پوشش پودری چیست؟

پوشش پودری چیست؟

پوشش پودری چیست؟

به نظر می‌رسد امروزه روکش پودری جایگیزین دیگر انواع رنگ‌ها برای فلز و بولاد شده است، برای یافتن مدل‌های مختلف از این رنگ می‌توان به گلدان‌های فلزی پایه‌های هندسی و قاب‌های ظریف رو میزی و دیواری اشاره کرد.

اما چرا ترجیح می دهید از پوشش پودری در فرایندهای معمولی مانند نقاشی استفاده کنید و از کجا می توانید وسایلی با پوشش پودری تهیه کنید؟

پوشش پودری چیست؟

روکش پودری روشی برای رنگ آمیزی فلزات مانند فولاد و آلومینیوم است که معمولاً از آن استفاده می شود زیرا ماندگاری طولانی تری نسبت به رنگ آمیزی دارد.

انتخاب رنگ مناسب مهمترین چیزی است که باید در مورد پوشش پودری بدانید، زیرا این فرایند تقریباً به شما سایه می دهد. رنگ‌های روشن جامد، خنثی‌های عمقی و ترکیب رنگ‌ها که در یک ساختار محو شده و با هم ترکیب می شوند، همه با رنگ پودری امکان پذیر است.

ما مرتباً طراحان را می بینیم که انواع مختلفی از رنگ ها را روی محصولات روکش دار ارائه می دهند، زیرا این فرایند به خوبی با تولید انبوه و با قلم‌مو های کوچک کار می کند. اگر در حال ساخت چندین شی هستید و پس از یکنواخت شدن کار می‌خواهید آن را رنگ کنید، پوشش پودری ایده آل است زیرا هیچ حلالی در آن وجود ندارد.

این بدان معناست که هیچ خطی روی شی باقی نمی‌گذارد، رنگ در حال اجرا نیست، یا نشانه هایی در مورد اینکه رنگ در چه جهتی اعمال شده است نشان نمی دهد. نکته مثبت دیگر عدم وجود حلال، به این معنی است که هیچ ترکیب آلی فرار (VOC) در این فرایند وجود ندارد، که بتواند هم برای سازنده سمی و هم برای محیط زیست مضر باشد.

مقاله پیشنهادی: تینر و کاربردهای آن

پوشش پودری چگونه کار می کند؟

پوشش پودری با استفاده از پودر رنگ خشک بر روی سطح فلز، قبل از پخت فلز روی سطح با استفاده از حرارت برای ایجاد یک پوشش سخت عمل می‌کند. پودر رنگی با استفاده از تفنگ قدرت به صورت الکترواستاتیک استفاده می شود. این بدان معناست که با استفاده از هوای فشرده، از روی الکترودی در تفنگ عبور می کند.

این به پودر بار مثبت می دهد که به سطح فلز جذب می شود. مهم است که قطعات فلزی برای پوشش پودری قبل از رفتن به روکش های پودری به درستی تمیز، سمباده کشی یا سندبلاست شوند تا رنگ به آنها بچسبد.

پوشش پودری در سال های اخیر، تکنیک های جدید پوشش پودری توسعه یافته است که امکان استفاده از این فرآیند را روی موادی مانند MDF و همچنین کاربردهای فلزی فراهم می کند.

پوشش پودری

پوشش پودری برای چه مواردی استفاده می شود؟

فرایند پوشش پودری توسط دانشمند آلمانی دکتر اروین جمر در دهه 1940 ایجاد شد. از آن زمان به بعد، در همه صنایعی که از فلز استفاده می کنند استفاده می شود - از صنعت خودرو، جایی که فولکس واگن پیشگام آن بود. به تولید کنندگان قاب دوچرخه و تولید کنندگان مبلمان فضای باز. در دهه 1960، چرخ خیاطی های سینگر - در فرآیند تولید خود از پوشش پودری استفاده کردند که به گسترش استفاده از آن در تولید داخلی کمک کرد.

امروزه پوشش پودری به طور منظم در ساخت و سفارشی سازی قطعات خودرو ("رینگ های پر زرق و برق")، از طریق مجسمه سازی عمومی، علائم و طراحان محصول استفاده می شود.

کجا می توانید پوشش پودری پیدا کنید؟

اکثر سازندگان هنر یا کارگاه های فلزی با رنگ پودری آشنا هستند و با آن کار می کنند، یا اگر اطلاعاتی ندارید می توانید مستقیماً با مشاوران رنگ در رنگ و ابزار خوشدست در تماس باشید. این سازندگان فلز هستند که فولاد را بر اساس طرح مشتری برش، تا و جوش می دهند. تولید شامل برش لیزری، برش جت آب و در پایان پودر و رنگ مرطوب میزنند.

متخصصان پوشش پودری و گالوانیزه فولادی و آلومینیومی مستقر در کارگاه هستند. فنرهای صنعتی در محل کارخانه خود، فنر، سیم و پرس و ... را با تجهیزات پوشش پودری تولید می کنند. محلول های NPI سازنده های فلزی در ایروین هستند که دارای پوشش پودری و امکانات تقویت کننده هستند.

رنگ پودری از چه چیزی ساخته شده است؟

هنگام ترمیم یک ماشین قدیمی، موتورسیکلت یا مبلمان بیرونی که در خانه دارید، چندین گزینه رنگ را باید در نظر بگیرید. رنگ پودری برای بهبود ظاهر اکثر فلزات ایده آل است و قبل از اینکه روی سطح با استفاده از حرارت آب بندی شود به صورت پودر استفاده می شود.

این بهترین انتخاب رنگ برای کسانی است که هر چیزی را که برای مقاومت در برابر عوامل بیرون نیاز به یک مقاومت سخت دارد، ترمیم می کنند، زیرا نتایج ماندگاری را برای شما به ارمغان می آورد.

مواد تشکیل دهنده رنگ پودری

مواد اصلی رنگ پودری رنگدانه ها هستند که در صدها رنگ موجود است. چندین رنگدانه نیز می توانند ترکیب شوند تا به محصول نهایی جلوه ای ترکیبی بدهد. علاوه بر رنگدانه، رنگ پودری نیز از رزین ها و پرکننده های تخصصی تشکیل شده است که برای جوش خوردن در طول فرآیند پخت طراحی شده اند.

نحوه ایجاد پودر

به منظور ایجاد پودر مورد استفاده در فرایند پوشش، ابتدا مواد را قبل از گرم شدن در مخلوط کن صنعتی قرار دهید تا مایع شود. سپس این مخلوط مایع را بپیچانید و سرد کنید تا سفت شود. سپس به قطعات کوچک شکسته می شود تا بتوان آن را آسیاب و الک کرد و به صورت پودر ریز درآورد که سپس برای پوشش پودر و رنگ آمیزی استفاده می شود.

فرایند انجام

عمل آوری فرآیند گرمایش است که پودر را جامد می کند و در نهایت روش پوشش پودر را تکمیل می کند. این امر با استفاده از ذراتی که همگی دارای بار الکترواستاتیک هستند و آنها را مجبور می کند که به سطح فلزی قطعه یا قطعات در حال رنگ آمیزی بچسبند، بدست می آید. در حین پخت، درجه حرارت به طور متوسط به 350 درجه می رسد و سپس همه ذرات را با هم ترکیب می کند و یک لایه ضخیم و سخت به جا می گذارد. نتایج بی عیب و نقص است، زیرا این تکنیک نقاشی از قطره قطره که در هنگام استفاده از سایر روشهای نقاشی ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند.

مزایای رنگ پودری

بسیاری از مردم رنگ پودری را بر انواع دیگر رنگ ها ترجیح می دهند زیرا این فرآیند سازگار با محیط زیست است و ترکیبات آلی فرار بسیار کمی آزاد می کند. دلایل دیگری که پوشش پودری ترجیح داده می شود این است که این فرآیند سریعتر است و می تواند به صورت افقی یا عمودی بدون تأثیر بر نتایج رنگ آمیزی شود. کسانی که به دنبال سفارشی کردن وسایل نقلیه خود هستند، اغلب رنگ پودری را انتخاب می کنند، زیرا به متخصصان این امکان را می دهد تا به جلوه ها و رنگ های سفارشی خاصی برسند که رنگ مایع نمی تواند ایجاد کند.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.