تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک در چیست؟

تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک در چیست؟

تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک در چیست؟

برای رنگ آمیزی سطوح وسیع مانند دیوارها، بهتر است از غلطک‌های رنگ استفاده کنید. این غلطک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رنگ را به صورت یکنواخت بر روی سطح قرار می‌دهند. بسته به نوع رنگ، الیاف، اندازه پرز، قطر و نوع این غلطک‌ها متفاوت است. در این مطلب قصد داریم در مورد غلطک‌های رنگ‌های پلاستیکی و روغنی حرف بزنیم. با ما همراه باشید تا با تفاوت غلطک رنگ روغنی و پلاستیک بیشتر آشنا شوید.

در صورتی که از غلطک نامناسب استفاده کنید نتیجه کار مطلوب نخواهد بود.

الیاف غلطک و یا رولر به گونه‌ای طراحی شده است که رنگ را جذب کرده و به صورت یکنواخت بر روی دیوار قرار می‌دهد. تمام رنگ‌های کاربردی مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغن، رنگ اکرلیک و ... دارای غلطک‌های مخصوص هستند که فرایند رنگ آمیزی را آسان‌تر می‌کنند.

علاوه بر جنس غلطک‌ها، این رولرهای رنگ، دارای اندازه‌های متفاوتی نیز هستند که اندازه و بزرگی آن به نقاش بستگی دارد و می‌توان از غلطک‌های بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر استفاده کرد.

تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک

قطر و بلندی پرز غلطک‌ها

غلطک‌های رنگ روغن قطر کمتری دارند. بهتر است برای رنگ امیزی با رنگ روغن از غلطک‌های پرز کوتاه‌تر استفاده کنید.

این غلطک‌ها با پرز کوتاه، قطر کمتری دارتد و از قدرت جذب کمتری برخوردارند و باید بر روی سطح‌های صاف استفاده کرد.

غلطتک‌های رنگ پلاستیک قطر بزرگ‌تری دارند. هر چه قطر غلطک بزرگ‌تر باشد مساحت بیشتری را رنگ آمیزی می‌کند.

غلطک‌های رنگ پلاستیک پرزهای بلندتری دارند و برای رنگ امیزی سطوح ناهموار نیز مناسب‌ترند. علاو بر این، این غلتک‌ها برای رنگ امیزی با رنگ‌های اکرلیک نیز مناسب هستند.

به طور کلی غلطک‌ها علاوه بر قطر متنوع دارای طول‌های متفاوتی نیز هستند که سایزهای رایج آن، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ سانتی‌متری است.

جنس غلطک

جنس الیاف به کار گرفته شده در غلطک‌ها و میزان تراکم آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارند. صرف نظر از جنس غلطک بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که تراکم بیشتر و جنس با کیفیت‌تری داشته باشند تا به صورت یکنواخت‌تری رنگ روی سطح اجرا شود.

مزایای رنگ آمیزی با غلطک‌ها

شما به سرعت می‌توانید با غلطک یک سطح را رنگ آمیزی کنید؛ در حالی که این فرایند با فرچه بسیار سخت‌تر و طولانی‌تر است.

رنگ آمیزی با غلطک به مهارت خاصی نیاز ندارد.

شما می‌توانید سطوح و نقاط غیر قابل دسترس را با غلطک رنگ آمیزی کنید؛ در حالی که با فرچه رنگ امیزی این مناطق غیر ممکن است.

نکات کاربردی در حین کار با غلطک

برای رنگ امیزی رنگ پلاستیک یا روغن با غلطک، در ابتدا غلطک مناسب با رنگ را انتخاب نمایید.

سعی کنید غلطکی که انتخاب می‌کنید سنگین نباشد. زیرا رنگ کردن در مدت زمان طولای برای شما سخت و زمان‌بر خواهد بود.

بهتر است دسته‌ای بلند و کوتاه برای آن انتخاب کنید تا بتوانید هه سطوح را به راحتی رنگ کنید.

جنس الیاف به کار گرفته شده در غلطک بهتر است از الیاف طبیعی باشد زیرا الیاف مصنوعی کیفیت و جذب خوبی ندارد و بر روی رنگ آمیزی تأثیر منفی می‌گذارد.

 

مقالات مرتبط
بهترین مارک قلمو رنگ روغن

برای نقاشان، برس یا قلمو ابزاری اساسی است که هنر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه با رنگ‌ روغنی کار کنید؛ چه آکریلیک یا آبرنگ، داشتن قلمو با کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا خلاقیتان را به راحتی و با کیفیت بهتر روی بوم نقاشی اجرا کنید.

بررسی مزایا و معایب رنگ روغن

رنگ روغن در اصل یک یا چند رنگدانه است که با یک چسب (روغن) و یک ماده رقیق کننده (مانند سقز) ترکیب می‌شود. روغن به عنوان یک حامل برای نگه داشتن و استفاده از رنگدانه‌ها عمل می‌کند در حالی که ماده نازک‌تر باعث می‌شود تا رنگ‌ها با برس به راحتی روی سطح اعمال شوند.

(1) نظر
  • باسلام، تشکر ازتوضیحاتتان که اطلاعات خخوبی را ارایه کرده اید. ممنون

نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.