راهنمای خرید غلطک رنگ طرح دار

راهنمای خرید غلطک رنگ طرح دار

راهنمای خرید غلطک رنگ طرح دار

 

غلطک‌های طرح دار با توجه به رنگ و سطح کار انتخاب می‌شوند از غلتک‌های تک لایه گرفته تا غلتک‌های لاکی یا غیر قطره‌ای طرح‌دار، همگی از انواع مختلف غلتک‌هایی هستند که شما می‌توانید برای رنگ آمیزی سطوح مختلف از جمله دیوار از آنها استفاده کنید. با استفاده از غلطک‌های طرح دار افقی، غلطک‌های فومی یا خاردار (رشته‌دار) می‌توانید از انواع رندرهای لاک‌ها استفاده نمایید. در ادامه مطلب راهنمایی جامعی را در استفاده و خرید غلطک‌های طرح دار رنگ ارائه خواهیم کرد.

ویژگی‌های اصلی یک غلتک رنگ طرح دار

غلطک‌های رنگ طرح دار برای رنگ آمیزی سطوح مسطح و بزرگ کاربردی هستند. غلطک خود از یک دسته و یک بستر رنگ تشکیل شده است که دسته دوم آن را می‌توان جدا نموده و تعویض کرد. انتخاب غلطک طرح دار رنگ شما به موارد زیر بستگی دارد:

۱- نوع سطح

۲- نوع محصول شما در برنامه‌ریزی برای اعمال رنگ ‌نقاشی، انجام تزییناتی همچون وارنیش و جلا دادن سطوح چوبی

۳- نتیجه (که در نهایت می‌خواهید در کار رنگ آمیزی خود ببینید)

غلطک‌های طرح دار می‌توانند به تنهایی نیز به کار بروند اما غالباً به عنوان بخشی از کیت نقاشی به کار می‌روند.

غلطک‌های طرح‌دار را معمولاً نه به تنهایی، بلکه به همراه یک قلم مو می‌فروشند تا به شما این امکان را بدهند گوشه‌های دیوار و سطح مورد نظر را کاور نمایید.

 

غلطک رنگ طرح دار

 

انتخاب غلطک طرح دار رنگ آمیزی بر اساس کاربرد

قالب دسته و غلتک

انتخاب نوع دسته اساساً به گستردگی و بلندی سطح مورد نظر بر می‌گردد با این وجود در هنگام خرید  لازم است به دو نکته توجه نمایید:

دسته تلسکوپی برای راحتی بیشتر در رنگ آمیزی

اگر می‌خواهید به راحتی به سقف‌های بلند دسترسی داشته باشید انتخاب دسته‌های تلسکوپی یا تیر کششی با دسته بلند انتخاب درستی است. همچنین می‌توانید خود را به نردبان، پله‌های برقی یا چهارپایه مجهز نمایید.

دستگیره می‌تواند از جنس چوب، پلاستیک یا مواد کامپوزیتی باشد. تمیز کردن دو گزینه آخر آسانتر از مورد اول است. اگرچه محصول مورد استفاده شما باید طبق نوع رنگ مورد استفاده مانند رنگ آکریلیک یا آلکیدو رنگ سفید برای رنگ‌های روغنی انتخاب شود.

نوع استوانه غلطک طرح دار

استوانه غلطک طرح دار باید برای سطحی طراحی می‌شود که روی آن کار می‌کنند و به نسبت گستردگی و عمق کار طراحی می‌شود . استوانه غلطک‌ها می‌توانند از مواد مختلف ساخته شده و بسته به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید نیز ویژگی‌های خاصی دارند.

استوانه فومی

استوانه فومی برای کاربردهای مختلفی مفید هستند و می‌توانید از انواع آنها برای پوشاندن سطح اولیه به عنوان رنگ آستر و زیرسازی رنگ و یا برای تازه سازی کف سطوح خود با رنگ استفاده کنید.

استوانه غلطکی برای جلا دادن (وارنیش)

همانطوری که از نام آنها نیز پیدا است این استوانه‌ها به طور خاص برای استفاده در جلا دادن و براق نمودن سطوح طراحی شده‌اند. وارنیش یک محصول برای صیقلی نمودن سطوح چوبی است که به منظور اجازه تنفس دادن به مواد رنگی استفاده می‌شود که به سطوح می‌دهید تا از سطوح نیز در برابر اشعه uv محافظت نماید. این استوانه‌های غلطکی مخصوص هر نوع سطح صافی است که می‌خواهید رنگ آمیزی نموده یا لاک بزنید تا پایانی براق و شفاف به سطح کار بدهد.

استوانه غلطکی مخصوص اسباب چوبی (جلاکاری شده)

این نوع غلتک‌ها مخصوصاً برای طراحی هرگونه سطوح بلند و به منظور پر کردن شکاف‌های سطح مورد نظر استفاده می‌شوند و معمولاً دستگاه‌های نگهدارنده بلندی دارند مثلاً در رندرهای این غلطک‌های طرح داره رنگ از دسته تلسکوپی یا از پله‌های با قابلیت تنظیم ارتفاع دسته استفاده شده است.

استوانه غلطکی طرح دار استیپل

استوانه غلطکی طرح دار استیپل برای جلوه دادن سبک با الگوی مشخص سوراخ‌دار به سطح استفاده می‌شود، این استوانه دارای سوراخ‌هایی است که وقتی روی سطح می‌نشیند ظاهری خشن و با چاله و چوله به وجود می‌آورد.

استوانه غلطکی طرح‌دار خاردار

این نوع استوانه به شما  این امکان را می‌دهد تا با ایجاد عمق در سطح  پایانی تزیینی، روی رندر ایجاد نماید.

مواد به کار برده شده در استوانه غلطک طرح دار

مواد به کار رفته شده در استوانه غلطک طرح دار می‌تواند از الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو باشد.

استوانه غلطک طرح دار با رنگ مصنوعی

پوشش‌های غلطکی مصنوعی به ویژه برای استفاده در رنگ‌های آکریلیک مناسب هستند.

پوشش استوانه غلتکی مخلوط

پوشش غلطکی طرح دار رنگ از مخلوطی از الیاف طبیعی و مصنوعی مبتنی بر روغن و حلال ساخته شده‌اند.

پوشش استوانه غلطکی طبیعی

این استوانه از الیاف طبیعی ساخته شده که می‌توان با انواع رنگ‌ها استفاده کرد و پوشش بهتری به کار بخشید.

انتخاب غلطک رنگ متناسب با نوع اتاق و سطح مورد نظر

غلطک‌های رنگ برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند و نام‌های مخصوصی مانند غلطک رنگ طرح دار آکریلیک یا غلطک رنگ رادیاتور و غیره دارند.

 

Patterned color rollers

 

انتخاب غلطک برای سطوح مختلف

مبلمان و درب‌ها

مبلمان و درب‌های اتاق را باید با غلطک طرح دار نقاشی با الیاف مصنوعی ۵ میلیمتری رنگ نمود تا بهترین اثر بخشی را داشته باشد. اگر قصد رنگ آمیزی درب‌ها و مبلمان چوبی خود را دارید توصیه ما به شما استفاده از غلطک‌های طرح دار الیاف مصنوعی است. لازم است که قبل از رنگ آمیزی سطح آن را به خوبی آماده کنید تا پایان بهتری داشته باشید.

سقف و دیوار

برای رنگ آمیزی سقف یا دیوار بافت سبک بهتر است از غلطک طرح دار رنگی بدون ریزش، بدون قطره ۱۲ میلیمتری استفاده کنید غلطک رنگ خود را به رنگ مصنوعی دیوار و سقف آغشته کنید که دسته تلسکوپی دارد.

دیوارهای صاف

رنگ آمیزی یک دیوار صاف نیاز به غلطک دو لایه ۱۰ میلیمتری دارد. اگر در حال رنگ آمیزی دیوار صاف آشپزخانه یا سرویس بهداشتی هستید حتماً از رنگ مخصوص حمام و آشپزخانه با قابلیت تناسب با رطوبت حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید تا از ریزش دیوارها جلوگیری کند.

دیوار نمای بیرونی و گچ کاری نما

دیوارهای خارجی سنگ نما زده شده باید با استفاده از غلطک رنگ طرح دار ۱۸ میلیمتری رنگ آمیزی شوند. حتماً غلطکی را انتخاب کنید که مخصوص استفاده در رنگ‌های پلیولیت باشد. اگرقصد دارید روی سطوح چوبی، دیوارهای بیرونی (روکش چوبی) نقاشی کنید لازم است نکات مربوط به رنگ آمیزی سطوح چوبی را رعایت نمایید تا بهترین ماندگاری را ایجاد نماید‌.

لوازم ضروری نقاشی

در  رنگ آمیزی دیوارها و سقف برای نتیجه گیری بهتر و پایان کار زیباتر حتما زیرسازی سطح را به خوبی ایجاد نمایید. طیف وسیعی از ابزارهای نقاشی برای محافظت و ایجاد ماندگاری بالا طراحی شده‌اند که تهیه لوازم آنها ضروری است.

- تهیه یک ورق محافظ و نوار برای محافظت از کف سطح ساختمان در برابر نشت رنگ و یا چک نمودن احتمالی رنگ و یا پوشاندن ستون رنگ نشده

- تهیه سینی رنگ با یک سطح شیبدار برای کنترل میزان رنگ داده شده به غلطک طرح دار

- تهیه حلال برای پاک نمودن استوانه و برس غلتکی رنگ در بین کار و تغییر رنگ

- تهیه یک ماسک برای محافظت از مضرات رنگ شیمیایی استفاده شده در هنگام رنگ آمیزی.

منبع: paint roller buying guide

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط
انواع غلطک طرح دار نقاشی

استفاده از غلطک طرح دار یک روش جالب و شگفت‌انگیز برای نقاشی دیوار است که با کمک آن می‌توانید با هر نوع رنگ معمولی، الگویی مشابه الگوی کاغذهای دیواری نفیس و گران‌قیمت را بر روی دیوار نقاشی کنید.

غلطک طرح دار را از کجا بخریم؟

رنگ آمیزی یک ساختمان علاوه بر کسب مهارت، دانش، تجربه و آموزش‌های لازم چه به صورت عملی و تئوری نیازمند استفاده از ابزار آلات ساختمانی و نقاشی ویژه‌ای از جمله انواع غلطک‌های نقاشی ساده و طرح دار و همچنین شناخت انواع رنگ‌ها و انتخاب مناسب‌ترین آنها است.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.