چگونه با شابلون کار کنیم؟

چگونه با شابلون کار کنیم؟

چگونه با شابلون کار کنیم؟

شابلون‌های دیواری راهی عالی برای افزودن زیبایی و جلوه به دیوارهای ساده هستند و به نظر می‌رسد به دیوارهای یکنواخت شخصیت می‌بخشند. برای تزئین یا شخصی‌سازی اتاق می‌توانید از شابلون دیواری استفاده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از شابلون به جای کاغذ دیواری، یک دیوار برجسته شیک ایجاد کنید.

به عنوان مثال دیوار آجری مصنوعی یا طرح‌های دیگر را ایجاد کنید. پیدا کردن شابلون دیواری که از پیش ساخته، مورد علاقه شما و مقرون به صرفه باشد کار دشواری نیست، در فروشگاه رنگ و ابزار خوشدست می‌توانید انواع طرح‌های شابلون را با قیمت مناسب پیدا کنید.

محققان دریافته‌اند که دیوارهای خلاقانه می‌توانند احساس اضطراب کمتری در شما ایجاد کنند، عزت نفس شما را بالا ببرند، حس موفقیت را به شما القا کنند و استرس را کاهش دهند. علاوه بر همه این‌ها، شما در انتها به یک نتیجه عالی می‌رسید که کاملاً متناسب با سلیقه شما است.

9 مرحله شروع کار با شابلون

در اینجا مراحلی رابرای استفاده از شابلون آورده‌ایم و هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

1. الگوی شابلون را انتخاب کنید

اولین قدم برای انجام کار انتخاب الگو است. ممکن است قبلاً چیزی را در ذهن داشته باشید و اگر فوق‌العاده هنرمند هستید، می‌توانید خودتان الگو را در ذهنتان ترسیم کنید. اگر قبلاً با شابلون نقاشی نکرده‌اید، الگوی ساده‌تری را انتخاب کنید تا الگوهایی با جزئیات ریز و پیچیده مانند توری تا کار با آن آسان‌تر باشد. اگر طرح‌های شلوغ و پیچیده را نمی‌پسندید می‌توانید از شابلون‌های طرح حاشیه استفاده کنید و قسمتی از دیوار را طرح بزنید.

2. رنگ را انتخاب کنید

هیچ قانون سختی وجود ندارد که تصویر شبلون شما چه رنگی باشد. می‌توانید کنتراست رنگی فاحش مانند طرح سیاه روی دیوار سفید را انتخاب کنید یا به دنبال یک رنگ برجسته پر جنب و جوش مانند قرمز یا نارنجی بر روی زمینه سفید یا رنگ‌های آرامش بخش باشید. یا یک رنگ طلایی یا برنزی زرق و برق دار منحصر به فرد انتخاب کنید.

اگر دوست ندارید، حتی می‌توانید آن را با رنگی که فقط کمی با رنگ دیوار در تضاد است، به صورت ساده نگه دارید. فقط آن را امتحان کنید و ببینید رنگ آن هنگام خشک شدن چگونه است تا مطمئن شوید که درست انتخاب کرده‌اید. همچنین می‌توانید بیش از یک رنگ انتخاب کنید! اگر گیج شده‌اید و تعداد گزینه‌ها بسیار زیاد است، برای تصمیم‌گیری چند رنگ را بررسی کنید‌. رنگ شابلون دیوار شما می‌تواند به همان اندازه که دوست دارید پررنگ یا کم‌رنگ باشد.

3. فضای خود را اندازه گیری کنید

هر فضایی را که نقاشی می‌کنید، مهم است که قبل از شروع نقاشی با شابلون آن را اندازه‌گیری کنید. نکته اصلی هنگام انتخاب شابلون دیواری این است که مطمئن شوید الگوی انتخابی شما متناسب با فضایی است که در ذهن دارید. اگر قصد دارید الگو را تکرار کنید، آن را اندازه بگیرید و مشخص کنید که چند بار روی دیوار قرار می‌گیرد. ممکن است بخواهید اندازه و یا طرح شابلون خود را تغییر دهید تا دیوار کمی ساده‌تر به نظر برسد.

4. دیوار را آماده کنید

دیوار "بوم نقاشی" شماست اگر زمان و تلاش خود را برای نقاشی با شابلون دیواری صرف می‌کنید و می‌خواهید نتایج رنگ شما دوام داشته باشند. رنگ با شابلون به رطوبت، گرد و غبار یا سایر آلودگی‌هایی که روی دیوارها می‌چسبند ماندگار نبوده و به درستی اعمال نمی‌شود، بنابراین مطمئن شوید که دیوار شما به درستی آماده و تمیز است. هرگونه سوراخ میخ و پیچ یا سایر عیوب روی دیوار خود را قبل از کار با شابلون ترمیم کنید. حتی ممکن است بخواهید قبل از استفاده از شابلون، رنگ پایه جدیدی را روی دیوار امتحان کنید. در این صورت، قبل از استفاده از الگوی شابلون، زمان خشک شدن کافی را برای رنگ زمینه در نظر بگیرید. هرگونه اثر هنری، روکش کلید چراغ یا هر چیز دیگری را که نمی‌خواهید رنگ‌آمیزی شود، بردارید.

5. خرید لوازم مورد نیاز

برای ساخت شابلون دیواری به لوازم زیر نیاز دارید:

ورق شابلون، که معمولاً ورقه‌های پلاستیکی شفاف هستند و باید آنقدر ضخیم باشند که شکل خود را حفظ کرده و از بین نروند. نوار پوششی که آنقدر محکم است که شابلون شما را در جای خود نگه می‌دارد.

رنگ برس یا رنگ پاش بسته به پروژه شما است، سایر لوازم رنگی مانند سینی‌های رنگ یا محافظ‌های نشت.

شابلون طرح دار

6. آماده‌سازی

هنگامی که شابلون‌های دیواری را انتخاب می‌کنید، آن‌ها را امتحان کنید. مطمئن شوید که در قرار دادن و برداشتن شابلون راحت هستید و محصول نهایی آن‌طور که باید، به نظر می‌رسد. قبل از شروع روی دیوار، شابلون را روی یک تکه مقوا یا کاغذ قراضه تمرین کنید. همچنین باید میزان چسبندگی شابلون به دیوار را آزمایش کنید. کمی اسپری چسب می‌تواند شابلون دیواری شما را به اندازه‌ای چسبناک کند که به شما کمک می‌کند موقتاً به دیوار بچسبد تا کار رنگ را انجام دهید. هنگامی که چسبندگی شابلون را امتحان کردید، در نهایت می‌توانید نقاشی دیوار را با شابلون شروع کنید.

7. شابلون خود را به دیوار بچسبانید

شابلون خود را بر روی دیوار قرار دهید به طوری‌که سمت چسبناک آن رو به پایین باشد. سطح آن را به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌های شابلون به صورت صاف روی دیوار قرار گرفته‌اند. اگر طرح پیچیده‌ای دارید، استفاده از اسپری چسبی بسیار مهم است. بنابراین مطمئن شوید لبه‌های پیچشی طرح به راحتی رنگ می‌شوند. البته باید به اسپری چسب زمان دهید تا کمی خشک و چسبناک شود، شما سعی نمی کنید شابلون را برای همیشه به دیوار خود بچسبانید.

8. طرح شابلون را روی دیوار رنگ کنید!

سمپاش‌های رنگی، مناسب با شابلون‌های دیواری هستند. همچنین می‌توانید از غلتک، برس اسفنجی یا قلم‌مو استفاده کنید، فقط باید مطمئن شوید که مناطقی را که نمی‌خواهید رنگ‌آمیزی شوند، پوشانده‌اید. همچنین، اگر نمی‌خواهید هیچ قطره‌ای طراحی شگفت انگیز شما را به هم بزند از رنگ زیاد استفاده نکنید.اما همه این نکات بستگی به این دارد که از چه نوع ابزار نقاشی استفاده می‌کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، از قبل با ابزار خود تمرین کنید. پس از اتمام رنگ آمیزی شابلون، آن را با دقت بردارید و سپس به مکان بعدی بروید.

9. تکرار کنید

هنگام تکرار الگوی شابلون، رنگ موجود در پشت آن را بررسی کرده و آن را پاک کنید. شابلون را در موقعیت جدید قرار دهید و آن را به دیوار محکم کنید. این مرحله را تا اتمام کار تکرار کنید. زمان زیادی به کار خود بدهید تا خشک شود.

نتیجه‌گیری

استفاده از شابلون شما دیوار ساده شما را زیبا خواهد کرد. از این فرآیند لذت ببرید و با صبر و حوصله کار را به جلو ببرید تا از اشتباهات و پایان نامناسب اجتناب کنید. استفاده از شابلون دیواری راهی عالی برای صرفه جویی در بودجه طراحی شما و همچنین سرگرم کننده و مفید است.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.