بهترین مارک رنگ روغن ایرانی

بهترین مارک رنگ روغن ایرانی

بهترین مارک رنگ روغن ایرانی

همان‌طور که می‌دانید یکی از قدیمی‌ترین و محبوب نوع رنگ‌ها در بین هنرمندان رنگ روغن است. این رنگ هم در صنعت ساختمان و هم در صنعت نقاشی و هنرهای تجسمی بسیار پرکاربرد و پرطرف‌دار است. از رنگ روغن در صنعت ساختمان در آخرین لایة نازک‌کاری و بیشتر برای جنبه دکوراتیو استفاده می‌شود. شفافیت و درخشندگی رنگ روغن به‌گونه‌ای است که روشنایی بیشتری به فضا القا می‌کند که خود موجب زیبایی دوچندان فضا می‌گردد.این مقاله به بررسی بهترین برندهای ایرانی رنگ روغن هم در صنعت ساختمان و هم در نقاشی و کارهای هنری می‌پردازد.

بهترین رنگ روغن ساختمانی ایرانی

 

 

یکی از نکاتی که در حین خرید رنگ روغن باید توجه داشت کیفیت و خلوص رنگی است که می‌خواهید در ساختمان از آن استفاده کنید. معیارهای زیادی برای تشخیص رنگ خوب وجود دارد که شما با دقت روی هر یک از این موارد می‌توانید بهترین انتخاب را برای استفاده از رنگ دلخواهتان داشته باشید. پس قبل از خرید هر رنگ به موارد زیر دقت کنید.

1- پوشش‌دهی رنگ:

هرچه رنگ خلوص بیشتر و پیگمنت‌های بیشتر و قوی‌تری داشته باشد به رنگ کمتری نیاز است درنتیجه رنگ با پوشش‌دهی بالاتر روی سطح کار پخش می‌شود.

2- ماندگاری رنگ:

برخی از رنگ‌های روغن نامرغوب بعد از مدتی رنگ خود را ازدست‌داده و به زردی می‌زنند رنگ روغن خوب نباید در مرور زمان تغییر چندانی داشته باشد.

3- درخشندگی و شفافیت رنگ:

رنگ‌های روغن نامرغوب معمولاً بعد از مدتی کدر و مات می‌شوند ویژگی بسیار مهم رنگ روغن شفافیت و درخشندگی آن است که نقش مهمی در روشنایی فضا ایجاد می‌کند.

 

رنگ روغن سحر

یکی از قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌های روغن در ایران رنگ روغن سحر است. رنگ‌های روغنی سحر به‌راحتی با تینر رقیق می‌شوند، اجرای آنها سریع و آسان است پوشش‌دهی بالایی روی سطوح دارند و در برابر رطوبت مقاوم‌اند.

 

رنگ روغن الوان

یکی دیگر از شناخته‌ترین رنگ‌های روغنی ایرانی رنگ الوان است. پوشش‌دهی و غلظت بالای رنگ‌های روغن این برند سبب شده تا برای نقاشان مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. خلوص رنگ‌های این برند بالاست و شما به‌راحتی می‌توانید ترکیب رنگ دلخواهتان را دست بیاورید.

 

رنگ روغن اطلس

این برند نزدیک به بیست سال تولیدکننده انواع رنگ‌های ساختمانی بوده و توانسته با بروز کردن فرمولاسیون خوددوام، چسبندگی، پوشانندگی و مقاومت در برابر عوامل جوی را بالا ببرد و در بین محبوب‌ترین رنگ‌های روغنی ایرانی قرار بگیرد.

 

 

بهترین مارک رنگ روغن ایرانی برای نقاشی

اگر علاقه مند به نقاشی با رنگ روغن هستید و به این هنر ارزشمند قدیمی علاقه‌مند هستید؛ بی‌شک برای شروع کار به یک رنگ روغن خوب نیاز دارید. وقتی نوبت به انتخاب رنگ روغن می‌شود؛ گزینه‌های ایرانی و خارجی زیادی در دسترس است. برای انتخاب بهترین رنگ روغن، قدمت برند، مورد نظر نیست. ما سعی می‌کنیم بر اساس قوام، بافت و رنگدانه‌ها بهترین مارک رنگ روغن را به شما معرفی کنیم.
اگر یک نقاش حرفه‌ای هستید و یا به تازگی نقاشی را شروع کرده‌اید؛ احتمالاً به دنبال یک رنگ روغن مناسب و با کیفیت هستید. رنگ روغن تاریخچه‌ی قدیمی در نقاشی داشته و از یونان باستان وجود دارد.


رنگ روغن کامران

این رنگ روغن ایرانی بر پایه تینر است؛ نسبت به رنگ‌های دیگر دیرتر خشک می‌شود و به همین دلیل شما آزادی عمل بیشتری برای رنگ آمیزی دارید.

رنگ روغن وستا

این رنگ روغن ایرانی پیگمنت‌های بالایی دارد و کیفیت خوبی را پیاده سازی می‌کند. از آنجایی که پیگمنت‌های به کار گرفته شده در آن بالا است در نتیجه ثبات و دوام زیادتری دارد. این رنگ روغن درخشش و پوشانندگی بالایی دارد و ماندگاری آن زیاد است.

بهترین مارک رنگ روغن خارجی ارزان قیمت

برند WINSOR & NEWTON

این رنگ از نظر مقدار رنگدانه قیمت مناسبی دارد و همچنین اگر به حجم بالایی از رنگ احتیاج دارید؛ این برند انتخاب بسیار خوبی است. زمان خشک شدن سریع آنها ۲ تا ۷ روز است.

VANGOGH

این رنگ در دسته‌ی میان رده و در ۶۶ رنگ وجود دارد و حتی به عنوان رنگ درجه یک دانشجویی با کیفیت بالا شهرت دارد.

GAMBLIN 1980

گامبلین یک تولید کننده رنگ آمریکایی است که به دلیل داشتن رنگ روغن با کیفیت بالا و تمرکز بر ایمنی، معروف است. به عنوان مثال، آن‌ها از سرب در رنگ سفید خود استفاده نمی‌کنند و دارای یک خط واسطه بدون حلال هستند که باعث می‌شود کار در استودیو ایمن‌تر باشد.

GRUMBACHER

از زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۹۰۵، گروباچر به مارک مورد علاقه رنگ دانشجویان تبدیل شده است. هر تیوپ رنگ با هزینه پایین مقدار قابل توجهی رنگدانه و رنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین مارک رنگ روغن خارجی گرانقیمت

BOB ROSS

رنگ‌های روغن باب راس به دلیل استاد Joy of Painting به این نام نامگذاری شده است. این رنگ همچنین یک گزینه عالی برای رنگ روغن با قیمت متوسط هستند. میزان رنگدانه به اندازه برخی دیگر از رنگ‌های درجه یک نیست؛ اما قیمت آن خوب است.

WILLIAMSBURG

بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای به دلیل قوام بالا، کیفیت و رنگدانه بسیار زیاد، به ویلیامزبورگ قسم می‌خورند. این شرکت توسط یک نقاش در بروکلین در دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد؛ رنگ‌های روغن ویلیامزبورگ گرچه قیمت بالایی دارند؛ اما از نظر کیفیت رنگ بسیار ارزشمند هستند.

SENNELIER

این برنداز سال ۱۸۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و به خود می‌بالد که هنرمندانی مانند سزان، ماتیس و پیکاسو از آن استفاده می‌کردند. زمان خشک شدن این رنگ اندکی طولانی است و در ۱۴۴ رنگ وجود دارد.

BLOCKX

یک مارک یک رنگ روغن درجه یک و با بالاترین قیمت است که از سال ۱۸۶۵ در بلژیک تولید می‌شود.

MICHAEL HARDING

این مارک انگلیسی توسط یک هنرمند در لندن ساخته شده است؛ قیمت‌های بالا نشان دهنده پیگمنت زیادی است که رنگ را با کیفیت‌تر می‌کند.

برای انتخاب یک مارک رنگ روغن خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قیمت رنگ
یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین رنگ اکریلیک و روغن قیمت آن است. با توجه به استفاده از رنگدانه‌های خالص، بهتر است بدانید که رنگ‌های روغن قیمت بالاتری دارند.
وقتی صحبت از رنگ‌های درجه یک می‌شود؛ تولیدکنندگان معمولاً رنگ خود را در مقیاس عددی یا حروف برچسب گذاری می‌کنند. با توجه به نوع رنگدانه مورد استفاده، عدد یا حرف بالاتر نشانگر قیمت بیشتر است.
اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید؛ رنگ‌های روغن‌ دانشجویی هزینه‌ی کمتری دارند. به طور کلی، رنگ‌های روغنی دانش آموزی و دانشجویی به جای رنگدانه خالص، از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به اختلاف رنگ و کدر شدن آن شود؛ اما در نهایت هزینه‌ی پایین‌تری دارد.

بافت و زمان خشک شدن
هر مارک رنگ روغن، بافت منحصر به فرد خود را دارد و این به عهده نقاش است که تصمیم بگیرد چه چیزی برای آن مفید است. برخی از رنگ‌های روغن، بافت نرم و کره‌ای دارند و به راحتی با یک پالت پخش می‌شود اما برخی دیگر دانه‌ای هستند و بافت یکنواختی ندارند.
یک عامل دیگر سرعت خشک شدن است. به خاطر داشته باشید که خشک شدن کامل لایه‌های نقاشی بین چند روز تا ۳ ماه ممکن است طول بکشد. به طور کلی، رنگ‌های سفت‌تر از رنگ روان‌تر سریع‌تر خشک می‌شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که بعضی از رنگ‌ها می‌توانند مدت زمان خشک شدن بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، خشک شدن رنگ سفید بیشتر طول می‌کشد.

در این قسمت می‌توانید رقیق کردن رنگ روغن را به خوبی بیاموزید

 

مقالات مرتبط
بهترین مارک قلمو رنگ روغن

برای نقاشان، برس یا قلمو ابزاری اساسی است که هنر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه با رنگ‌ روغنی کار کنید؛ چه آکریلیک یا آبرنگ، داشتن قلمو با کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا خلاقیتان را به راحتی و با کیفیت بهتر روی بوم نقاشی اجرا کنید.

تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک در چیست؟

برای رنگ آمیزی سطوح وسیع مانند دیوارها، بهتر است از غلطک‌های رنگ استفاده کنید. این غلطک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رنگ را به صورت یکنواخت بر روی سطح قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم در مورد غلطک‌های رنگ‌های پلاستیکی و روغنی حرف بزنیم.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.