چگونه لکه‌های رنگ را از روی لباس، فرش و مبل خانه پاک کنیم؟

چگونه لکه‌های رنگ را از روی لباس، فرش و مبل خانه پاک کنیم؟

چگونه لکه‌های رنگ را از روی لباس، فرش و مبل خانه پاک کنیم؟

لکه‌های رنگ می‌توانند شامل رنگ‌های حلال آب (لاتکس، رنگ کاردستی اکریلیک، پلاستیک و نیم پلاستیک) یا رنگ روغنی (روغن‌های هنری یا رنگ کاردستی مدل پایه تینر) باشند.

با هر نوع رنگ، این مراحل را دنبال کنید تا رنگ قبل از خشک شدن از لباس جدا شود. اگر نمی‌توانید بلافاصله آن را از بین ببرید، ناحیه رنگی را تا زمانی که می‌توانید مرطوب نگه دارید. این تکنیک‌ها برای پارچه‌ها و لباس‌ها و اقلام نظیر اینها قابل شستشو است. برای لوازم جانبی خانگی و الکترونیکی، نیاز به یک خشک کن سریع دارید.

رنگ‌های پایه آب

اگر یک لکه بزرگ رنگ وجود دارد از چاقو یا شیء همانند چاقو مثل تیغ و … استفاده کنید تا حد ممکن رنگ اضافی آن برطرف می‌شود.

سریعا، رنگ را از الیاف پارچه درحالی که پارچه یا لباس و… را پشت و رو کرده‌اید با جریان نیرویی زیاد از آب گرم شستشو دهید. سپس با استفاده از مواد شوینده و صابون لکه را شستشو دهید و سپس آبکشی نمایید تا لکه رنگ از بین برود. شاید لازم باشد چندین بار این کار را تکرار کنید. سپس لباس را طبق معمول بشویید. اگر رنگ خشک شده بود ممکن است بتوانید رنگ را با کمی الکل مالش دهید. از یک تکه پنبه استفاده کنید و از بیرون لکه به سمت داخل کار کنید. از یک چاقویی استفاده کنید که به خوبی تیز نیست یا از لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا رنگ را به آرامی جدا کنید زیرا الیاف سست می‌شود. این بهترین کار روی لکه‌های رنگی “جدید” است که توسط گرما تنظیم نشده‌اند.

رنگ‌های پایه تینر یا روغنی

در هنگام آغشته شدن به رنگ روغنی، رنگ روغن باید سریعا از لباس جدا شود. اگر خشک شود، حذف آن تقریباً غیرممکن است. بنابراین تا زمانی که شروع به تمیز کردن کنید، آن را مرطوب نگه دارید. به لیبل رنگ روغنی استفاده شده نگاه کنید تا اگر محلول رقیق کننده خاصی را اعلام کرده از آن استفاده کنید یا از محلول ترامپین استفاده کنید. لکه را روی یک پد ضخیم حوله کاغذی یا پارچه‌های سفید قدیمی قرار دهید و با کار کردن از پشت پارچه شروع کنید.

ناحیه رنگ شده را با محلول رقیق کنید و با کمک قاشق یا دست ناحیه را بزنید تا رنگ مجبور به کم رنگ شدن بکند. اجازه دهید تا رنگ با محلول کم کم تغییر رنگ دهد و به حوله یا پارچه‌های قرار داده شده در زیر آن جذب شود. ممکن است کمی زمان‌بر باشد ولی باید صبور باشید. پس از برداشتن لکه رنگ، ناحیه را با مواد شوینده مایع اشباع کنید و به خوبی برروی آن کار کنید. لکه را درون گرم‌ترین دمای آب توصیه شده برای پارچه فرو کنید و بگذارید یک شب خیس شود. طبق معمول دوباره با مقداری مواد شوینده شستشو دهید.

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.