بهترین مارک قلمو در ایران

بهترین مارک قلمو در ایران

بهترین مارک قلمو در ایران

قلمو ابزار دست نقاش است؛ اگر قلموی شما بی‌کیفیت باشد نمی‌توانید آنطور که می‌خواهید هنرتان را به تصویر بکشید. در این میان مارک‌های متنوعی، این قلموهای نقاشی را تولید کرده و وارد بازار می‌کنند. این مارک‌های داخلی و خارجی هر کدام با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند؛ قلمو هایشان را با قیمت مورد نظر خود به فروش می‌رسانند. برندهای ایرانی نیز توانسته‌اند در این بازار رقابتی به خوبی عمل کرده و مشتریان خود را داشته باشند. اگر به دنبال یک قلمو با برند ایرانی هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قلمو های نقاشی در اشکال و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند. شکل و اندازه قلموهایی که برای کار انتخاب می‌کنید عمدتاً به این موضوع بستگی دارد که می‌خواهید تا چه اندازه به جزئیات بپردازید. در این تصویر می‌توانید انواع قلمو های نقاشی را مشاهده کنید:

۸ نوع قلمو نقاشی وجود دارد که عمدتا برای رنگ آکریلیک استفاده می‌شود؛ که در تصویر بالا نشان داده شده است. هر یک از این قلموها برای مصارف مختلف و خاصی در نظر گرفته شده است. قبل از اینکه بخواهید مارک‌های قلمو ایرانی را به شما معرفی کنیم؛ بهتر است با قسمت‌های مختلف یک قلمو آشنا شوید:

• Bristles – مو قلمو که می‌تواند طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از هر دو باشد.
• ferrule - فرول قسمتی است که موهای قلمو را به دسته متصل می‌کند.
• Crimp - بخشی از ferrule است که آن را به دسته محکم می‌کند.
• Handle - دسته که معمولاً از چوب ساخته شده است.

حال که با قسمت‌های مختلف یک قلمو آشنا شدید بهتر است سراغ بهترین برندهای قلمو برویم. در بین برندهای خارجی که در این زمینه فعالیت دارند؛ چند برند ایرانی نیز وجود دارد که قلموهای بسیار با کیفیتی تولید کرده و از قدمت بالایی برخوردارند. با ما همراه باشید تا با بهترین قلموهای ایرانی آشنا شوید:

بهترین مارک قلمو در ایران

مارک قلمو ایرانی: ره آورد

مارک ره آورد یکی از برندهای معروف و قدیمی در تولید قلموهای نقاشی در ایران است که از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را شروع کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا فروشگاه‌های حضوری انواع مختلفی از قلموهای نقاشی، بوم نقاشی، تخته شاسی، پالت و پایه بوم را با کیفیت خوب خریداری کنید. این برند به صورت تخصصی در بازار قلموهای نقاشی فعالیت دارد و انواع قلموها را از نوع مبتدی تا حرفه‌ای تولید می‌کند. این قلموها از موهای طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند و تنوع محصولات در آن بالا است.

مارک قلمو ایرانی: خرم

یکی دیگر از مارک‌های معروف در زمینه تولید قلموهای ایرانی، برند خرم است. این کارخانه در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و کار خود را در شهر خرم آباد آغاز کرد. اگر یک بار از قلموهای برند خرم استفاده کنید خواهید دید که این قلموها مشابه نمونه‌های خارجی است و با هزینه‌ی کمتری می‌تواند همان کارها را انجام دهد. این شرکت نیز قلموهای متنوعی را تولید کرده و در زمینه‌ی ساخت قلموهای نقاشی و ساختمانی فعالیت دارد. شما می‌توانید بسته به نوع کارتان از قلموهای با مو طبیعی و مصنوعی برند خرم استفاده کنید.

مارک قلمو ایرانی: پارس آرت

مارک پارس آرت یا پارس آرتیست یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه تولید قلمو است که ایرانی است و از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. تجربه این برند نسبت به برندهای ایرانی قبلی اندکی کمتر است؛ اما توانسته کیفیت خوب و هم‌تراز آن‌ها را ارائه دهد. شما می‌توانید با اطمینان، از قلموهای با موی طبیعی و مصنوعی این برند ایرانی خرید کرده و آثار هنری خلق کنید. به طور مثال قلموی سری ۲۱۲۲ آن با دسته چوبی با کیفیت ساخته شده و فرول آن از جنس نیکل و آلومنیوم است و هیچ وقت دچار زنگ زدگی نمی‌شود. هریک از این مارک‌های ایرانی انواع مختلفی از قلموهای نقاشی را تولید می‌کنند که هر کدام بسته به نوع نیاز و شرایط متفاوت است. به طور مثال این قلموها دارای موهای طبیعی یا مصنوعی و یا ترکیبی هستند.

قلمو با موی مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

صرف نظر از تراکم موهای قلمو، برای به دست آوردن بهترین نتیجه در نقاشی نباید از موهای قلمو غافل شد.

موی مصنوعی
از آن به عنوان مصنوعی یاد می‌شود؛ زیرا از نایلون، پرلون یا پلی استر تشکیل شده است. الیاف آن نرم، لطیف و مقاوم است. موی مصنوعی مخصوصاً برای رنگها، لکه‌ها و لاک‌های گلیسروفلاتیک استفاده می‌شود؛ زیرا در برابر حلال‌ها برای رقیق کردن و تمیز کردن، مقاومت بیشتری دارند.

موی طبیعی
این مو از ابریشم تشکیل شده است. آن‌ها از الاستیک و مقاومت بالاتری برخوردار هستند و چسبندگی بسیار خوبی نیز دارند؛ اما در برابر حلال‌های تمیز کننده مقاومت کمتری دارند. موهای طبیعی با جلوه‌ی یکنواخت و توزیع شده، ظاهر بهتری دارند.

دسته‌ی قلمو
دسته قلم مو می‌تواند از چوب، پلاستیک یا مصنوعی ساخته شود که تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر است. فروس یا قسمت فلزی که موها را احاطه کرده می‌تواند از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته شود.
اگر می‌خواهید برس‌های شما برای مدت طولانی دوام بیاورند؛ به یاد داشته باشید که آنها را کاملاً تمیز کرده و بیش از همه، هنگام استفاده از حلال یا پاک کننده رنگ، آن‌ها را بشویید!

مقالات مرتبط
بهترین مارک قلمو رنگ روغن

برای نقاشان، برس یا قلمو ابزاری اساسی است که هنر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چه با رنگ‌ روغنی کار کنید؛ چه آکریلیک یا آبرنگ، داشتن قلمو با کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا خلاقیتان را به راحتی و با کیفیت بهتر روی بوم نقاشی اجرا کنید.

آموزش شست و شوی ابزار رنگ آمیزی و نقاشی

دانستن اینکه چگونه ابزار رنگ خود را تمیز کنید برای نگهداری صحیح آن‌ها الزامیست زیرا آنها را در شرایط خوبی نگه می‌دارد تا دفعات دیگری که به آنها نیاز پیدا کردید به‌راحتی آماده استفاده باشند. در این مقاله نکاتی سریع و آسان برای تمیزکردن قلم‌موها و ابزار رنگ به شما می‌آموزیم.

(0) نظر
نظر خود را ثبت کنید
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.