بهترین رنگ روغن برای کارهای هنری

بهترین رنگ روغن برای کارهای هنری

بهترین رنگ روغن برای کارهای هنری

اگر برای کارهای خود از رنگ‌های روغنی استفاده می‌کنید به یک سنت هنری پیوسته‌اید که قدمت آن به صدها سال پیش برمی‌گردد. وقتی نوبت به انتخاب رنگ روغن می‌رسد گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. قدمت برخی از مارک‌ها به دهه ۱۶۰۰ برمی‌گردد و هم اکنون برندهای مدرن‌تری به آنها پیوستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ روغن هنری تنها تاریخچه یک مارک مورد توجه نیست بلکه ویژگی‌های دیگری مانند قوام، بافت، رنگدانه و غیره نیز حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم بهترین مارک‌های رنگ روغن را معرفی می‌کنیم تا بتوانید گزینه‌ای مناسب نیازهای خود انتخاب کنید.

بهترین در کل: رنگ روغن مایکل هاردینگ

این مارک انگلیسی توسط یک هنرمند مستقر در لندن توسعه داده شده است و به دلیل وجود رنگدانه‌های غنی در قیمت بالایی ارائه می‌شود. این رنگ روغن از درصد بالایی از پیگمنت و یا رنگدانه در محلول خود استفاده می‌کند و درصد بسیار کمی از روغن را با آن ترکیب می‌نماید، به همین دلیل این برند کیفیت بالایی دارد و تجربه استفاده از آن بسیار لذت بخش است. رنگدانه‌های عمیق آن همچنین به این معنی است که تاثیر عمیقی در کیفیت کار خواهد داشت و آثار ماندگار، زنده و زیبایی ارائه خواهد داد. این رنگ‌ها با دست ساخته می‌شوند و به صورت صنعتی و انبوه تولید نمی‌شود در نتیجه رنگ‌هایی زنده ایجاد می‌شود. این رنگ قوام خوبی دارد، به خوبی مخلوط می‌شود و با گذشت زمان ترک نخواهد خورد.

بهترین تجربه تاریخی: رنگ روغن‌های Sennelier

Sennelier قدیمی‌ترین رنگ روغن موجود در این لیست نیست (رنگ‌های Old Holland از زمان رنسانس استفاده می‌شده است) اما Sennelier یک مارک معروف و قابل توجه است. هنرمندانی همچون پابلو پیکاسو، پل سزان و کامیل پیسارو از رنگ‌های سنلیر استفاده می‌کردند، به همین دلیل هنگام استفاده از این رنگ‌های روغن هیجان خاصی وجود دارد. این مارک در سال ۱۸۸۷ شکل گرفت و در حال حاضر می‌توانید این رنگ‌ها را بصورت آنلاین خریداری کنید. روغن مورد استفاده در تهیه این رنگ‌ها از زردی جلوگیری کرده و طرحی صاف و ابریشمی ایجاد می‌کند. با این حال می‌تواند یک اثر جانبی منفی در جدایی رنگ و خشک شدن سریع‌تر رنگها نسبت به روغن بذر داشته باشد. رنگ‌های Sennelier با ارائه یک بافت عالی، ارزش خوبی دارند و گزینه خوبی برای هنرمندان معاصر هستند که از همان مارک بزرگان تاریخی الهام گرفته شده‌اند.

بهترین رنگ روغن

بهترین بودجه: روغن‌های استودیو Blicks

فروشگاه هنری دیک بلیک دارای یک مارک خانگی از رنگ‌های روغنی معروف به نام Blicks است که به خوبی ساخته شده و مقرون به صرفه است. احتمالاً این رنگ انتخاب درستی برای هنرمندان حرفه‌ای نیست، اما اگر دانشجو هستید یا می‌خواهید تازه کار خود را شروع کنید این رنگ‌ها گزینه مناسبی هستند. اگر می‌خواهید یک تکنیک جدید را آزمایش کنید و نمی‌خواهید از رنگ‌های پر هزینه استفاده کنید این رنگ‌ها ایده آل هستند. با وجود قیمت مناسب و قابل دسترس بودن این رنگ متوجه خواهید شد که Blicks دارای یک رنگدانه روشن است. مانند Sennelier و Blicks با روغن گلرنگ (به جای دانه کتان) فرموله می‌شود. این برند در ۵۰ رنگ موجود است و دارای بافت کرمی است.

بهترین برای هنرمندان: رنگ روغن Blockx Artist

رنگ‌های روغن Blockx از سال ۱۸۶۵ با استفاده از آسیاب‌های سنگی در بلژیک ساخته می‌شوند. فرآیند تولید این رنگ‌ها با دست است و مدت زیادی طول می‌کشد. این برند رنگ‌هایی را ارائه می‌دهند که سخت و خامه‌ای هستند. این رنگ‌ها به دلیل استفاده از روغن هسته خشخاش از زرد شدن و چروک شدن نقاشی هنگام خشک شدن جلوگیری می‌کنند، البته چند رنگدانه آن حاوی روغن بذر کتان است. این رنگ‌ها در طیف وسیعی وجود دارند که منجر به رنگ‌های دلپذیر و زنده می‌شوند. یکی دیگر از مزایای این رنگ‌ها سازگار بودن آن‌ها است. اگر یک لوله خریداری کنید همان رنگ و بافت خریداری شده سال‌ها قبل را پیدا خواهید کرد. کیفیت برای این تولید کننده در اولویت است. Blockx یک نمونه از هر دسته ساخته شده را نگه می‌دارد.

بهترین برای مبتدیان: رنگ روغن گامبلین ۱۹۸۰

اگر به دنبال شروع کار با رنگ‌های روغنی هستید و یک رنگ مقرون به صرفه با رنگدانه‌های خوب می‌خواهید این رنگ برای شما مناسب است. رنگ‌های روغنی Gamblin در ۴۰ رنگ ارائه می‌شود، شاید این تعداد رنگ طیف محدودی باشد، اما مطمئناً یک فرد مبتدی می‌تواند سفر نقاشی خود را آغاز کند. بافت این رنگ، صاف و خامه‌ای است و به خوبی مخلوط می‌شود.

بهترین رنگ روغن

بهترین برای دانشجویان: رنگ روغن Winsor & Newton Winton

روغن وینزور و نیوتن (Winsor & Newton) رایج ترین و مشهورترین برند در ایران و شاید در دنیاست. این شرکت انگلیسی در سال ۱۸۳۲ میلادی توسط ویلیام وینزور (شیمی دان) و هنری نیوتن (نقاش) تاسیس شد و محل اولیه آن در خانه نیوتن، در یکی از محله‌های لندن قرار داشت. در واقع یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه و ایده‌آل برای دانشجویان است و در حجم ۳۷ و ۲۰۰ میل تولید می‌شود. رنگ وینتون برای کسانی خوب است که قصد ندارند هزینه زیادی برای خرید لوازم خود صرف کنند. این رنگ‌ها قابل اختلاط هستند و از قوام خوبی برخوردارند.

بهترین خودستایی: رنگ‌های روغن کلاسیک Old Holland

این مارک گذشته خوبی دارد: این برند در سال ۱۶۶۴ آغاز شد - دوران استادان هلندی. این رنگ را به عنوان رنگ روغن جگوار در نظر بگیرید. رنگ‌های روغن کلاسیک Old Holland گران هستند، تجربه‌ای مجلل را ارائه می‌دهند و به دلیل رنگدانه‌های غنی، بافت ضخیم اما خامه‌ای و باکیفیت از رنگ‌های شگفت انگیزی برخوردار است. Old Holland گزینه‌های رنگی زیادی را ارائه می‌دهد و مانند Blockx با استفاده از روش قدیمی خرد کردن با سنگ و نه غلتک فلزی ساخته می‌شوند.

بهترین از نظر کم بودن سموم: M. Graham

این رنگ‌های بدون حلال از M. Graham با روغن گردو ایجاد می‌شوند به این معنی که برخلاف اکثر مارک‌های ساخته شده با روغن بذر، در آن‌ها بوی مضر مرتبط با رنگ وجود نخواهد داشت، این امر منجر به تولید یک محصول با سم کمتر می‌شود. استفاده از روغن گردو همچنین زردی ایجاد شده به دلیل افزایش سن نقاشی را کاهش می‌دهد. از نظر سازنده، نقاشی‌های ساخته شده با روغن گردو جلوه خود را در طول سال‌ها حفظ می‌کنند. این شرکت به خاطر سازگار بودن رنگ‌هایشان با محیط زیست به خود افتخار می‌کند و رنگ‌ها همه بدون حلال، مواد اکسترودر، پرکننده و یا تقلبی ایجاد می‌شوند. نکته منفی استفاده از روغن گردو به جای دانه کتان این است که رنگ به آرامی خشک می‌شود که ممکن است برخی از هنرمندان را ناامید کند.

منبع: best brands of oil paints

مقالات مرتبط
بهترین مارک قلمو رنگ روغن

برای نقاشان، برس یا قلمو ابزاری اساسی است که هنر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه با رنگ‌ روغنی کار کنید؛ چه آکریلیک یا آبرنگ، داشتن قلمو با کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا خلاقیتان را به راحتی و با کیفیت بهتر روی بوم نقاشی اجرا کنید.

تفاوت غلطک رنگ روغن و پلاستیک در چیست؟

برای رنگ آمیزی سطوح وسیع مانند دیوارها، بهتر است از غلطک‌های رنگ استفاده کنید. این غلطک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رنگ را به صورت یکنواخت بر روی سطح قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم در مورد غلطک‌های رنگ‌های پلاستیکی و روغنی حرف بزنیم.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.