بهترین مارک قلمو رنگ روغن

بهترین مارک قلمو رنگ روغن

بهترین مارک قلمو رنگ روغن

برای نقاشان، برس یا قلمو ابزاری اساسی است که هنر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه با رنگ‌ روغنی کار کنید؛ چه آکریلیک یا آبرنگ، داشتن قلمو با کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا خلاقیتان را به راحتی و با کیفیت بهتر روی بوم نقاشی اجرا کنید. در این میان، با وجود تعداد زیادی قلمو در بازار، درک اینکه کدام قلمو مناسب‌تر است اندکی سخت است. این قلموها از اشکال و اندازه‌های مختلف گرفته تا جنس موهای مصنوعی یا طبیعی، در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که انتخاب را اندکی سخت کرده است. در ابتدا بهتر است با انوع قلموهای نقاشی آشنا شوید. سپس شما را با ۷ مارک قلمو مناسب برای نقاشی با رنگ روغن آشنا می‌کنیم.

انواع قلمو رنگ روغن

برای قلمو اشکال مختلفی وجود دارد. قلمو مناسب نه تنها به سبک نقاشی شما بستگی دارد؛ بلکه به تکنیک‌های نقاشی که استفاده می‌کنید نیز وابسته است. برخی از قلموها با رنگهای سنگین بهتر کار می‌کنند و برخی دیگر برعکس هستند. قلموهایی وجود دارد که به ایجاد خطوط ریز کمک می‌کند و برخی برای محو کردن مناسب‌ترند. برای درک اینکه چه قلمویی برای شما مفید است؛ بهتر است در ابتدا با انواع قلموها آشنا شوید:
قلمو Round یا گرد: قلموهای گرد برای طراحی و پر کردن مناطق کوچکتر و همچنین کار با خط ایده آل هستند.
قلمو تخت یا Flat: از قلمو تخت می‌توان برای همه سبکی استفاده کرد.
قلمو برایت Bright: این قلمو برای رنگ آمیزی با کنترل بیشتر و رنگ‌های سنگین کارایی بیشتری دارند.
قلمو Filbert: این قلمو برای رسم گوشه‌های گرد و نرم مناسب‌تر است و می‌توان با آن به جزئیات بیشتری پرداخت.
قلموی چتری یا Fan: بیشتر برای مخلوط کردن رنگ‌ها کارایی دارد.
قلموی Angle یا سرکج: برای ضربات پهن استفاده می‌شود و از نوک آن برای پر کردن کناره‌ها استفاده می‌شود.
قلموی Mop یا محو کن: برس‌های Mop در اندازه‌های بزرگتر و دارای موهای نرم با لبه گرد هستند. از آن برای نقاشی پس زمینه مانند محو کردن ابرها و یا کشیدن درختان استفاده می‌شود.
قلموی Rigger ریگر: این برس‌های بلند و نازک به خوبی با رنگ مایع کار می‌کنند.

بهترین مارک قلمو رنگ روغن

ست ۱۵ تایی قلمو نقاشی Virtuoso
مجموعه ۱۵ تایی قلم موی Virtuoso یک انتخاب ایده آل است. این قلموها بدون اینکه به مرور زمان خراب شده و یا دچار ریزش شوند؛ عملکرد بسیار خوبی نیز دارند. دسته‌های آن به اندازه کافی بزرگ و راحت است و ضربه‌های قلم مو به خوبی رنگ روغن را روی بوم منتقل می‌کند.

قلموهای ۱۵ تایی Mont Marte Art
یکی دیگر از ست‌های عالی قلمو برای نقاشی رنگ روغن، مجموعه ۱۵ تایی مونت مارت است. این برس‌ها کم و بیش همانند ست Virtuoso هستند و به صورت ست ۱۵ تایی ارائه می‌شوند که دارای اندازه‌ها و ابعاد متنوعی هستند. البته برخی از کاربران گزارش کردند که به مرور و با استفاده زیاد از این قلموها، موهای آن ریزش پیدا کرده است. بهتر است بدانید این قلموها حرفه‌ای نیستند؛ بنابراین برای مبتدیان و علاقه مندان بهتر است.

قلموهای D’Artisan Shoppe
این مجموعه قلموها از مارکی تهیه می‌شوند که به عنوان محبوب‌ترین قلموی هنرمندان شناخته شده است. کیفیت این قلموها خارق العاده است و بیشتر مشتریان از آن راضی هستند. آن‌ها به شکل زیبایی بسته بندی شده‌اند. این قلموها برای هنرمندان حرفه‌ای که در کار خود جدی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به حرفه‌ای بودن قلموها، قیمت آن‌ها نیز بالا است. بیشتر هنر مندان بعد از استفاده از آن، نشانه‌ای از ریزش و یا آسیب در آن مشاهده نکردند. تنها مشکل این قلموها قیمت بالای آن است.

ست ۱۵ تایی قلمو های SALEARTIFY
این ست قلمو برای نقاشی رنگ روغن عالی است و مانند ست D’Artisan، از نظر کیفیت بسیار بالا هستند. دستگیره‌های چوبی آن حس یک کالای لوکس را به این قلموها می‌دهد که کیفیت ساخت بالا و طول عمر بالاتری دارند. بعد از استفاده‌ی مداوم از آنها، موهای برس دچار ریزش نمی‌شود. اما طراحی جعبه‌ای که قلموها در آن قرار دارد به صورت پلاستیکی است و انتظار می‌رفت با توجه به لوکس بودن آن، جعبه بهتری برای آن طراحی می‌کردند.

ست قلمو ۱۵ تایی Nicpro Micro Detail
در مورد این ست قلموها صحبت‌های زیادی وجود دارد. برای شروع قیمت آنها برای یک ست قلمو حرفه‌ای کاملاً مناسب است و آنها با یک مجموعه لوازم جانبی مناسب همراه هستند. آن چیزی که باعث برجسته شدن این قلموها می‌شود؛ طراحی آنهاست. موی این قلموها بسیار ریز است و می‌تواند جزئیات بسیار خوبی را در نقاشی‌ به نمایش بگذارد. دستگیره‌های این قلموها منحصر به فرد هستند و استفاده از آنها بسیار راحت است.

ست قلمو ضد ریزش Amagic
یکی از قلموهای رنگی که به طور گسترده در نقاشی رنگ روغن استفاده می‌شود قلموهای ضد ریزش است. این کیت حاوی تعدادی قلمو است که هر کدام از اندازه‌های مختلف آن برای انواع متنوعی زمینه‌ها کارایی دارد. این قلموها مقرون به صرفه هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند. شستن این برس‌ها اندکی سخت است و باید با دقت بیشتر انجام شود.

قلموهای Santa Fe
مورد آخر در لیست ما کیت‌های قلمو سانتافه است. سازنده این قلمو ادعا می‌کنند که این برس‌ها درجه یک و حرفه‌ای هستند و قطعاً قیمت بالایی دارند. شما با خرید این قلمو آنچه به دست می‌آورید یک طیف عالی از برس‌های بزرگ است. در حالی که این مجموعه از اندازه‌ها و انواع مختلفی از قلمو تشکیل شده است؛ اما آنهایی که سری بزرگ دارند؛ عملکرد بهتری داشته و برای رنگ آمیزی روغن نیز مناسب هستند.به خاطر داشته باشید که کیفیت این قلموها حرفه‌ای نیست.این ست با لوازم جانبی عرضه می‌شود و دستیگره‌های آن خوب و راحت است.البته این قلموها ریزش محسوس دارند و شست و شوی آن آسان نیست.

منابع: best paint brushes

best oil paint brushes

مقالات مرتبط
آموزش شست و شوی ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

دانستن اینکه چگونه ابزار رنگ خود را تمیز کنید برای نگهداری صحیح آن‌ها الزامیست زیرا آنها را در شرایط خوبی نگه می‌دارد تا دفعات دیگری که به آنها نیاز پیدا کردید به‌راحتی آماده استفاده باشند. در این مقاله نکاتی سریع و آسان برای تمیزکردن قلم‌موها و ابزار رنگ به شما می‌آموزیم.

وسایل نقاشی با رنگ اکریلیک

اگر قصد دارید با رنگ اکریلیک نقاشی بکشید؛ در ابتدا باید لوازم مورد نیازتان را فراهم کنید. از رنگ گرفته تا قلمو و بوم برای نقاشی با رنگ اکریلیک ضروری است. در این مقاله وسایل و لوازمی را نام می‌بریم که برای نقاشی با رنگ اکریلیک موردنیاز است.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.