انواع غلطک طرح دار کاغذ دیواری

انواع غلطک طرح دار کاغذ دیواری

انواع غلطک طرح دار کاغذ دیواری

غلطک طرح دار کاغذ دیواری

انواع غلطک طرح دار

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن امروزه ابزارآلات و تجهیزات در دنیای رنگ و نقاشی تولید شده اند که علاوه بر تنوع که دارند در نهایت تصویر هیجان انگیزی از نقوش به هم پیوسته بر روی سطوح ایجاد می کنند.

این تجهیزات توانسته‌اند تقریباً همه طیف مشتری با انواع سلیقه ها را پوشش دهند.

به طور کلی دو نوع غلطک طرح دار از نظر ساختار و طراحی وجود دارد: غلطک طرح دار ابری (ساده) و غلطک طرح دار (مخزن دار).

در نوع اول: یک نوع استوانه طرح دارمدور در قسمت جلویی غلطک و دسته قرار می گیرد و یک نوع استوانه ای مدور و پوشالی دیگر با قابلیت جذب و نگهداری رنگ در قسمت پشتی استوانه طرح دار متصل می شود .با هر بار زدن غلطک درون سینی رنگ و نقص زدن بر روی دیوارو کشیدن آن در یک مسیر مستقیم و از پیش تعیین شده از بالا به پایین نقش طرح مورد نظر بر روی استوانه طرح دار بر روی دیوار زده می‌شود.

در نوع دوم: غلطک طرح دار مخزن دار، دیگر لازم نیست غلتک یک بار درون سینی مجزای رنگ غلتانده شود، بلکه رنگ در جایگاه مخصوص در مخزن در قسمت پشتی استوانه ای طرح دار غلطک ریخته می شود و سپس در طول کار به صورت متوالی به سطح استوانه طرح دار داده می‌شود.

انواع غلطک های طرح دار موجود در ایران

انواع مختلفی از غلتک های طرح دار در دنیا وجود دارند؛ از غلطک طرح دار ساده مخزن دار گرفته تا غلتک های طرح دار مخزن دار برقی با تکنولوژی پیشرفته تر، اما تنها چند نوع شناخته شده و پر کاربرد آن در فروشگاه ها و شرکت های پخش رنگ و تجهیزات رنگ آمیزی در ایران به فروش می‌رسند که از انواع آنها می‌توان غلطک های پرزدار (پرز بلند و پرز کوتاه )،غلطک های ابری و غلطک اسفنجی یاد کرد.

طرح های مختلفی برای غلطک های طرح دار موجود هستند، به طور کلی بیش از ۶۰ نوع استوانه طرحدار با طرح های مختلف برای استفاده وجود دارد که تنها با خرید یک دسته غلطک طرح دار ابری یا مخزن دار می توانید طرح های مختلفی به دیوار های مختلف ببخشید ،بدین صورت که به عنوان مثال با خرید غلطک طرح دار استوانه‌ای ابری و چندین نوع استوانه ای رنگ طرح دار و نصب آن بر روی دسته غلطک طرح های مختلف به دیوار های مختلف ببخشید.

اگر چه تکنولوژی به کار برده شده در انواع مختلف غلطک های طرح دار آنچنان هم مدرن بوده و طراحی ساده‌ای دارند اما در عین حال نقوش مختلف و متنوع و البته بسیار زیبایی به کار می بخشند که بسیار راضی کننده بوده است. این غلتکها از حدود ۶۰ تا ۷۰ سال پیش از این در ایران شناخته شده‌اند و هم اکنون نیز حدود ۸ تا ۱۰ سال است که دوباره به بازار ایران بازگشته اند و مورد استقبال قرار گرفته اند و توانسته اند بازار فروش خود را در ایران دوباره پیدا کرده و طیف وسیعی از سلایق مختلف را به خود جذب نمایند.

غاطک طرح دار

انتخاب نوع غلطک طرح دار

در مبحث انتخاب نوع غلطک طرح دار بهتر است غلطک طرح دار معتبر با قابلیت استفاده طولانی مدت و ماندگاری طرح و نقش از انواع شناخته شده طرح آن از شرکت‌های معتبر تولیدی همچون شرکت سازنده غلطکGSB  که یکی از برندهای مشهور جهانی با نمایندگی فعال فروش  و پشتیبانی تجهیزات رنگی در ایران است انتخاب شود.

شرکت تولیدی GSB غلطک طرح دار

شرکت GSB paint tools co.ltd  با داشتن ۱۷ سال سابقه تولید انواع مختلف غلطک های رنگ تزیینی و سایر ابزار آلات حرفه‌ای رنگ آمیزی با غلطک های پارچه ای برس ها ماله ها و نوارهای پوشاننده و همچنین تجربه در  امر تحقیق و توسعه ابزارهای رنگی است که همچنین توانسته علاوه بر تولید ابزار نخستین تکنولوژی تولید این ابزار آلات را در حوزه رنگ‌آمیزی به وسیله متخصصین دوره دیده به چندین کشور مطرح دنیا صادر نماید و محصولات و خدمات بیشتری نیز در حوزه آموزش ارائه دهد که هم اکنون این تکنولوژی به همراه تجهیزات تولیدی در بیش از ۵۰۰ کشور از سراسر جهان فروخته می‌شود که ایران نیز توانست به نمایندگی فروش محصولات شرکتGSB  را اخذ نموده و توسط چندین فروشگاه با عاملیت فروش غلتک ها و تجهیزات رنگی به فروش برساند.

انواع مختلف غلطک طرح دار شرکتGSB بانام غلطک طرح دار GR

1- غلطک طرح دار مخزن دارGR

این نوع غلتک دارای دو قسمت مجزای مخزن رنگ و غلطک طرح دار با قابلیت نگهداری حداقل دو رنگ مجزا از یکدیگر است.

2- غلطک طرح دار دسته فوم دار

دارای یک فوم استوانه ای مخصوص نگهداری رنگ در بافت خود و یک غلطک طرح دار استوانه‌ای در قسمت جلوی غلتک است؛ این غلطک هیچگونه مخزنی برای نگهداری رنگ نداشته و تنها با یک بار زدن استوانه در سینی رنگ ،بافت استوانه ای غلطک  با قابلیت جاذبی که دارد رنگ را در طول رنگ آمیزی با غلطک به سطح استوانه طرحدار می‌دهد و طرح به طور یکنواخت روی سطح پیاده می شود.

سایز غلطک: ۶ اینچ

جنس: سیلیکون و پلاستیک فشرده

توضیحات: غلتک های کاغذ دیواری دارای دسته پلاستیکی کوتاهی هستند که عمل رنگ آمیزی و نقاشی روی سطوح را به راحتی انجام می دهند .بعضی از مدل‌های این غلتک ها دسته های چوبی دارند که دستگیره جدا شونده و متحرک  آن به شکل L  و با قطری ۶ تا ۸ میلیمتری است و عرض ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری دارد که به غلطک طرح دار متصل شده است. غلطک شامل یک استوانه توخالی پلاستیکی است و یا از جنس لاستیک طبیعی یا سیلیکون ساخته می شود که جز برخی از آنها لاستیک PU  فومی است. مقاومت عنصر خارجی از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. در صورت لزوم می توان رول غلطک ها را تعویض نمود مثلا به دلیل کثیف شدن یا شکسته شدن و به صورت جداگانه نیز این رول به فروش می رسد.

مدل غلتک طرح دار DIY

این مدل غلطک طرح کاغذ دیواری یک مدل ارزان قیمت مناسب برای علاقه مندان به این سبک غلطک است که به شرطی که معیارهای کیفیتی زیر  را داشته باشد می‌تواند مدل منحصر به فرد و ایده آلی باشد که هزینه چندانی نیز ندارد.

- دسته نگهدارنده فلزی با اطمینان به رول و غلطک متصل شود: هیچ چیز برای یک نقاش داخلی بدتر  از این نیست که دسته نگهدارنده غلطک در حین کار به اطراف حرکت کند و فشار زیادی را به طراح وارد سازند و کاغذ دیواری رابر روی سطح کار بی‌ثبات کند.

- همچنین باید غلطک کاغذ دیواری انتخابی به اندازه کافی مستحکم باشد؛ مخصوصاً در مورد غلطک های با دسته پلاستیکی تا در هنگام کار شکسته نشود و کاغذ دیواری را پاره نکند.

- غلطک طرح دار و یا مواد سازنده غلطک نباید از مواد بازیافتی بی کیفیت و یا آسیب دیده ساخته شده باشند زیرا که می‌تواند در سطح کاغذ دیواری گیر کند و کاغذ دیواری را خراب کند.

غلتک طرحدار

نحوه انتخاب یک برس رنگ مناسب غلطک کاغذ دیواری

اگرچه برخی از مردم از کاغذدیواری و زدن آن بر روی دیوار به عنوان یک هنر و مهارت دشوار یاد می کنند اما این کار مهارتی نیست که برای یادگیری آن دیر شده باشد. در حقیقت اکثر افراد شاید در اولین اقدام خود موفق به انجام کار به خوبی یک متخصص حرفه‌ای نشوند اما پس از زدن چند طرح در چند اتاق تقریبا می‌توانند مانند یک متخصص حرفه‌ای کار کنند در طول کار کاغذ دیواری یکی از اصلی‌ترین و مهمترین ابزارهایی که به آن نیاز خواهید داشت برس کاغذدیواری است. برس کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که در کاغذ دیواری‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

انواع مختلف برس کاغذ دیواری

طیف وسیعی از برس‌‌های کاغذ دیواری برای خرید وجود دارند و شما باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام اقدام به خرید این نوع مناسب آن را تهیه می‌کنید؛ در هنگام خرید برس کاغذ دیواری باید به خاطر داشته باشید که برسی را انتخاب کنید که موهای نرم‌تری دارد تا پخش چسب در پشت کاغذهای آستر کاغذ دیواری به صورت یکنواخت و بدون آسیب رساندن به کاغذدیواری انجام شود. همچنین زبری و محکمی موهای برس کاغذدیواری می‌تواند منجر به آسیب رساندن به کاغذ دیواری شود.

انواع قلم مو کاغذ دیواری

برای کاغذ دیواری ۲ نوع قلم مویی وجود دارد. در هنگام انتخاب قلم مو باید انتخاب کنید که از چسب به صورت مستقیم روی کاغذ دیواری استفاده می‌کنید یا روی دیوار.

قلم موی کاغذ دیواری دارای موهای نرم‌تر و آکریلیک است که به راحتی تمیز می‌شود و نوع دوم که مناسب دیوار است حتی نرم‌تر است و موهای الیاف مانندی دارد، این مدل برای صاف کردن کاغذ دیواری هنگامی که روی دیوار زده می‌شود طراحی شده است تا حباب‌های هوایی آن از بین بروند.

قیمت تجهیزات و قطعات سازنده غلطک کاغذ دیواری

قیمت غلطک‌های طرح دار کاغذ دیواری بسته به کیفیت مواد سازنده آن و شرکت تولیدی متفاوت است و معمولاً بین ۵ تا ۵۰ پوند متغیر است. رولهای از جنس لاستیک فوم به طور کلی گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند زیرا لاستیک کف PU باعث می‌شود که شما یک کاغذ دیواری نرم و یکدستی داشته باشید و در نتیجه سطح ظریف کاغذ دیواری کنده نشده و تراشیدگی و خوردگی نخواهد داشت.

گرانتر از این رول‌ها رول‌های سیلیکونی هستند که اغلب توسط نقاشان حرفه‌ای و متخصص استفاده می‌شوند و قیمت بسیار گرانی دارند. تفاوت قیمت می‌تواند به دلیل دسته‌های چوبی تراش خورده غلطکهای با رول سلیکونی به نسبت غلطک‌های کاغذ دیواری لاستیک فومی باشد که دسته پلاستیکی محکمی دارند.

نکات ضروری هنگام استفاده از غلطک طرح دار کاغذ دیواری

برس‌ها و غلطک‌های کاغذ دیواری فقط در یک روش قابل توجه متفاوت هستند و آن فشار مورد نیاز هنگام زدن کاغذ دیواری بر روی سطح و به هنگام کار است. در استفاده از غلتک باید به خاطر داشته باشید که تنها به اندازه ضرورت به آن فشار وارد کنید مخصوصا هنگام زدن کاغذ دیواری‌های با الیاف طبیعی و نازک و به جهت صاف بودن کار بهتر است فشار کمی وارد نمایید.

- طول کاغذ دیواری یا نوار طولی آن را در امتداد طول قبلی نگه دارید و با استفاده از غلتک کاغذ دیواری را بر سطح به آرامی فشار دهید تا اولین تماس با دیوار روی یک خط دقیق حاصل شود.

- در مرحله بعد با حرکت آرام غلطک خود را از بالا به پایین و از وسط به لبه‌ها صاف کنید تا با این روش حباب و چین‌های ایجاد شده هوایی را از بین برده و کاغذ دیواری با خیال راحت و بدون آسیب دیدگی به سطح دیوار متصل شود.

- برای رفع حباب‌های بزرگتر هوا طول کاغذ دیواری را از کنار و پایین  به آرامی شل کنید و اجازه دهید هوا از آن خارج شود و سپس دوباره آن را صاف کنید. همین روند برای از بین بردن چین‌های ایجاد شده در کاغذ دیواری نیز استفاده می‌گردد.

تمیز کردن غلتک کاغذ دیواری طرح دار

فرقی نمی‌کند که غلتک رنگی شما سفید باشد یا به رنگ دیگر، رنگ غلطک مهم نیست سطح غلطک باید همیشه تمیز بدون گرد و خاک و بدون آلودگی باشد، نگهداری سطح غلطک بسیار مهم است زیرا خاک و گرد و غبار می‌تواند سطح کاغذ دیواری را خراشیده و خراب کند. همیشه و پس از اتمام کار اطمینان حاصل کنید که سطح آن بدون خمیر کاغذ دیواری باقی مانده است.

اگر به صورت اتفاقی مقداری چسب کاغذ دیواری روی سطح غلطک پیدا کردید، بلافاصله آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید اما دقت کنید که قبل از شروع دوباره استفاده از غلطک سطح آن باید کاملاً خشک باشد اگر غلطک شما تغییر رنگ داده یا خاک و آلودگی زیادی بر سطح آن نشسته است آن را با کمی مایع لباسشویی و با استفاده از یک برس نرم در آب تمیز کنید و مطمئن شوید که سطح آن کاملاً خشک شده است.

به منظور تمیز نگهداشتن غلطک کاغذ دیواری و محافظت از آن در برابر گرد و غبار در صورت استفاده نکردن طولانی مدت از آن غلتک را در یک پرده نازک یا پلاستیکی بپیچانید و در جای تمیز و خشک نگه دارید.

منبع: wallpaper rollers

wallpapering roller

wallpaper rollers

مقالات مرتبط
انواع غلطک طرح دار نقاشی

استفاده از غلطک طرح دار یک روش جالب و شگفت‌انگیز برای نقاشی دیوار است که با کمک آن می‌توانید با هر نوع رنگ معمولی، الگویی مشابه الگوی کاغذهای دیواری نفیس و گران‌قیمت را بر روی دیوار نقاشی کنید.

راهنمای خرید غلطک رنگ طرح دار

غلطک‌های رنگ طرح دار با توجه به رنگ و سطح کار انتخاب می‌شوند از غلتک‌های تک لایه گرفته تا غلتک‌های لاکی یا غیر قطره‌ای طرحدار، همگی از انواع مختلف غلتکهایی هستند که شما می‌توانید برای رنگ آمیزی سطوح مختلف از جمله دیوار از آنها استفاده کنید.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.