وسایل نقاشی با رنگ اکریلیک

وسایل نقاشی با رنگ اکریلیک

وسایل نقاشی با رنگ اکریلیک

اگر قصد دارید با رنگ اکریلیک نقاشی بکشید؛ در ابتدا باید لوازم مورد نیازتان را فراهم کنید. از رنگ گرفته تا قلمو و بوم برای نقاشی با رنگ اکریلیک ضروری است. در این مقاله وسایل و لوازمی را نام می‌بریم که برای نقاشی با رنگ اکریلیک موردنیاز است. لوازم اولیه که نیاز دارید:

قلم مو

رنگ اکریلیک

بوم

سه پایه

پالت رنگ

کارد پالت - ابزاری برای مخلوط کردن رنگ

رنگ اکریلیک

اگر می‌خواهید نقاشی رنگ اکریلیک انجام دهید؛ خرید رنگ اکریلیک ضروری است! رنگ‌های اکریلیک به صورت لوله و شیشه‌ای موجود هستند. شما می‌توانید رنگ‌های اکریلیک را به صورت جداگانه یا به صورت ست خریداری کنید.
هنگام انتخاب رنگ اکریلیک، باید مواردی مانند کیفیت، رنگ، ماندگاری، گرانروی، نوع لوله‌ای یا شیشه‌ای، مدت زمان خشک شدن و مارک‌ها را در نظر بگیرید. چه برندی مدنظرتان است؟ چه رنگهایی دارد؟
کیفیت رنگ بسیار مهم است. شما به طور کلی دو انتخاب دارید؛ کیفیت مبتدی یا هنری و حرفه‌ای.
پالت رنگی که دارید حداقل باید رنگ‌های اصلی (زرد، قرمز و آبی) به همراه سفید را داشته باشد. رنگ مشکی اختیاری است؛ زیرا شما می‌توانید با ترکیب هر سه رنگ اصلی یک رنگ سیاه مناسب را ایجاد کنید.

قلموی رنگ آمیزی

برای نقاشی، قلمو بهترین دوست شما خواهد بود. قلموها مدل‌های مختلفی دارند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
قلمو Round یا گرد: قلموهای گرد برای طراحی و پر کردن مناطق کوچکتر و همچنین کار با خط ایده آل هستند.
قلمو تخت یا Flat: از قلمو تخت می‌توان برای همه سبکی استفاده کرد.
قلمو برایت Bright: این قلمو برای رنگ آمیزی با کنترل بیشتر و رنگ‌های سنگین کارایی بیشتری دارند.
قلمو Filbert: این قلمو برای رسم گوشه‌های گرد و نرم مناسب‌تر است و می‌توان با آن به جزئیات بیشتری پرداخت.
قلموی چتری یا Fan: بیشتر برای مخلوط کردن رنگ‌ها کارایی دارد.
قلموی Angle یا سرکج: برای ضربات پهن استفاده می‌شود و از نوک آن برای پر کردن کناره‌ها استفاده می‌شود.
قلموی Mop یا محو کن: برس‌های Mop در اندازه‌های بزرگتر و دارای موهای نرم با لبه گرد هستند. از آن برای نقاشی پس زمینه مانند محو کردن ابرها و یا کشیدن درختان استفاده می‌شود.
قلموی Rigger ریگر: این برس‌های بلند و نازک به خوبی با رنگ مایع کار می‌کنند.

اندازه‌های قلمو

هیچ استاندارد برای اندازه قلم مو وجود ندارد؛ اما بهتر است طیف وسیعی از برس‌های بزرگ، متوسط و کوچک را داشته باشید.

بوم / چوب / کاغذ و غیره

محبوب‌ترین سطح برای نقاشی با اکریلیک بوم است که در اندازه‌های مختلف موجود است. یک گزینه جایگزین پانل‌های چوبی است که امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. همچنین می‌توانید روی کاغذهای بسیار ضخیم نقاشی کنید؛ اما باید حداقل کاغذ ۳۰۰ پوند باشد در غیر این صورت کاغذ سوراخ می‌شود. هنگام خرید بوم باید اطمینان حاصل کنید که بوم قبلاً بتونه کاری شده است (مگر اینکه خودتان قصد تهیه بتونه کاری آن را داشته باشید).

سه پایه

سه پایه، پایه‌ای چوبی یا فلزی است که برای نگهداری بوم یا تابلو استفاده می‌شود. انواع مختلفی از سه پایه وجود دارد؛ که دارای امکانات متفاوتی هستند.

پالت رنگ

پالت به سطحی گفته می‌شود که رنگها را روی آن مخلوط می‌کنید. انواع مختلفی از پالت برای رنگ اکریلیک وجود دارد؛ این پالت‌ها انواع مختلفی دارد؛ از جمله پالت‌های چوبی، پالت‌های یکبار مصرف و پالت‌های ایستاده. اگر تازه کار هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم پالت‌های یکبار مصرف را امتحان کنید. آن‌ها مقرون به صرفه هستند و باعث تمیز شدن کار می‌شوند.

کارد پالت - ابزاری برای مخلوط کردن رنگ

بیشتر هنرمندان مبتدی فکر می‌کنند چاقوهای پالت فقط برای مخلوط کردن رنگ‌های استفاده می‌شوند. اما اگر به درستی استفاده شود می‌توانند ابزاری عالی برای نقاشی باشند. برخی از هنرمندان از چاقوهای پالت برای ایجاد طرح‌های صلب و شکسته استفاده می‌کنند. چاقوهای پالت نیز بسیار راحت‌تر تمیز می‌شوند و می‌توانند زمان نقاشی را سرعت بخشند.

پارچه یا حوله کاغذی

در هنگام رنگ آمیزی ریخت و پاش اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین استفاده از پارچه یا حوله کاغذی ضروری است. شما از آن می‌توانید برای تمیز کردن خرابکاری‌ها و یا خشک کردن قلمو استفاده کنید.

فنجان آب

رنگ اکریلیک خیلی سریع خشک می‌شوند؛ بنابراین باید قلموی خود را به طور مداوم در یک شیشه یا یک فنجان آب قرار دهید تا هم مرطوب باشند و هم رنگ مرطوب شود. بهتر است یک شیشه یا فنجان شفاف داشته باشید؛ زیرا به شما امکان می‌دهد تا متوجه شوید آب تمیز یا کثیف است. وقتی آب خیلی کدر شد؛ آن را با آب تمیز و تازه جایگزین کنید.

صابون برای تمیزکردن قلموهای رنگی

هنگامی که زمان تمیز کردن قلموها فرا می‌رسد؛ شستن برس‌های در آب و صابون ضروری است. صابون‌های مخصوصی وجود دارد که مخصوص تمیز کردن قلموها است.

نوار

برای پوشاندن قسمت‌هایی روی بوم که نمی‌خواهید رنگ آمیزی کنید؛ نوار مفید است (به عنوان مثال اگر می‌خواهید لبه‌های بوم بدون رنگ باشد؛ در این صورت می‌توانید از نوار استفاده کنید).

وارنیش

وقتی نقاشی خود را تمام کردید؛ وقت آن است که آن را وارنیش بزنید! این مرحله از نقاشی اکریلیک از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یک لایه محافظتی ایجاد می‌کند. لاک اکریلیک مات، ساتن و براق است و برای استفاده آن باید آموزش دیده باشد.

 

مقالات مرتبط
بهترین برند رنگ ساختمانی

اگر قصد دارید برای نوسازی فضای خانه خود از رنگ استفاده کنید؛ ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چه برند رنگی برای ساختمان بهتر است؟ شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و یا از شرکت‌های خدماتی کمک بگیرید.

(1) نظر
  • ممنون عالی و کامل بود دستتون درد نکنه

نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.