چگونه دیوار را خودمان رنگ کنیم؟

چگونه دیوار را خودمان رنگ کنیم؟

چگونه دیوار را خودمان رنگ کنیم؟

وقتی دیوارهای خانه بیش از حد قدیمی و کسل کننده به نظر برسند دوست دارید برس‌ها را بردارید و دیوارهای خانه را خودتان رنگ کنید. اگر به طور جدی قصد دارید دیوارهای خانه را خودتان رنگ آمیزی کنید باید بسیار مراقب باشید. ما در این مطلب نکاتی را برای کمک به شما بیان کرده‌ایم تا بتوانید رنگ آمیزی درستی انجام دهید.

مرحله شماره 1: تصمیم بگیرید و برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه به چگونگی رنگ آمیزی دیوار خانه فکر کنید، باید برنامه خود را تنظیم کنید. اگر قصد رنگ آمیزی دیوارهای خانه را دارید، احتمالاً درباره دکوراسیون منزل هم ایده‌هایی در ذهن خود دارید. فکر کنید که چگونه می‌توانید آنها را به واقعیت تبدیل کنید. چه رنگی را انتخاب می‌کنید؟ آیا می‌خواهید هر چهار دیوار اتاق یکسان به نظر برسند یا یک دیوار برجسته‌تر باشد؟ می‌خواهید دیوار برجسته چگونه به نظر برسد؟ رنگ مات باشد یا براق به نظر برسد؟ قبل از اینکه آستین‌ها را بالا بزنید به همه این موارد فکر کنید.

مرحله شماره 2: آماده شوید

هنگامی که برنامه خود را تنظیم کردید، همه موارد ضروری را با هم تهیه کنید. قبل از شروع رنگ آمیزی، از مقدار مناسب رنگ در خانه گرفته تا تجهیزات مناسب، وسایل اصلی و همه چیز را جمع کنید. بهترین کار این است که قبل از شروع کار، لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کنید.

مرحله شماره 3: مبلمان را جابجا کنید

اگر به دنبال نکاتی در مورد نحوه انجام نقاشی روی دیوار هستید، باید بدانید که ممکن است وسایل منزل کثیف شود، بدیهی است که نمی‌خواهید مبلمان و لوازم جانبی گران‌بهای شما در هنگام رنگ آمیزی آسیب ببینند. از مبلمان، وسایل خانه و همه وسایل اتاق خود به درستی محافظت کنید در غیر این صورت لکه‌هایی از رنگ روی آنها باقی خواهد ماند. آنها را با پارچه بپوشانید و آنها را به اتاق دیگری منتقل کنید تا بتوانید بدون هیچ مانعی رنگ آمیزی را شروع کنید.

رنگ كردن خانه

مرحله شماره 4: از نوار نقاشی برای محافظت کنید

یکی از مهمترین ابزارهایی که در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوارهای نقاشی یا tape هستند، از این نوارها برای پوشاندن لبه‌های کار در برابر رنگی شدن استفاده می‌شود و باید با استفاده از آنها کاری کنیم که رنگ به سایر بخش‌ها پخش نشود. در واقع در صورتی که بخواهید رنگ تمیز و حرفه‌ای اجرا کنید باید از این نوارها برای تابلوها، سوئیچ‌های الکتریکی، دستگیره‌های درب و… استفاده کرده تا از رنگی شدن قسمت‌هایی که باید، جلوگیری کنید.

مرحله شماره 5: دیوارها را تمیز کنید

اگر رنگ خانه‌تان قابل شستشو است، با استفاده از یک اسفنج بزرگ سلولزی و یک محلول آب با چند قطره مایع ظرفشویی ملایم، دیواره‌های خانه را تمیز کنید تا گرد و غبار، کثیفی و چربی پاک شود. در غیر این صورت، از اسفنج مرطوب برای تمیز کردن دیوارها استفاده کنید.

مرحله شماره 6: دیوارها را آماده کنید

دیوارهای خانه را با دقت بازرسی کنید، اگر متوجه پوسته پوسته شدن رنگ‌ها، سوراخ، ترک یا سایر علائم آسیب شدید ابتدا باید آنها را رفع کنید. قبل از استفاده از لایه جدید، این نقایص را سنباده و تراش دهید تا دیوارها صاف شوند. کار را تا جایی ادامه دهید که سطح دیوار تراز شود. می‌توانید دیوارها را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید تا ذرات سنباده دیوارها از بین برود.

مرحله شماره 7: ابتدا دیوارها را تنظیم کنید

پس از آماده شدن دیوارها از پرایمر Rainguard یا Primer سیمان بر اساس نوع دیوار و هدف استفاده کنید. بتونه بوسیله ترکیب نمودن پودر مل و روغن بتونه با میزان غلظت مورد نیاز ساخته می‌شود. باید ترک‌های موجود در سقف و دیوار و درز آنها بوسیله بتونه پر شود. پس از پایان مرحله بتونه کاری و اطمینان از خشک شدن آن، باید زبری و پستی و بلندی‌های موجود روی بتونه برداشته شود که این امر بوسیله سمباده زنی (پوست زنی) اجرا می‌گردد. با تمام شدن سمباده کاری، میتوان یک لایه رنگ را اجرا نمود که در اصطلاح به آن آستر اولیه گفته می‌شود. آستر نه تنها به چسبیدن رنگ به دیوارها کمک می‌کند بلکه تعداد پوشش رنگی مورد نیاز را نیز به حداقل می‌رساند. بگذارید آستر حداقل چهار ساعت خشک شود.

رنگ كردن خانه

مرحله شماره 8: رنگ آمیزی با دست را با دقت انجام داد دهید

پس از خشک شدن لایه پرایمر، آماده شوید تا آخرین مرحله رنگ آمیزی دیوارهای خانه را انجام دهید. رنگ را با یک تکه چوب یا با استفاده از همزن کاملاً مخلوط کنید. با استفاده از ضربه‌های صاف و خطی، مسیر رنگ را پایین بیاورید تا زمانی که همه دیوار را کامل رنگ کنید.

مرحله شماره 9: برای اتمام کار با غلتک رنگ کنید

اکنون، تمام سطح دیوار را با استفاده از یک غلتک پهن رنگ کنید. از غلتک خود از بالا به سمت پایین رنگ کنید. رنگ آمیزی سطوح را باید از سقف شروع کرد و پس از آن دربها و در نهایت دیوارها را بوسیله غلتک، قلم مو و یا پمپ‌های هوا رنگ کرد. در صورت استفاده از قلم مو و یا غلتک، باید رنگ آمیزی را در یک جهت (یا در طول و یا عرض، نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند) انجام داد. بدون بلند کردن غلتک کار رنگ آمیزی را انجام دهید و تکه‌های خالی را پر کنید تا دیوار کاملاً پوشانده شود. 2-4 ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شود. اگر دیوار به رنگ عمیق‌تری نیاز دارد، به همان روش یکبار دیگر کار را ادامه دهید.

مرحله شماره 10: صبور باشید

پس از رنگ آمیزی دیوار کمی منتظر بمانید. صبور باشید و اجازه دهید رنگ یک شب خشک شود. در همین حال برای آخرین بار نگاهی به دیوار بیندازید تا قبل از تماس لکه‌های نازک، توده‌ها، چکه‌ها یا سایر مناطق مشکل‌دار بررسی شود.

در انتها نوار نقاشی را با احتیاط بردارید و تمام وسایل و لوازم جانبی را دوباره سرجای خود قرار دهید. اکنون آماده‌اید که دیوارهای خانه را خودتان نقاشی کنید و تجربیات خود را در مورد نحوه نقاشی دیوار به اشتراک بگذارید!

اگر فکر می‌کنید انجام همه این کارها بیش از حد انتظار است و ممکن است در نهایت مرتکب اشتباه شوید نقاشان اصلی ما را استخدام کنید تا خانه شما را به فضایی جذاب تبدیل کنند. شما تنها سبک را انتخاب می‌کنید و ما آن را برای شما انجام می‌دهیم.

منبع: how to paint a wall yourself

مقالات مرتبط
نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی دیوار

رنگ اکریلیک از رنگ‌های جدید و طبیعت دوستی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ این رنگ ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی دیوار خانه‌شان ترجیح می‌دهند از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

بهترین رنگ دیوار برای خانه‌های کوچک

با چند ترفند هوشمندانه الهام گرفته از طراحی داخلی، می‌توانید یک اتاق را بزرگتر نشان دهید. تکنیک‌های رنگی، چیدمان مبلمان، قرارگیری آینه و طراحی روشن و خلاقانه می‌تواند چشم را گول بزند و فضای داخلی را بسیار وسیع‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.