پاک کردن رنگ از روی فرش و مبل

پاک کردن رنگ از روی فرش و مبل

پاک کردن رنگ از روی فرش و مبل

لکه‌های رنگ بدون توجه به ظاهر لباس یا هر اثاثیه‌ای بد به نظر می‌رسند. به خصوص اگر رنگ خشک شده باشد، حذف موثر آن یک درد و مشکل واقعی است. به محض افتادن رنگ، باید بلافاصله آن را با کشیدن یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا لکه‌ای باقی نماند. با این حال، اگر خشک شد، جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه راه‌حل‌هایی را برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم.

حذف لکه رنگ از روی فرش و مبل

ما در مورد روش‌های مختلفی که می‌توانید برای حذف رنگ از فرش و مبل استفاده کنید بحث خواهیم کرد. بیایید نگاهی دقیق بیندازیم.

لکه رنگ پلاستیک روی مبل

لکه‌های رنگ روی مبل بسیار قابل مشاهده هستند و برای چشم خوشایند به نظر نمی‌رسند. اول از همه، شما باید نوع رنگ‌ها را درک کنید. آن‌ها به 2 نوع طبقه بندی می‌شوند.

برخی از انواع رایج رنگ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، رنگ‌های اکریلیک، رنگ‌های انگشتی و رنگ‌های صنایع دستی هستند. نوع دیگری از رنگ به نام لاتکس نیز در این دسته قرار می‌گیرد. اقدامات خاصی را می‌توانید برای از بین بردن رنگ‌هایی با پایه آب انجام دهید.

سعی کنید آن را با آب گرم از طرف مقابل محل سقوط رنگ پلاستیک را تمیز کنید .برای از بین بردن لکه از آب شوینده استفاده کنید . همچنین می‌توانید از صابون‌ها و سایر انواع شوینده‌های مایع برای از بین بردن لکه روی فرش، مبل یا هر پارچه یا مبلمان دیگری استفاده کنید.

متأسفانه، اگر رنگ خشک شود، کار شما کمی سخت‌تر است اما می توانید از الکل برای آن استفاده کنید. محل لکه را با پنبه آغشته به الکل کرده و بر روی لکه بکشید تا رنگ در آن جذب شود. روش دیگری که می‌توانید برای رنگ خشک شده استفاده کنید این است که آن را با چاقوی تیز یا هر ماده دیگری که لبه تیز دارد خراش دهید.

اگر همه روش‌های فوق نتایج مفیدی ارائه نکردند، می‌توانید از پاک کننده رنگ تجاری برای از بین بردن لکه رنگ استفاده کنید.

لکه رنگ‌های روغنی روی مبل

بسیاری از انواع رنگ‌ها در این دسته قرار می‌گیرند، مانند روغن‌های هنری و رنگ‌های صنایع دستی. یک نکته در مورد رنگ های روغنی این است که پس از خشک شدن، پاک کردن لکه بسیار دشوار است و حتی در بیشتر موارد، غیرممکن می‌شود. با این حال، روش‌های خاصی وجود دارد که می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شما باید تمیز کردن آن را از پشت جایی که رنگ افتاده شروع کنید. ناحیه لکه‌دار را روی یک حوله کاغذی یا یک پد ضخیم قرار دهید و رنگ تینر را روی آن بمالید. پس از استفاده از تینر رنگ، می‌توانید آن را با برس یا هر جسم تیز بکشید تا لکه پاک شود. هنگام تراشیدن، مراقب باشید زیرا خراشیدن شدید می‌تواند به پارچه آسیب برساند.

گام مهم دیگر که هنگام تراشیدن باید انجام دهید این است که مدام دستمال کاغذی در زیر ناحیه لکه قرار داده و عوض کنید. به حوله اجازه می‌دهد تا آن‌جا که می تواند رنگ جذب کند. اگر این روش برای از بین بردن لکه موثر نبود، باید فرش یا مبل را در آب و شوینده آغشته کرده و بعد لکه را پاک کنید. استفاده از آب داغ را برای آن فراموش نکنید.

دفترچه راهنمای همراه با مبل

راهنمای یا دفترچه راهنمای خوانندگان به همراه بعضی مبل ها موجود است. قبل از استفاده، به دستورالعمل ها دقت کنید.

انواع مواد شوینده در بیشتر مبل ها دستورالعمل های مربوط به شستشو ارائه شده است. شما باید دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. برخی از مبل ها را فقط می توان با شوینده ها و آب تمیز کرد، در حالی که برخی دیگر را می توان با هر نوع حلال شستشوی خشک تمیز کرد.

چگونه لکه های رنگ روی فرش را پاک کنیم؟

فرش ها بیشتر مستعد رنگ پذیری هستند. اکثر مردم هنگام رنگ‌آمیزی اتاق خود فرش‌ها را بر نمی‌دارند، مخصوصاً اگر فرش‌ها ثابت باشند. همچنین حذف لکه‌ها از فرش در مقایسه با مبل بسیار دشوار است. فرش‌ها از مواد سخت تشکیل شده‌اند.

لکه رنگ پلاستیک روی فرش

روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پاک کردن رنگهای پایه آب از روی فرش استفاده کنید. سعی کنید آن را با چاقوی تیز خراش دهید. می تواند رنگ سطحی موجود روی فرش را از بین ببرد. یک حوله یا روزنامه بردارید و آن را کاملاً در آب خیس کنید. سعی کنید آن را به شدت روی قسمت لکه دار فرش بکشید. مراقب باشید در جاهای دیگر حرکت ندهید و همچنین از پارچه برای آن استفاده نکنید زیرا می تواند روی فرش لکه بیشتری ایجاد کند.

این کار را مکرر ادامه دهید مگر اینکه لکه از سطح برداشته شود. سعی کنید از آب صابون یا آب شوینده استفاده کنید و آن را با برس تمیز کننده پارچه یا مسواک بکشید. اجازه دهید فرش با مواد شوینده یا آب صابون برای مدتی خیس بماند. با استفاده از چاقو یا هرگونه ماده ای دیگر، دوباره سطح را خراش دهید. مراقب باشید که خراشیدگی به رنگ یا الیاف فرش آسیب نرساند. تنها چیزی که برای از بین بردن رنگ لازم است گرما است، مطمئن شوید که از آب واقعا گرم استفاده می کنید ، یا می توانید از بخارهای پارچه ای برای این منظور استفاده کنید.

رنگ‌های روغنی روی فرش

در مقایسه با رنگهای پایه آب، حذف رنگهای روغنی دشوار است. با این حال، روش های خاصی را می توان برای از بین بردن لکه ها استفاده کرد. سعی کنید از یک حوله مرطوب استفاده کنید که بتواند تا حد امکان رنگ را جذب کند. استفاده از یک حوله تمیز را برای این منظور فراموش نکنید. نباید پارچه را روی لکه رنگ به شدت تکان دهید زیرا فرش مقدار بیشتری از آن را جذب می کند. همچنین می توانید هنگام تمیز کردن لکه از رنگ تینر استفاده کنید. استون و الکل برای حذف رنگ ترجیح داده می شوند. اگر هیچ یک از روش ها جواب نداد، باید با یک پاک کننده حرفه ای رنگ تماس بگیرید تا لکه رنگ را از فرش خود پاک کنید.

نتیجه‌گیری

حذف لکه‌های رنگ در اکثر موارد دشوار است. می توانید تکنیک‌های ذکر شده در بالا را برای از بین بردن لکه رنگ تطبیق دهید. همچنین توصیه می شود از متخصصان ما در خوشدست کمک بگیرید و از به کارگیری روش‌های مختلف و ابداعی خودداری کنید.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.