بهترین رنگ دیوار برای خانه‌های کوچک

بهترین رنگ دیوار برای خانه‌های کوچک

بهترین رنگ دیوار برای خانه‌های کوچک

با چند ترفند هوشمندانه الهام گرفته از طراحی داخلی، می‌توانید یک اتاق را بزرگتر نشان دهید. تکنیک‌های رنگی، چیدمان مبلمان، قرارگیری آینه و طراحی روشن و خلاقانه می‌تواند چشم را گول بزند و فضای داخلی را بسیار وسیع‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

اگر خانه‌ی کوچکی دارید شاید گمان می‌کنید تنها با رنگ‌های سفید و روشن می‌توانید آن را بزرگ‌تر نشان دهید. اما این طرز فکر اشتباه است. چندین رنگ مختلف وجود دارد که می‌توانید در خانه خود استفاده کرده و آن را بزرگ‌تر نشان دهید. با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این رنگ‌های ساختمانی آشنا شوید.

از کنتراست و رنگ‌های روشن استفاده کنید که باعث بزرگتر نشان دادن اتاق‌ها می‌شود
دنیای طراحی نشان داده که رنگ‌های روشن باعث بزرگتر و روشن‌تر نشان دادن اتاق می‌شوند. دیوارهای روشن و بازتاب نور باعث می‌شوند فضا بازتر شود. سایه‌های تیره تمایل به جذب نور دارند و باعث می‌شوند اتاق‌ها کوچکتر شوند. بنابراین، چه رنگ‌هایی فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند؟ برای بزرگ‌تر نشان دادن از رنگ‌های ملایم مانند سفید، آبی و سبز استفاده کنید و همیشه بخاطر داشته باشید که اتاق‌های روشن‌تر، بزرگ‌تر و جذاب‌ترند. یک روش دیگر این است سعی کنید رنگ و روکش دیوارها، رنگ روشن‌تری نسبت به رنگ دیوارها داشته باشد.


رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe 

شما می‌توانید دیوارهای خانه‌تان را به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای رنگ کنید و یا از آن در دکوراسیون فعلی خانه‌تان استفاده نمایید. این رنگ زیبا را با یک یا دو سایه پررنگ هماهنگ کنید تا واقعاً کل دکوراسیون زیباتر و فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. علاوه بر این می‌توانید از یک رنگ پررنگ مانند زرد، نارنجی یا آبی استفاده کنید. Taupe یک رنگ کلی عالی برای هر خانه است. شیک و مد روز است و خانه را بزرگ‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. این رنگ در آشپزخانه، دفتر کار یا حتی در اتاق نشیمن بهترین زیبایی را دارد. نکته اصلی این است که آن را با سایر رنگ‌های درخشان و روشن جفت کنید و به اتاق اجازه دهید تا نور طبیعی داشته باشد.

بهترین رنگ دیوار

رنگ فندوقی روشن

استفاده از رنگ فندوقی روشن برای آشپزخانه و ترکیب آن با رنگ‌های روشن یا متالیک می‌تواند آشپزخانه شما را شیک‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد.

خاکستری- آبی

این رنگ به قدری منحصر به فرد است که شما را افسون می‌کند. درخشش و غنای رنگ در اتاق خواب بسیار آرامش بخش است. سایه را با رنگ متالیک جفت کنید تا هارمونی زیبایی ایجاد شود. این رنگ بهتر است به عنوان سایه تیره با رنگ‌های خاکستری و مایل به قرمز هماهنگ شود. این رنگ برای فضای کتابخانه یا حتی اتاق نشیمن مناسب است.

آبی پاستیلی

یک قدم جلو بروید و از این رنگ در فضای غذاخوری خود استفاده کنید. بهتر است این رنگ به مرکز دکوراسیون تبدیل شود. با افزودن رنگ‌های ملایمی می‌توانید فضای اتاق را بزرگ‌تر و شیک‌تر نشان دهید.

خاکستری

خاکستری به دلیل گسترده بودن رنگ برای هر فضا و اتاقی مناسب است. این رنگ در قسمت آشپزخانه فوق العاده است؛ زیرا ظاهری شیک به فضا می‌بخشد. علاوه بر این شما می‌توانید آن را با رنگ سفید هماهنگ کرده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهید. نکته اصلی در به کار گیری رنگ خاکستری، هماهنگ کردن آن با رنگ سفید است. رنگ سفید آن را روشن‌تر نشان داده و فضا را بزرگ‌تر به نظر می‌رسانند. یک رنگ خاکستری با ته رنگ بنفش یا آبی انتخاب کنید. این یک رنگ عالی است که برای هر مکانی مناسب است.

بهترین رنگ دیوار

قرمز

شاید فکر می‌کنید به کارگیری رنگ قرمز برای فضاهای کوچک دشوار است؛ اما این قضیه کاملاً برعکس است. رنگ پررنگ در هر فضایی که ترکیب شود به خصوص در یک اتاق با رنگ خنثی عالی عمل می‌کند. نکته اصلی استفاده از آن در مقادیر کم، به کار گیری در دیواره برجسته و تزئین در اطراف آن است. استفاده از ترکیب رنگ قرمز و با رنگ خنثی در اتاق‌های کوچک مناسب است؛ و دلیل آن هم غنی بودن، گرما و زیبایی آن است. نکته اصلی در به کارگیری رنگ‌ قرمز این است که بدانید کدام سایه‌ها در کنار آن بهتر عمل می‌کنند.

بنفش پررنگ

رنگ بنفش عمیق و پررنگ به دلیل میزان بافت و عمقی که دارد بسیار خوب عمل می‌کند. ایده این است که فضا و رنگ‌های موجود را به زیبایی در کنار هم قرار دهیم بدون اینکه کوچک‌تر به نظر برسد. این رنگ را با رنگهای سفید درخشان جفت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نکات مهم:
سقف اتاق را به همان رنگ دیوارهای خود رنگ کنید. با این کار، خطای دید باعث می‌شود چشم به سمت بالا کشیده شود؛ که باعث ایجاد توهم و بزرگتر نشان داده شدن اتاق و سقف‌های بلندتر می‌شود.
در صورتی که قصد دارید آشپرخانه تان را بزرگ‌تر نشان دهید می‌توانید از رنگ پایه خنثی استفاده کنید و سپس آنرا با رنگ‌های دیگر ترکیب نمایید.
اتاق خواب مکانی برای استراحت است و باید آرامش بخش باشد. برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب از رنگ سفید و سایر رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید. آبی دریا و آبی آسمانی باعث آرامش درونی می‌شود و همچنین فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
اگر سرویس بهداشتی شما بسیار کوچک است؛ آن را سفید یا لیمویی رنگ کنید تا بزرگتر به نظر برسد. همچنین می‌توانید با رنگ آبی آسمانی یک فضای زیبا ایجاد کنید. دیوارها و سقف را به همان رنگ، رنگ کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهید.
در صورت امکان از رنگ‌های براق و درخشان در دیوار خودداری کنید. بهتر است دیوارها را به رنگ سفید مات رنگ آمیزی کنید. رنگ سفید همچنین جلوه‌ای روشن و تمیزی به خانه می‌دهد.

 
مقالات مرتبط
23 ایده خلاقانه و جذاب برای رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه شما

در این ویدیو ایده‌های جذاب، ابتکاری و کاربردی برای رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارهای اتاق‌ها و پذیرایی خانه یا محل کار شما را ببینید.

رنگ قابل شستشو برای دیوار گچی

برای اینکه بهترین نتیجه را از رنگ آمیزی منزل‌تان بگیرید و در نهایت یک کار بی نقصی را شاهد باشید بهتر است با استفاده از یک برس رنگ با الیاف مصنوعی با کیفیت بالا و استفاده از رنگ آکریلیک یک رنگ آمیزی زیبا و بادوام داشته باشید.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.