نحوه انتخاب رنگ اتاق ها

نحوه انتخاب رنگ اتاق ها

نحوه انتخاب رنگ اتاق ها

نکات رنگی برای هر اتاق در خانه شما

دانستن اینکه چه رنگ‌هایی چه احساساتی را تقویت می‌کنند در هنگام تزئین خانه بسیار مفید است. شما می‌توانید به سادگی با رنگی که برای رنگ زدن دیوارها انتخاب می‌کنید، رنگ مبلمان، یا حتی با تزئین اتاق با بالش‌های رنگی، یک پتو، گیاهان یا یک تصویر روی دیوار، حالت بسیار خاصی را برای هر اتاق ایجاد کنید.

رنگ‌های فست فود

دفعه بعد که در یک رستوران فست فود هستید، به طرح رنگ توجه کنید. بیشتر آن‌ها قرمز، نارنجی یا زرد خواهند بود، رنگ‌هایی که به طور کلی باعث می‌شوند افراد احساس انرژی، شادی و عجله داشته باشند. کافی‌شاپ‌ها و اغذیه فروشی‌ها اغلب از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و دیگر رنگ‌های خاکی استفاده می‌کنند، زیرا این رنگ‌ها به مردم احساس آرامش و راحتی می‌دهند و از آنجایی که در طبیعت یافت می‌شوند، این رنگ‌ها نشان دهنده تغذیه سالم هستند.

آشپزخانه

زرد، رنگ خوبی برای آشپزخانه است زیرا شاد است، به شما انرژی می‌دهد و می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند. وقتی به رنگ زرد فکر می‌کنید، به آفتاب گرم و شاد و شاید هم لیموناد فکر کنید. خاکستری، تا زمانی که یک رنگ گرم باشد، نه خاکستری سرد استیل، یک انتخاب عالی است زیرا ساده و در عین حال ظریف است و با هر رنگ دیگری هماهنگ است. اگر آشپزخانه خود را خاکستری رنگ می‌کنید، حتما آن را با رنگ‌های گرم دیگر جذابیت ببخشید.

سبز یک رنگ محبوب برای رستوران‌ها و کافه‌ها است، بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه‌تان نیز منطقی است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، این رنگ طبیعت است و می‌تواند به شما احساس زمینی، آرامش و انرژی طبیعی بدهد. پیشنهاد می‌کنیم از سبز لیمویی یا سبز نخودی کدر دوری کنید.

رنگ آشپزخانه

هال و پذیرایی

رنگ اسطوخودوس، یک سایه زیبا و آرام از بنفش است و بنابراین برای اتاق نشیمن بسیار مناسب است. در حالی که بنفش تیره‌تر و پررنگ‌تر، محرک‌تر است، اسطوخودوس یا یاسی باعث آرامش و تمرکز افراد می‌شود. سعی کنید چند لهجه بنفش تیره‌تر، مانند کوسن‌ها یا نقاشی‌ها را به اتاقی به رنگ یاسی اضافه کنید.

رنگ آبی، آرام و خنک است، بسیار شبیه آسمان در یک روز زیبای بهاری یا اقیانوس بی‌موج به دلیل تمایل آن به ترویج فضای خنک‌تر، بر خلاف فضای گرم، آبی پاستلی روشن یا آبی تیره‌تر (البته نه به تیره سرمه‌ای) انتخاب کنید.

رنگ سبز، همچنین می‌تواند در اتاق نشیمن به خوبی کار کند، به شرطی که سبز تیره‌تر و جنگلی با لهجه‌های روشن‌تر، مانند قالب‌گیری تاج سفید یا پرده‌ها باشد.

رنگ پذیرایی

ناهارخوری

قرمز اشتها را تحریک می‌کند (رستوران‌های فست فود که در بالابه ان اشاره کردیم)، این رنگ همچنین می‌تواند فضا را برای یک اتاق ناهارخوری مناسب کند، اگرچه همه با این انتخاب رنگ موافق نیستند. قرمز می‌تواند هیجان انگیز باشد و خلق و خوی پر انرژی را تشویق کند، بنابراین رنگ قرمز خود را به خوبی انتخاب کنید. مانند بسیاری از رنگ‌های تند یا تیره، در کوسن‌ها، صندلی‌ها، گل‌ها، نقاشی‌ها و تزئینات از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

نارنجی یکی دیگر از رنگ‌ها است که باعث تحریک اشتها می‌شود و بنابراین مناسب برای اتاق ناهارخوری است. این رنگ احساس گرما، سرزندگی و سلامتی را نیز تقویت می‌کند.

رنک ناهارخوری

اتاق خواب

رنگ سبز می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق خواب باشد و بسته به فردی که صاحب اتاق است دارد، می‌توانید رنگ سبز تیره‌تر یا روشن‌تر انتخاب کنید. یک نوجوان ممکن است اثرات انرژی‌بخش رنگ سبز لیمویی را بخواهد، در حالی که یک بزرگسال ممکن است سبز جنگلی آرامش‌ بخش و هماهنگ را ترجیح دهد. همه سایه‌های سبز در طبیعت وجود دارند، بنابراین شما واقعاً نمی‌توانید با این رنگ انتخاب اشتباه کنید.

رنگ آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب است زیرا آرامش بخش است و نشان دهنده اعتماد و قدرت است.

رنگ یاسی اسطوخودوس اعصاب را آرام می‌کند و باعث آرامش می‌شود و به همین دلیل محبوب‌ترین رنگ و عطر را دارد. در واقع، با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گیاه اسطوخودوس اغلب «به عنوان درمانی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها از بی‌خوابی و اضطراب گرفته تا افسردگی و خستگی استفاده می‌شود. تحقیقات تأیید کرده است که اسطوخودوس با استشمام عطر آن اثرات آرام بخش، تسکین دهنده و آرام بخش دارد. در مقاله انتخاب رنگ برای اتاق خواب والدین رنگ‌های دیگری را تعریف کرده‌ایم.

رنگ اتاق خواب

چگونه بهترین رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید

‌رنگ‌ها برای خانه در پوشش‌های مختلفی وجود دارد. در حالی که طیف وسیعی از انتخاب‌ها وجود دارد که به شما امکان می‌دهد خانه خود را مطابق سلیقه دلخواه شخصی سازی کنید، رنگ انتخابی شما می‌تواند باعث ناامیدی و عدم اطمینان در مورد انتخاب بهترین رنگ برای خرید شود. برخی از رنگ‌ها برای محیط‌های مرطوب تر مانند حمام یا اتاق لباسشویی مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای راهروها یا دفتر کار خانگی بهتر هستند.

هنگام انتخاب رنگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت

برای انتخاب بهترین رنگ برای خانه خود، روی ویژگی‌های خاص رنگ تمرکز کنید.

1. مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

در رنگ، برخی از مواد باعث می‌شوند رنگ از قلم مو یا غلتک بیرون بیاید و برخی دیگر رنگ را زنده یا خالص نگه می‌دارند. در حالی که رنگ‌ها از نظر مواد تشکیل دهنده متفاوت هستند، به خصوص بین رنگ‌های استاندارد و فرموله شده خاص، آن‌ها همچنین از نظر ایمنی و سلامت متفاوت هستند.

2. به دنبال رنگ‌های پلاستیک عاری از VOC باشید.

بهترین رنگ‌ها برای فضاهای داخلی دارای ترکیبات آلی فرار کمتری هستند. این ترکیبات همان چیزی هستند که درهنگام استفاده و خشک شدن رنگ بوی قوی می‌دهند و می‌توانند در هوا باقی بمانند و عوارض جانبی ایجاد کنند. برخی از این عوارض می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

o سوزش بینی، گلو و چشم شما

o سردرد

o سرگیجه

o تهوع یا استفراغ

o اختلال حافظه

o چشم انداز مسائل

o کلیه یا کبد آسیب

o آسیب سیستم عصبی مرکزی

o افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان

ها برخی از VOCهای متداول نیز حلال هستند، مانند زایلن، تولوئن و کتون. برای کاهش خطرات احتمالی خود، رنگ هایی را انتخاب کنید که عبارت "VOCs کم" یا "صفر VOCs" را دارند. هیچکدام دارای 100% تضمین صفر نیستند، اما مقدار بسیار کمتری دارند.

3. به کاربرد اتاق فکر کنید.

در حالی که برخی از اتاق‌ها به دلیل داشتن وسایل زیاد به رنگ مقاوم‌تری نیاز دارند، برخی دیگر می‌توانند بدون نگرانی از رنگ‌های معمولی استفاده کنند. به عنوان مثال، اتاق‌های با کاربری سنگین مانند حمام و راهروهای جلویی به رنگی نیاز دارند که بتواند در برابر رطوبت، فعالیت و اثر دست مقاومت کند.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.