سبک‌های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب

سبک‌های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب

سبک‌های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب

اگر چه انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب مهم است اما بهتر است قبل از انتخاب و توجه صرف بر علایق شخصی، تمرکز بیشتری بر فضای داخلی اتاق خواب داشته باشید که این به رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های دیواره آن بستگی دارد. انواع مختلفی از سبک‌های کاغذ دیواری در جهان وجود دارند که هر یک خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و بیان کننده طیف خاصی از شخصیت افراد است و ویژگی‌های بصری ویژه‌ای را به فضای داخلی اتاق خواب می‌بخشد. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد اما مسئله بسیار مهم انتخاب مناسب‌ترین سبک در طراحی داخلی فضای اتاق خواب است و بررسی سبک‌های مختلف و طراحی فضای داخلی با انواع کاغذ دیواری‌های مخصوص اتاق خواب می‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌تر نماید.

۱- سبک امروزی یا سبک مدرن
۲- سبک پروونس
۳- سبک loft با الگوی زیرشیروانی
۴- اسکاندیناوی
۵- سبک‌ کانتری
۶- سبک کلاسیک

کاغذ دیواری اتاق خواب

۱- سبک مدرن یا امروزی

این سبک داخلی توانسته است به طور هماهنگ عناصر طراحی داخلی از جمله کاغذ دیواری‌های مدرن را با عناصر داخلی کلاسیک ترکیب کند و در انتخاب عظیمی از رنگ‌ها، طرح‌ها و الگوهای کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب دست شما را باز بگذارد. رایج‌ترین گزینه در انتخاب این سبک از کاغذ دیواری استفاده از رنگ‌های بسیار خاکستری روشن هنگام تزئین دیوارها است. با این حال در صورت عدم تمایل کاغذ دیواری با طرح و رنگ روشن میتوان از کاغذ دیواری خاکستری تیره در یک دیوار اتاق خواب استفاده نمود. نقطه اصلی در دکوراسیون اتاق خواب و هماهنگی مناسب آن با کاغذ دیواری خاکستری رنگ این است که حداقل یک قطعه مبل یا عنصر تزئینی دیگر به همین رنگ در فضای اتاق خواب تکرار شود تا هارمونی آن حفظ شود.

۲- سبک پروونس Provence

سبک پروونس یکی از رایج‌ترین سبک‌ها و ایده برای دکوراسیون اتاق خواب است، این سبک از فرانسه برخاسته و به خودی خود طرح شیک و مدرنی دارد. البته این سبک با کاغذ دیواری‌های سبک سنتی و روستایی همراه است و از ویژگی‌های اصلی تصویر زمینه کاغذ دیواری‌های آن استفاده از سایه‌های صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ و سبز کمرنگ در پس زمینه طرح‌ها است. در مورد الگوهای منحصر به فرد کاغذ دیواری‌های آن می‌توان به کاغذ دیواری با چاپ‌های گلدار و یکسری خطوط هم راستا در پیش زمینه اشاره کرد.

۳- سبک الگوی زیر شیروانی

فضای داخلی در این سبک با الگوی زیر شیروانی، سبکی با چشم انداز بصری بی‌پایان بوده و نمایشی از یکسری آجر نماهای ساختمانی و دست نخورده از دیوار دارد که آن را به ریشه اصلی ساختمان نزدیک می‌کند. این سبک از طراحی اتاق خواب از زمان اسکان شهرها در ایالات متحده آمریکا رایج گشته است که بسیاری از مردم مجبور به زندگی در زیر شیروانی‌ها و اتاق‌ها و انبارها می‌شدند. تولیدکنندگان مدرن اینگونه طرح‌های کاغذ دیواری الگوهایی از کاغذ دیواری را تولید می‌کنند که از نمای بتنی یا آجر تقلید می‌کند که یک سبک باستانی خاصی به اتاق خواب می‌بخشد. در استفاده از کاغذ دیواری‌ها بهتر است این نکته را حتما به خاطر بسپارید که ساخت هر چهار طاق دیوار در اتاق خواب به این شکل اصلاً ایده خوبی نیست و بهتر است تنها یک دیوار را با تقلید از الگوی آجر نما با کاغذ دیواری پوشیده کرده و دیوار باقیمانده را با سایه‌های خنثی‌تر کاغذ دیواری بزنید.

۴- سبک کلاسیک

کاغذ دیواری‌های مخصوص اتاق خواب به سبک کلاسیک عمدتاً در سایه‌های روشن استفاده می‌شوند که می‌توان یک تناژ قرمز یا صورتی کمرنگ به آن داد. اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری با نقش و نگار در اتاق خواب به سبک کلاسیک استفاده کنید حتما باید از نکات اساسی زیر پیروی نمایید:

  • از کاغذ دیواری‌های با چاپ‌های گیاهی استفاده کنید که به اتاق لطافت و سبکی خاصی می‌بخشند.
  • این نوع سبک کاغذ دیواری بر ظرافت و شدت خاصی از سبک کلاسیک در اتاق خواب تکیه می‌کند.

 کاغذ دیواری اتاق خواب

۵- سبک اسکاندیناوی

در مورد کاغذ دیواری‌های به سبک اسکاندیناوی این‌گونه می‌توان گفت که همه چیز در آن بسیار ساده است. این نوع سبک طراحی کاغذ دیواری هم در پر کردن فضای اتاق خواب و هم در دکوراسیون داخلی کمترین نقش را ایفا می‌کند بنابراین کلاسیک‌ترین رنگ‌ها برای این کاغذ دیواری رنگ سفید و خاکستری روشن است. با این حال اگر عناصر روشن در اتاق خواب وجود داشته باشند کاغذ دیواری ساده‌تر انتخاب می‌شود. برای کسانی که تمایل دارند اتاق خواب‌شان را اصیل‌تر کنند یک راه عالی استفاده از کاغذ دیواری‌های چاپی است، سبک اسکاندیناوی الگوهای خیلی ظریف را دوست ندارد اما از نقوش کاغذ دیواری لاکونیک هندسی استقبال می‌کند.

۶- سبک کانتری

سبک کانتری که در دکوراسیون داخلی به خصوص فضای داخلی اتاق خواب استفاده می‌شود به معنای خوانه یا کلبه روستایی است. اتاقی را تصور کنید که در میان دشتی از گل‌های رنگارنگ و لوازم چوبی قدیمی قرار دارد، این سبک شما را به ادامه مسیر با وجود مشکلات بسیار در زندگی امیدوار نموده و به لذت بردن از زندگی دعوت می‌کند. این سبک می‌تواند از الگوهای رنگی آبی و سفید، قرمز و سفید و سبز و سفید استفاده کند و از طرح‌های مختلفی همچون: طرح درختان، گل‌ها و پرندگان و همچنین تک رنگ آبی آسمان الهام بگیرد که از پنجره‌ها دیده می‌شود.این سبک یک نسخه کلاسیک از طرح‌های روستایی است که بیشتر از سایه‌های گرم استفاده می‌کند.

مقالات مرتبط
بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

وقتی زمان رنگ آمیزی و دیزاین اتاق خواب فرا می‌رسد؛ لزوماً نیازی نیست که از اکسسوری‌های عاشقانه استفاده کنید؛ همین که رنگ اتاق خوابتان جذاب و متناسب با وسایلتان باشد؛ می‌تواند یک محیط عاشقانه و دنج و آرام به وجود بیاورد.

رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

در این مقاله قصد داریم در مورد رنگ‌های زیبا برای اتاق خواب دخترانه حرف بزنیم. شما می‌توانید از این ترکیب رنگ‌های معرفی شده برای اتاق خواب دخترانه در هر رده سنی استفاده کنید. البته بیشتر این رنگ‌ها برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال مناسب است.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.