نحوه استفاده از تئوری رنگ‌ها در طراحی داخلی خانه

نحوه استفاده از تئوری رنگ‌ها در طراحی داخلی خانه

نحوه استفاده از تئوری رنگ‌ها در طراحی داخلی خانه

انتخاب رنگ ها برای خانه می تواند یک تجربه گیج کننده باشد و هنگام تصمیم گیری در مورد نمونه های جدید رنگ آمیزی رنگ‌های قابل تشخیص برای چشم انسان زیاد بوده و دچار بلاتکلیفی می شوید.

راهنمای چرخ رنگ

چرخ رنگ ترکیب های مکمل را نشان می دهد. سعی کنید بفهمید کدام یک از آن رنگ‌ها به طور هماهنگ روی دیوار اتاق نشیمن شما ترکیب می شوند، اگر حوصله ترکیب بندی رنگ‌ها را ندارید کافی است که مستقیماً به خانواده سفید پناه ببرید و هرگز آن را ترک نکنید.

رنگ‌های اصلی

چگونه می توانم بفهمم رنگ های مختلف با هم ترکیب می شوند؟

با این حال، یک راه دیگر استفاده از رنگ بندی مکمل است. با استفاده از قاعده‌ای که متضادها را جذب می‌کند، همیشه می‌توان از ان استفاده کرد که در تصویر مکمل‌ها در انتهای مخالف یکدیگر بر روی چرخ رنگ یافت.

وقتی کنار هم قرار بگیرند، بهترین ها را در یکدیگر نشان می دهند و باعث می شوند هر دو رنگ تمیزتر و روشن تر از آنچه که با رنگ خاکستری خنثی یا سایه ای متفاوت از همان رنگ مخلوط شده است، به نظر برسند.

یک ابزار ضروری برای طرفداران رنگ در همه جا ، چرخه رنگ برای کمک به شما در مشاهده روابط بین رنگ های مختلف ساخته شده است.

رنگ‌های ثانویه

پایه ها سه رنگ اصلی دارند : قرمز ، آبی و زرد. سپس اینها با هم ترکیب می شوند و سه رنگ ثانویه ایجاد می کنند : نارنجی ، سبز و بنفش. در نهایت، شش رنگ باقی مانده روی چرخ به عنوان رنگهای سوم شناخته می شوند و ترکیبی از رنگ‌های ثانویه هستند، از جمله رنگهایی مانند قرمز نارنجی و آبی-سبز.

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ دیوار برای خانه‌های کوچک

رنگ‌های مکمل چرخ رنگ

آشنایی با چرخه رنگ می تواند به شما در درک نحوه ترکیب و تطبیق بهترین رنگ سرد با رنگ گرم برای یک اتاق متعادل کمک کند. در اینجا چند مثال از نحوه استفاده موثر از این ترکیب رنگ ها آورده شده است.

هنگام در نظر گرفتن رنگ ها، به یاد داشته باشید که در پایان هرگونه کار شکل کلی اتاق تصور کنید. دو رنگی که انتخاب می کنید لزوماً برای کار در اتاق برجسته نیستند. می توانید یکی را به عنوان رنگ اصلی و دیگری را به عنوان طرح دادن با استفاده از غلطک طرح دار یا شابلون استفاده کنید، یا لوازم جانبی کوچک رنگی را به دیزاین اتاق اضافه کنید تا احساس بهتری نسبت به اتاق داشته باشید. هنگام در نظر گرفتن رنگ جدید، مبلمان خود را در نظر داشته باشید.

به طور مثال رنگ آبی عمیق روی دیوار، با انفجار رنگ روشن نارنجی برای مبلمان، آینه یا قفسه می‌تواند همه چیز را برجسته کند. رنگ‌های روشن می توانند جان تازه ای به وسایل چوبی ببخشند. هنگام کار با رنگ‌های اشباع تر، به یاد داشته باشید که رنگ‌ها اغلب بیشتر از نوار روی دیوارها ظاهر می شوند.

اگر در مورد پاشیدن ناگهانی چند قوطی رنگ به دیوارهای خود کمی ترسو هستید، از دو رنگ مکملدر یک اتاق استفاده کنید، مانند این دیوارهای بنفش عمیق و کابینت‌های زرد ملایم.

معانی رنگ در فنگ شویی

قرمز - به عنوان یک محرک عمل می کند.

نارنجی - رنگی که شادی را افزایش می دهد.

زرد/طلایی - نماد قدرت است، سلامت، صبر و خرد را تحریک می کند.

سبز - نشان دهنده رشد و شروع جدید و همچنین شفا و طراوت است.

سبز-آبی: نمایانگر جوانان، آغازهای جدید و ایجاد اعتماد به نفس.

آبی تیره - حکمت و درون نگری را تزریق کنید. با این حال، در فرهنگ چین باستان ، این سایه رنگ عزاداری ثانویه است.

بنفش - الهام بخش معنویت، ماجراجویی و رفاه است. سیاه- رنگ قابل تأملی که بازتاب و رمز و راز را تشویق می کند.

سفید - وضوح، دقت و ارتباط را پرورش می دهد.

خاکستری - کمک را دعوت می کند و نشان دهنده اتحاد هماهنگ سیاه و سفید است.

قهوه‌ای - ثبات و امنیت را ارائه می دهد.

صورتی - نشان دهنده عشق، عاشقانه و مشارکت است.

معانی رنگ

6 نکته برای ترکیب رنگ های سفارشی

1. از همان مارک استفاده کنید فرمول های خاص در شرکت ها متفاوت است، به این معنی که مخلوط کردن مارک های مختلف می تواند منجر به رنگ آمیزی یا جدا شدن سطل یا پوشش ناهموار روی دیوار شود. برای افزایش شانس ترکیب یکدست ، دو رنگ از یک مارک مشابه انتخاب کنید.

2. از رنگ‌های بیرونی خودداری کنید اینها برای مقاومت در برابر سایش طولانی مدت برای مثال از باران و خاک طراحی شده اند، اما به احتمال زیاد در برابر لکه های داخلی مانند شراب قرمز، سس اسپاگتی مقاوم نیستند. بعلاوه، رنگهای بیرونی VOC های بیشتری (حلالهایی که با خشک شدن رنگ به هوا منتقل می شوند) نسبت به رنگهای داخلی دارند، بنابراین با خشک شدن آنها احتمال بیشتری وجود دارد که بخارهای بد بو تولید کنند.

3. رنگ را در نظر بگیرید رنگهای متمایل به قرمز-از جمله قهوه ای، نارنجی و بنفش-در صورت مخلوط شدن با رنگ سفید به رنگ صورتی متمایل می شوند. آنها را با رنگهای سبز رنگ مخلوط کنید و درنهایت با یک آشفتگی قهوه ای مواجه خواهید شد.

4. یک تست آزمایشی انجام دهید قبل از شروع به ریختن بیشتر رنگ، با مخلوط کردن دسته کوچکتری رنگ را ببینید. تا زمانی که نسبت ها برای هر دو دسته یکسان باشد، رنگ ها باید یکسان به نظر برسند.

5. خوب مخلوط کنید اگر کاملاً با هم مخلوط نکنید، با رنگ ناهموار و پوشش تکه ای مواجه می شوید. بهترین گزینه شما یک ضمیمه رنگ آمیزی است که با غلطک ساده است، اگر همزن ندارید، می توانید از چوب همزن استفاده کنید فقط مطمئن شوید که حداقل 2 یا 3 دقیقه یا تا زمانی که رنگها کاملاً مخلوط شوند هم بزنید.

6. از رنگ ترکیبی بر روی چیزهای با ارزش استفاده نکنید استفاده از رنگ مخلوط معمولاً هر نوع ضمانت تولید کننده را باطل می کند، زیرا شرکت ها نمی توانند تضمین کنند که فرمول جدید پابرجا خواهد ماند و نتایج به خوبی مخلوط می شوند. برای جلوگیری از آسیب احتمالی، از طرح های رنگی استفاده کنید که ساییدگی چندانی نخواهد داشت و به راحتی رنگ آمیزی می شوند به طور مثال به دیوارهای آشپزخانه فکر کنید نه میزهای قهوه خوری.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.