رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

در این مقاله قصد داریم در مورد رنگ‌های زیبا برای اتاق خواب دخترانه حرف بزنیم. شما می‌توانید از این ترکیب رنگ‌های معرفی شده برای اتاق خواب دخترانه در هر رده سنی استفاده کنید. البته بیشتر این رنگ‌ها برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال مناسب است. رنگ‌های زیبای سفید، سرمه‌ای، طوسی، صورتی، یاسی و آبی در بین دختران محبوب هستند. حتی از رنگ سیاه نیز می‌توان به گونه‌ای استفاده کرد که ظاهری کاملاً جذاب و دخترانه داشته باشد. به طور مثال رنگ یاسی در بین دختران جذاب و محبوب است. بسته به سایه و روشنی و تاریکی که دوست دارید؛ می‌توانید این رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید. بعضی از دختران هنوز صورتی را دوست دارند؛ شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر و برای اینکه رنگ بندی حالت بزرگسالانه داشته باشد؛ صورتی را با رنگ‌های دیگر مانند سفید، سبز، طوسی و یا زرد نیز ترکیب کنید.

رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

رنگ فیرزه ای- گلبهی


این ترکیب رنگ برای اتاق خواب دختران بزرگسال بسیار مناسب و زیبا به نظر می‌رسد. این رنگ علاوه بر حس انرژی و زنده بودن، با رنگ فیروزه‌ای، آرامش خاصی به فضای اتاق شما می‌بخشد و شما را یاد روزهای تابستانی و سواحل می‌اندازد. از آنجایی که این رنگ‌ها متضاد هستند؛ یک کنتراست بصری زیبا ایجاد می‌کنند که در چشم زیبا به نظر می‌رسد.

سیاه و سفید- آبی آسمانی

این یک طرح رنگی کلاسیک برای اتاق خواب دختران است. شما می‌توانید با استفاده از الگوهای مختلف سیاه و سفید و رنگ زیبا آبی و یا سبز محیط زیبایی را ایجاد کنید. این ترکیب رنگ برای رده‌های سنی متنوعی قابل استفاده است. شما می‌توانید در اینتم سیاه و سفید از رنگ قرمز نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید رنگ آمیزی اتاق کمی عمق بیشتری داشته باشد؛ می‌توانید سایه‌های خاکستری را نیز اضافه کنید. نکته قابل توجه در مورد استفاده از سیاه و سفید در رنگ اتاق خواب این است که می‌توانید الگوها را با هم مخلوط کرده و باعث ایجاد جذابیت بصری در فضای اتاق شوید. من ایده استفاده از برگه‌های وینیل مشکی، نقطه‌های پولکا یا مثلث‌های مشکی، روی دیوارهای سفید را پیشنهاد می‌دهم.

رنگ اتاق خواب

صورتی و خاکستری

تا مدت‌ها تصور می‌شد رنگ صورتی برای دختران کوچک مناسب است؛ این روزها رنگ صورتی و خاکستری تبدیل به ترند جذاب برای اتاق خواب دختران جوان شده است. صورتی یک رنگ کاملاً زنانه است و به خوبی با خاکستری جفت می‌شود تا ترکیبی دخترانه و در عین حال جذاب ایجاد کند. حتی اگر با رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای و پارچه‌های لوکس مانند مخمل و مصنوعی ترکیب شود؛ جذابیت زیادی ایجاد خواهد کرد.

فیروزه‌ای و سفید


دیوارهای فیروزه‌ای اتاق خواب را زنده می‌کنند و وقتی با سفید ترکیب می‌شود فضای متعادل و در عین حال سرگرم کننده‌ای برای دختران ایجاد می‌کند.

یاسی طوسی


اگر به عنوان یک دختر عاشق رنگ یاسی هستید؛ می‌توانید از ترکیب یاسی و طوسی استفاد کنید. این ترکیب رنگ علاوه بر نشان دادن یک محیط زنانه، فضایی آرامبخش و جذابی ایجاد خواهدکرد. استفاده از اکسسوری فلزی یا دکوراسیون باعث ایجاد شور و نشاط می‌شود که مطمئناً فضای اتاق را زیباتر خواهد کرد.

مرجانی

دیوارهای مرجانی پر جنب و جوش فضای زیبا و هیجان انگیز را برای ترکیب رنگ‌های جسورانه در اتاق ایجاد می‌کنند. این الگوهای جذاب، رنگ‌ها را برجسته کرده و یک فضای روحیه بخش به اتاق دختران جوان می‌دهند.

رنگ اتاق خواب

صورتی کم رنگ

رنگ صورتی در میان دختران و نوجوانان محبوب است؛ حتی بزرگسالان نیز ممکن است رنگ صورتی را دوست داشته و آن را برای رنگ اتاق خوابشان استفاده کنند. شمامی توانید این رنگ ملایم را با رنگ‌های دیگری مانند قرمز و بنفش ترکیب کنید. ترکیب رنگ صورتی کم رنگ با سفید نیز گزینه‌ای خوب است. هر رنگ روشن وقتی با سفید مخلوط شود جذابیتی بالا و محیط آرام بخشی را ایجاد خواهد کرد.

سرمه‌ای

با استفاده از یک رنگ عمیق آبی تیره، در فضای داخلی اتاق خواب می‌توانید یک محیط جذابی ایجاد کرد. با کمک رنگ‌های سفید وسایلی مانند رو تختی، تضاد خوب و آرامش بخشی در محیط ایجاد می‌شود و یک رنگ متفاوت و در عین حال جذاب برای اتاق خواب دختران بزرگسال است.

سبز نعنایی


برای ایجاد فضای آرامتر و با طراوت‌تر، رنگ سفید را با سبز نعناعی ترکیب کنید؛ این کار یک فضای زیبا دخترانه و در عین حال جذاب و ارام ایجاد خواهد کرد.

زرد

رنگ زرد ملایم یک انتخاب جسورانه اما زیبا برای اتاق خواب دختران بزرگسال است. این طراحی اتاق خواب را ساده و در عین حال جذاب خواهد کرد و هیچ اثری از تصاویر کودکانه ندارد. شما می‌توانید در کنار این رنگ آمیزی دلربا از یک آینده قدی نیز استفاده کنید. آینه تمام قد در اتاق همه دختران نوجوان یکی از ضروریات است.

کلام آخر
ایده‌های رنگ آمیزی و این ترکیب رنگ‌های معرفی شده برای اتاق خواب، بسیار جذاب و دلنشین هستند. شما می‌توانید به عنوان یک دختر از این ترکیب رنگ‌ها برای اتاق خوابتان استفاده کنید. اگر در به کار بردن رنگ‌های جسورانه تردید دارید؛ می‌توانید از رنگ‌های خنثی نیز کمک بگیرید.

رنگ اتاق خواب

 

چگونه رنگها بر رفتار انسان می‌گذارند؟

روانشناسی رنگ اثبات کرده است که رنگهایی که ما را احاطه کرده‌اند تأثیرات متفاوتی بر رفتار و روحیه انسان دارند. همه‌ی ما انسان‌ها یک حس ذاتی از مفهوم رنگ‌ها داریم. به طور مثال با دیدن رنگ قرمز، احساس متفاوتی از رنگ آبی در ذهن ایجاد می‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند بر روی رفتارهایی ماند تمایل به غذا، گرم یا سرد بودن و حتی احتمال خرید تأثیر بگذارند. استفاده از اصول روانشناسی رنگ در منزل، شما را قادر می‌سازد فضایی ایده آلی ایجاد کنید؛ حتی برای خواب بهتر.

رنگ‌ها و تأثیر آنها بر خواب

به طور کلی، سایه‌های ملایم و کم رنگ نسبت رنگ‌های اصلی برای خواب مناسب‌تر هستند.

بهتر است از کدام رنگ‌های برای اتاق خواب استفاده نکنیم؟

برخی رنگ‌ها برای اتاق خواب مناسب نیستند و ممکن است فرایند به خواب رفتن شما را دچار اختلال کرده و حتی باعث کابوس شوند.
• رنگ بنفش
• قرمز
• قهوه‌ای
• خاکستری
• طلایی
• نارنجی جیغ

البته شما می‌توانید از این رنگ‌ها به میزان خیلی کم و در کنار سایر رنگ‌ها استفاده کنید. اما به کار بردن رنگ‌های ذکر شده در مقیاس وسیع مانند به کار بردن آن‌ها بر روی دیوار می‌تواند فضای اتاق را تحت تأثیر قرار داده و طبق روانشناسی رنگ، خواب شما را دچار اختلال کند. رنگ‌های ملایم‌تر مانند آبی روشن، سبز کم رنگ، سفید و ... که دارایتم رنگی ملایم‌تر و کم رنگ‌تر هستند برای اتاق خواب انتخاب مناسب‌تری است.

         
مقالات مرتبط
بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

بررسی مزایا و معایب رنگ روغن

رنگ روغن در اصل یک یا چند رنگدانه است که با یک چسب (روغن) و یک ماده رقیق کننده (مانند سقز) ترکیب می‌شود. روغن به عنوان یک حامل برای نگه داشتن و استفاده از رنگدانه‌ها عمل می‌کند در حالی که ماده نازک‌تر باعث می‌شود تا رنگ‌ها با برس به راحتی روی سطح اعمال شوند.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.