساده ترین انواع کفپوش برای نگهداری است. تراشه یا ترک نمی خورد و بدون درز است و سال‌ها دوام می آورد.

کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی

در حالی که انتخاب کفپوش اپوکسی مزایای زیادی دارد، خوب است تمام مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید را بدانید. مزایا قطعاً بیشتر از معایب است، اما همچنان باید این موارد را در نظر بگیرید.

لغزنده

به دلیل سطح صاف و بدون درز، کفپوش اپوکسی هنگام خیس شدن ممکن است لغزنده باشد. توصیه می شود یک پوشش ضد لغزش اضافه کنید که از سقوط افراد جلوگیری کند.

هنگام خشک شدن بو نکنید

کفپوش های اپوکسی استاندارد هنگام خشک شدن می توانند بوی شیمیایی داشته باشند. در صورت قرار گرفتن در معرض بخارات کفپوش اپوکسی می تواند خطرناک باشد. با این حال، اگر به کف زمان مناسب برای خشک شدن بدهید، گاز زدایی به اندازه بسیاری از انواع کفپوش ها زمان زیادی نخواهد برد.

روزها طول می کشد تا خشک شود

خشک شدن کفپوش‌های اپوکسی نسبت به سایر انواع کفپوش ها بیشتر طول می کشد. زمان خشک شدن اپوکسی‌های نسبت به 24 تا 72 ساعت زمان نیاز دارند تا خشک شوند، بسیار مهم است که قبل از استفاده از یک کف صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

نیاز به کفپوش

با استفاده از کفپوش اپوکسی، ابتدا باید کفی را در زیر آن نصب کنید. می توان از چوب، فولاد، سیمان یا بتن به عنوان کفپوش استفاده کرد. اگر می خواهید ساخت و ساز را از ابتدا شروع کنید، می تواند هزینه بیشتری داشته باشد، اما به جای پاره کردن کفپوش های موجود، هزینه ارزان‌تری دارد.

به پاک کننده های مخصوص نیاز دارد

پاک کننده های مبتنی بر صابون می توانند تغییر رنگی کدر در کف اپوکسی ایجاد کنند. برای جلوگیری از این مشکل، از پاک کننده ای استفاده کنید که مخصوص کفپوش های اپوکسی ساخته شده است. می توانید از آمونیاک مخلوط با آب نیز استفاده کنید. هرگز از پاک کننده های مرکباتی یا سرکه استفاده نکنید، زیرا می توانند به مرور زمان باعث فرسایش شوند.

کفپوش اپوکسی برای نیازهای شما

کفپوش اپوکسی یک گزینه عالی برای انواع مختلف ساختمان است. مقرون به صرفه، بادوام و همه کاره است. دیگر نگران بازسازی کفپوش خود نخواهید بود، زیرا متوسط ترینکفپوش اپوکسی سال ها دوام می آورد! کفپوش های اپوکسی با افزودنی هایی مانند ضد لغزش و ضد میکروبی، نیازهای کسب و کار را برای مراقبت های بهداشتی، تولید، غذا و کشاورزی، خودروسازی و بسیاری از صنایع دیگر برآورده می کند .

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.